Nincs több forgolódás! Hatékony elalvást segítő tanácsok

2017. július 31.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Aki valaha átélte, pontosan jól tudja, mennyire nyomasztó és idegesítő, amikor a békés álomba zuhanás helyett órákig csak vergődünk az ágyban. Hasztalan próbálunk álmot csalni a szemünkre, messze elkerülnek az álommanók bennünket.

Mindannyiunk életének vannak zaklatottabb periódusai, amikor teljesen indokoltan problémáink adódhatnak az alvással. Akadnak olyanok is, akik számára különösebb ok nélkül is mindennapos küzdelem az elalvás. Mielőtt gyógyszer után nyúlnánk, próbáljuk ki az alábbi, hatásos technikákat, módszereket.

1. Délután már ne igyunk kávét, kólát és más, koffeint tartalmazó, élénkítő italt. Ha dohányzunk és elalvási gondokkal küzdünk, kora estétől aznapra már tegyük félre a cigarettát, mert a nikotin is serkentő hatással bír.

2. Bár az alkoholtartalmú italok átmenetileg álmosítanak, egész éjszakára azonban nem biztosítanak nyugodt alvást. Ha borral, sörrel zártuk a napot, kicsivel elalvás után nagy valószínűséggel fel fogunk ébredni.

3. A rendszeres testmozgás nagyon fontos és ajánlott nem csak pihentető alvásunk, de általános egészségi állapotunk érdekében is, de nem mindegy, mikor végezzük azt. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne sportoljunk, mert a szervezetünkben ennek hatására felgyülemlett adrenalin felpörget, s megnehezíti az elalvást. Jógázni, nyújtó gyakorlatokat azonban nyugodtan lehet végezni.

4. Este 7 után már ne együnk, főleg ne nehéz, zsíros, cukros ételeket: ha este belakmározunk, emésztésünk természetellenes módon működésbe lép, s nemcsak elaludni lesz nehéz, de az alvásunk is felszínes és zaklatott lesz.

5. Ha nem tudunk elaludni, ne nézegessük szüntelenül az órát, ne stresszeljük ezen magunkat, mert csak rosszabb lesz. Keljünk fel, próbálkozzunk olvasással álmossá válni, vagy csináljunk valami egészen mást, ami monoton, nyugalmat árasztó. Csak akkor térjünk vissza az ágyba, ha újra álmosnak érezzük magunkat.

6. Egyes gyógynövények segíthetnek a gondtalan elalvásban, ilyen például a citromfű, a komló és a macskagyökér. Készítsünk teát akár mindhárom gyógyfű keverékéből. Végezzünk relaxációs gyakorlatokat, meditáljunk.

7. Alakítsuk ki az alvás-ébrenlét harmonikus és ciklikus ritmusát. Minden nap igyekezzünk közel azonos időben lefeküdni és felkelni.

8. Ha csak lehet, ne nézzünk elalvás előtt tévét, ne bámuljuk a számítógépet vagy a telefont. Agyunk számára ugyanis passzív munkát jelent a sok-sok inger feldolgozása.

9. Kerüljük a délutáni szunyókálást. Bár akkor nagyon jól esik kicsit álomra hajtani fejünket, de estére biztosan nem leszünk elég fáradtak ahhoz, hogy időben és könnyen elaludjunk.

10. Alakítsunk ki egy elalvási rituálét: vegyünk forró fürdőt, hallgassunk zenét, kérjünk masszázst párunktól, locsoljunk virágokat, vagy végezzünk bármit, ami csendes, megnyugtató és hatásos módon segít az alvásra hangolódni.

11. Az elalvás előtti 1-2 órában már ne világítson harsány fény, kerüljük az erős zajokat. Hagyjuk érzékszerveinket lecsendesedni. Lefekvés előtt már ne dolgozzunk, mert agyunk az ágyban is zakatolni fog. Írjuk le a másnapi teendőinket, s ezzel zárjuk ki azokat a jelenből. Napló vezetése is hatásos tud lenni: kiírhatjuk magunkból az aznap történt esetleges negatív történéseket, élményeket.

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

A füldugó egy nagyon egyszerű és okos találmány, aminek kezdetleges változatait az emberiség már nagyon-nagyon régóta használja. Leginkább azért alkalmazzuk, hogy a kellemetlen zajokat kiszűrjük vele, de nem csak a hallás, hanem a fül védelmének szempontjából is nagyon hasznos lehet.

Tippek a mély és pihentető alvásért

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!

Ez történik a testünkkel, ha nem alszunk eleget

Szinte népbetegségnek számít napjainkban az alváshiány, pedig nagyon fontos, hogy kellő időt fordítsunk a pihenésre. Annak ugyanis, ha szervezetünk nem tud kellően regenerálódni és felkészülni egy újabb napra, akár súlyos következményei is lehetnek.

5 hasznos tanács frontérzékenyeknek

Így kezelheti természetes módszerekkel frontérzékenységét!

5 gyógynövény klimax idejére, amely valóban segít

5 gyógynövény klimax idejére, amely valóban segít

A változókor több éven át tart, ez alatt a petefészkek működése fokozatosan leáll, a női ciklus szabálytalanná válik, majd végleg elmarad a menstruáció. Íme ezen időszak megkönnyítésére 5 szuper gyógynövény.

Összes cikk Alvás témában