7 tipp a boldog és kiegyensúlyozott párkapcsolatért

2017. április 3.

Kapcsolódó tünetek:

depresszió érzése

A párkapcsolat önmagától nem működik, időt és energiát kell rá fordítani, hogy mindkét fél jól érezze magát benne. Ha valaki úgy érzi, hogy a kapcsolata ellaposodott, esetleg több az összezördülés, mint eddig, akkor nem kell elsősorban a válásra gondolni. Vannak módszerek, melyekkel visszahozható az összhang, újra élvezetessé és meghitté válik a párkapcsolat.

1. Legyen őszinte önmagával!

Szánjon rá időt, hogy végig tudja gondolni, valójában mi válthatta ki párkapcsolatuk rossz irányba változását! Fogalmazza meg magának, mi nem működik, miben érez hiányt, és hogyan lehetne újra megfelelő! Legyen őszinte magával!

2. Legyen őszinte a párjával!

Üljön le a párjával és őszintén mondja el neki, hogy mire vágyik! Ügyeljen arra, hogy ne vádolja partnerét! Kérdezze meg, ő mit hiányol, mit szeretne! Ha érdeklődik párja igényei felől, akkor biztosan kialakul egy bizalmi helyzet, amiben veszekedés nélkül tudnak beszélgetni.

3. Vegye komolyan párja érzéseit is és ne sértődjön meg a kritikán!

Miután megosztotta partnerével az érzéseit, gondolatait, hallgassa meg őt is és vegye komolyan, amit mond. Fogadja el, ha párja nem csak pozitív dolgokat fogalmaz meg, és ne vegye sértésnek, ne azon kezdjen gondolkozni, hogyan tudna visszavágni neki!

4. Legyen kompromisszum kész!

Legyen kompromisszum kész! Próbálják megbeszélni, hogyan tudnák közelíteni az igényeiket, vágyaikat úgy, hogy az mindkettőjüknek megfelelő legyen!

5. Készítsenek közös jövőtervet!

Beszélgessenek az egyéni és közös céljaikról egyaránt! Mondják el egymásnak, kinek mi a terve, mit szeretne elérni, hova szeretne eljutni (munka, hobbi, utazás tekintetében), majd készítsenek közös terveket is!

6. Kedveskedjenek egymásnak a mindennapokban is!

Minden nap tegyenek valamit a másikért, önzetlenül! Nem kell óriási dolgokra gondolni, ilyen lehet a vacsora elkészítése, a szemetes kiürítése, a fürdővíz elkészítése, a gyermekek lefürdetése, tanulás a gyerekkel, az érdeklődés, hogy miként telt a másik napja.

7. Szervezzenek közös programokat!

Minden héten legalább egyszer töltsenek együtt minőségi időt! Megbeszélhetnek napközben egy helyet, ahol együtt ebédelnek, vagy kérjék meg időnként a nagyszülőket, hogy vigyázzanak a gyerekekre, Önök pedig menjenek vacsorázni, moziba vagy nézzenek meg egy filmet otthon. A lényeg a közös minőségi időtöltés.

féltékenység okai

A féltékenység pszichológiai okai

A féltékenység minden kapcsolatban megjelent már valamilyen formában, de vajon miért üti fel fejét a zöld szörnyeteg? Mi az oka, a háttere a féltékenységnek? Lehet, hogy nem is a másik okozza bennünk ezt a gyötrő érzést?

párkapcsolati függőség

Ez is egy betegség: párkapcsolati függőség

Sajnos egyre többen szenvednek függőségekben, amelyek közé nem csak az alkohol-, cigaretta- vagy kábítószer függőség tartozik, de a párkapcsolati is.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Mérgező párkapcsolat – mik az első jelek?

Azokról, akik tartós párkapcsolatban élnek, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy minden bizonnyal harmonikus is a viszonyuk. Pedig ez sajnos sokszor nem így van és gyakran még ők maguk sem veszik ezt észre. Egy párkapcsolat nem csak boldog, hanem mérgező is lehet számunkra, ami közérzetünkre, pszichénkre és egészségünkre is rossz hatással van. Összegyűjtöttük az első jeleket, melyekből felismerheted!

A párkapcsolati válság 5 leggyakoribb oka

Gyakorlati tanácsok a párkapcsolati krízishelyzetek kezeléséhez.

Összes cikk Életmód témában