Így készítsük fel testünket a terhességre

2019. november 9.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány

Aki teherbe szeretne esni, annak fokozottan kell figyelnie egészségi állapotára, ezzel együtt az étkezésre, illetve a megfelelő vitaminbevitelre is. Az alábbi 8 tipp ebben nyújt segítséget, így a lehető legjobban fel tudunk készülni a várandósságra.

Így készítsük fel testünket a terhességre

Így készítsük fel testünket a terhességre

  1. Friss élelmiszerek

A friss élelmiszerek rengeteg tápanyagot tartalmaznak és serkentik az emésztésünket, ezeknek köszönhetően pedig mindenféle jóval töltik fel a szervezetünk raktárait. Leginkább gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű termékeket és cukrozatlan tejtermékeket ajánlott naponta fogyasztanunk.

  1. Növényi olaj, magvak

A növényi olajakban és a magvakban rengeteg telítetlen zsírsav található – mint például az Omega-3 –, melyek mindegyike kiemelten fontos egy várandós, illetve egy teherbe esni szándékozó nő számára. Nem csupán a sejtjeink, hanem az immunrendszerünk, a bőrünk és a hajunk egészsége miatt is nélkülözhetetlen ezen esszenciális zsírsavak bevitele.

  1. Vasban gazdag étkezés

Rengeteg nő már a várandósságot megelőző időszakban vashiányban szenved, ami negatívan befolyásolhatja a termékenységünket. Ezt a hiányt mindenféleképpen meg kell szüntetnünk, ugyanis a terhesség során kiemelten fontos a megfelelő vasmennyiség bevitele. Ehhez fogyasszunk sok vasban gazdag élelmiszert, mint például kölest, teljes kiőrlésű gabonákat és céklát. Ezek mellett a C-vitaminnak is fontos szerepe van, hiszen ez segít a szervezetünknek a vas felszívódásában, így arról sem szabad megfeledkeznünk.

  1. Folsav

Annak ellenére, hogy sokszor hallani, hogy a folsav nincs befolyással a termékenységünkre, nagyon fontos szerepe van a várandósság alatt. Amennyiben a terhesség első hónapjában nincs elegendő mennyiségű folsav a szervezetünkben, akkor a magzatnál különböző fejlődési rendellenességek, például idegcső-záródási hiba alakulhat ki. Ekkor még sokan nem is sejtik, hogy állapotosak, épp emiatt már akkor ajánlott a folsav pótlása, amikor még csak tervezzük a kisbabát. Együnk sok zöld színű zöldséget, fejes salátát, élesztőt, tojássárgáját és teljes kiőrlésű terméket.

  1. Cink

A cinknek nagy befolyása van a termékenységre. Hiánya gyakori fertőzésekben, lassú sebgyógyulásban és vékony szálú hajban mutatkozhat meg. A következő élelmiszerekben található sok cink: hús, hal, tojás, teljes kiőrlésű termékek, kemény sajtok, amaránt, zab, hüvelyesek, napraforgómag.

  1. Menstruáció utáni étkezés

A menstruáció utáni 12. és 17. nap között fokozottan kell figyelnünk a tápanyagokban gazdag étkezésre, ugyanis ekkor van a legnagyobb esély arra, hogy megtermékenyüljön egy petesejt. Ha kisbabát tervezünk, akkor ebben a pár napban fogyasszunk minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, teljes kiőrlésű terméket és különböző magvakat.

  1. Fogamzásgátló szedése után fel kell tölteni a raktárainkat

A fogamzásgátló tabletta szedése következtében megnő a szervezetünk tápanyagszükséglete, amit élelmiszerekkel csak lassan tudunk ismét helyreállítani. Épp ezért ajánlott, hogy az ilyen típusú gyógyszerek szedése esetén teljen el pár hónap mielőtt teherbe esnénk, így a szervezetünk ismét fel tudja tölteni a raktárait. Leginkább a B6-vitamin mennyisége csökken le, ami a várandósság során akár rosszullétekhez vezethet. Ennek elkerülése érdekében együnk sok magvat, brokkolit, teljes kiőrlésű terméket, hüvelyest és élesztőt.

  1. Mellőzzük a káros szokásokat

Az olyan káros szokások, mint az alkoholfogyasztás, a dohányzás, a droghasználat és a különféle gyógyszerek szedése, rendkívül rossz hatással lehetnek a termékenységünkre, illetve a magzat egészségére is. Ha lehet, akkor mondjunk le teljesen ezekről a szokásokról, így nem csak magunkkal teszünk jót, hanem születendő gyermekünkkel is.

Szükségesek-e a terhesvitaminok?

Minden kismama számára nagyon fontos a születendő baba egészsége.

7 buta tévhit a terhességről

Mi árthat a babának? Utánajártunk a leggyakoribb tévhiteknek.

Mit egyen feltétlenül terhesség alatt?

Ismerje meg, melyek a legfontosabb anyagok, amelyek babája egészséges fejlődéséhez és saját egészségéhez nélkülözhetetlenek!

Magzatvédő vitaminok

A kellő mennyiségű folsav napi bevitele csökkenti az idegrendszer fejlődési rendellenességeit.

Összes cikk Baba-mama, gyermeknevelés témában