Hajhullás a szoptatás alatt – Így előzheti meg

Hajhullás a szoptatás alatt – Így előzheti meg

Kapcsolódó tünetek:

A terhesség utáni hajhullás hátterében hormonális változások állnak. Terhesség alatt a szervezetben jelentősen megnő az ösztrogén szintje, ami azt eredményezi, hogy a hajszálak élettartama hosszabbá válik, emiatt pedig az átlagosan kihulló hajszálak mennyisége jelentősen csökken. Ezért érzékelhető sokkal dúsabbnak a haj a várandósság idején. Azonban a szülés utáni körülbelül harmadik hónapban a hormonszint hirtelen leesik a terhesség előtti időszaknál is intenzívebb hajhullást eredményezve ezzel. Ennek intenzitása általában 4-5 hét után mérséklődik azonban 4-5 hónapig is eltarthat. A jelenséghez hozzájárulhatnak egyéb tényezők is, hiszen a szoptatás alatti időszakban tipikusan sokkal fáradtabbak, kialvatlanok a kismamák, testileg-lelkileg folyamatos igénybevételnek vannak kitéve. Bár teljes mértékben nem lehetséges a probléma elkerülése, pár dolgot már terhességünk alatt is tehetünk a későbbi hajhullás mértékének csökkentéséért. Fordítsunk különös figyelmet a hajápolásra! Hiába elkerülhetetlen a hormonváltozás által bekövetkező hajhullás, ha vigyázunk, hogy hajunk eleve egészséges, jól ápolt legyen, azzal sokat javítunk a helyzeten. Rendszeresen – de ne minden nap – mossunk hajat, mindig használjunk balzsamot és hajtípusunknak megfelelő ápoló készítményeket. A levendulaolaj fejbőrön való használata segíthet hajunk erősödésében, illetve a csalánteás hajkúra is sokak által ajánlott hajápolási rutin. Törölközővel való szárításkor ne dörzsöljük azt hajunkon, csak kinyomni próbáljuk vele a vizet, elkerülve ezzel a hajszálak szükségtelen töredezését. Ugyanezen okból vizesen ne fésülgessük hajunkat, várjuk, meg míg legalább valamennyire megszárad. Ha lehetséges, hagyjuk szabad levegőn megszáradni, így elkerülve a magas hő okozta károsodást, ha azonban nincs erre mód, a lehető legalacsonyabb hőmérsékletet használjuk a hajszárítón. Kerüljük a túl sok fésülködést. Csak akkor nyúljunk fésű után, mikor a frizuránkat készítjük el. A fejbőr masszírozása is jó technika, mivel felpezsdíti vérkeringésünk és stimulálhatja hajhagymáinkat. Ezzel több tápanyag juthat hajunkba, ami erősödéshez és gyorsabb növekedéshez vezethet. Törekedjünk elkerülni a hajvasalót. Az ugyanis a hajszárítónál is sokkal magasabb hőmérsékletű szerkezet valamint roncsolja hajszálainkat. Egy jó fodrásszal csodákat érhetünk el: ha eleve természetes adottságainkat figyelembe véve választunk stílust, akkor a lehető legminimálisabb formázást kell otthon alkalmaznunk. Ne fogjuk túl gyakran lófarokba frizuránk, ez csak növeli a hajhullás mértékét, és fejbőrünkre is nagy nyomást helyez. Ha mégis összefognánk, inkább csak lazán tegyük, esetleg fonjuk be.

Táplálkozásunkkal is turbózhatjuk hajunk minőségét. Fogyasszunk fehérjében gazdag ételeket, mivel ez az egyik építőanyag hajunk szerkezetében. Figyeljünk a vas bevitelére, ez segít a hajhullás elleni harcban, és együnk-igyunk C-vitaminban dús dolgokat. Ez egyrészt segíti a vas felszívódását, és a kollagén termelődésében is szerepet játszik. Fontos az Omega 3 zsírsavak - ezek a fejbőr hidratáltságáért felelnek – és a biotin – a hajszálak erősségéért és rugalmasságáért felelős elem – szükséges mennyiségének biztosítása a szervezet számára. Megfontolhatjuk vitaminkészítmények szedését is, de minden esetben kérjük ki orvosunk tanácsát a megfelelő mennyiségek eltalálása érdekében.
2018. május 14.

Akciós ajánlataink

Kapcsolódó cikkek