Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

2019. május 4.

Kapcsolódó tünetek:

izomfájdalom

Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint már heti 10 perc testmozgás is meghosszabbíthatja az életet, és az alacsony intenzitású, rövid ideig végzett edzésnek is jelentős nyoma lehet egészségünkön.

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

A több mint 88 000, 40 és 85 év közötti felnőtt adatait elemző kutatás eredményei szerint, a testmozgás már a legkisebb dózisban is rengeteg számít, ha egészségünkről van szó. Az adatfelvétel 1997 és 2008 között történt az Egyesült Államokban, a részvevők nem szenvedtek krónikus betegségtől a felmérések kezdetén, adataik között pedig egészségügyi és demográfiai információkat is szolgáltattak a kutatóknak, akik aztán 9 éven keresztül nyomon követték állapotukat. A megfigyelési idő alatt 8 000 résztvevő halálozott el. Az adatok elemzéséből világosan kiderült, hogy bármilyen mértékű testmozgás csökkentette a szív- és érrendszeri problémák, a rák, és szinte minden más elhalálozási ok kockázatát, sőt azt is megállapították, hogy a rizikó mértéke egyre kisebb lett a testmozgás idejének növekedésével.

Azt ugyan régóta tudjuk, hogy a testedzés és a mozgás különösen pozitív hatással van egészségünkre és csökkenti az elhízás, ezzel pedig számos betegség valószínűségét, az adatok alapján a leginkább meglepő az volt, hogy már egy kevés mozgás is nagy előnyt jelent egészségünkre nézve. Azok, akik hetente kevesebb mint egy órát szántak könnyű, kis intenzitású testedzésre, már 18 százalékkal csökkentették a korai elhalálozás valószínűségét azokhoz képest, akik egyáltalán nem mozdultak meg. Ezenkívül esetükben 12 százalékkal lett kisebb a szív-és érrendszeri problémák, illetve 14 százalékkal a rák miatti elhalálozás kockázata.

Az előnyök ezután a testmozgás idejének növekedésével csak kumulálódtak: a hetente 5-7 órát sportolók esetében a korai elhalálozás kockázata már 33 százalékkal kevesebb volt, mint a nem sportolóké. Sőt, más kutatásokkal ellentétben ez a tanulmány nem talált testmozgásbeli maximális értéket (aminél több mozgás már nem jár több egészségügyi előnnyel).

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Annak ellenére, hogy az ilyen, megfigyelésen és felmérésen alapuló elemző kutatások nem képesek ok-okozati bizonyításokra, mintákat könnyedén fel lehet velük ismerni. Bár számos életmódbeli tényezőt a kutatók nem tudtak a vizsgálat részévé tenni, az tisztán látszik, hogy a testmozgás, már kis mértékben és alacsony intenzitással is, jelentősen befolyásolja életünket és jólétünket. Az pedig, hogy már egy elmosogatással egyenértékű, sportolással töltött idő is ilyen sokat számít, különösen meglepő volt a szakértőknek is.

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

Mindenki, aki valaha aktív mozgást végzett, tapasztalhatta már az edzések után jelentkező, izomcsoport-specifikus enyhe fájdalmat, az izomlázat. A jelenség teljesen normális, rövid ideig tart, és több hasznos tippel is enyhíthető.

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Az Achilles-ín az egyik legnagyobb ín a testünkben, ugyanakkor a legsérülékenyebbek egyike is. Gyulladása vagy fájdalma majdnem minden mozgástípust befolyásol, ezért már az első tünetek jelentkezése esetén érdemes szakemberhez fordulni.

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A rendszeres testedzés köztudottan jó hatással van az egészségre, azonban van valami, ami még a konditerem gépeinél vagy az aerobic óra kihívásainál is többet tesz testünk és lelkünk jólétéért. Ez a szabadtéri mozgás.

Izomlazítók használata

Izomlazítók használata

Legtöbbünk számára valószínűleg ismerős az izomláz kellemetlen érzése vagy egy izomgörcs fájdalma. A jelenségek sajnos nem csak sportoláskor, hanem egy rossz mozdulatsor után is jelentkezhetnek. Ekkor lépnek színre az izomlazítók.

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Életünkben egyre fontosabb szerepet tölt be a sport, legyen szó futásról, súlyzós edzésről, aerobikról vagy bármilyen más mozgásformáról. Ennek ellenére sokan megfeledkezünk izmaink helyes nyújtásáról. De hogyan is kellene azt pontosan csinálni?

Összes cikk Sport, Mozgás témában

Kulcsszavak: , , ,