Tippek hasmenés ellen

2018. augusztus 23.

Kapcsolódó tünetek:

hasmenés

Nincs jó időpont a hasmenésre. Az általában fájdalmakkal és kínos pillanatokkal járó probléma esetében az általános tanács: ’várjuk ki, míg vége lesz’. Azonban ez sokszor nem segít. Cikkünkben összeszedtünk pár hatékony tippet, ami viszont igen.

Tippek hasmenés ellen

Tippek hasmenés ellen

Ha megy a hasunk, a házi praktikák és a vény nélkül beszerezhető készítmények után nyúlunk elsőként. Ami egyáltalán nem baj, hiszen ezek sokszor valóban hatékony megoldást nyújthatnak problémánkra. Hasmenés alatt a kórokozók által termelt méreganyagok irritálják a bélrendszert, így első körben érdemes valamiféle méreganyagok megkötésére képes készítménnyel próbálkozni. Leggyakrabban az orvosi szén (vagy aktív széntabletta), illetve agyag (smecta por, bolus adstringens) alkalmazása segít. Ezen szerek mindegyike nagy adszorbeáló képességgel rendelkezik, ennek köszönhető jótékony, méreganyagokat megkötő hatása. Mivel ezt helyben fejti ki, és nem szívódik fel a tápcsatornából, a szervezet által jól tolerálható anyag, mely kevés mellékhatással rendelkezik.

Természetes – és a széntablettánál finomabb – méregkötőként fogyaszthatjuk a pektinben gazdag reszelt almát vagy aszalt áfonyát is. Hasfogó lehet a főtt rizs és a főtt krumpli, amely segít megkötni az emésztőrendszerben lévő folyadékot, így próbálva bennünk tartani azt. A szervezet által jól tolerált ételek a sárgarépa, a csirke vagy pulyka fehérhúsa és a zabkása.

Ajánlott a fekete tea fogyasztása: a benne lévő csersavak segítenek csökkenteni a belekben létrejött gyulladást. Áztassuk kb. 1 liter  forróvízben az 1 db filtert vagy ennek megfelelő teafüvet jó 20 percig, hogy minden szükséges cseranyag bögrénkbe kerülhessen belőle.

Az egyik legfontosabb dolog hasmenés közben, hogy kellő mennyiségű folyadékot fogyasszunk, hiszen szervezetünk jelentős adagoktól válik meg éppen. Igyunk sok vizet, gyakran kis mennyiséget (először 0,5 dl-t, majd 1 dl-t), és ha van lehetőségünk, tej-, tejföl- és tejszín-mentes, nem zsíros zöldséglevest is ehetünk. A levesek fogyasztása azért is hasznos, mert a hasmenés okozta dehidratálódás miatt a szervezet ásványi sókat és más tápanyagokat is veszít, ezek pótlása nélkül pedig sokkal később érkezik csak el a várva várt jobbulás. Kerüljük azonban a tejtermékeket, melyek csak rontanak a helyzeten! A bennük lévő laktóz ilyenkor csak ronthat a helyzeten. Ugyanúgy nem ajánlottak a zsíros ételek, a hüvelyes zöldségek, a gyümölcslevek, a koffein tartalmú és alkoholos italok sem.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Bolus adstringens tabletta 50x

    Bolus adstringens tabletta 50x

    <p>A Bolus adstringens tabletta egy több összetevőből álló bélfertőtlenítő készítmény, amelynek hatóanyagai megkötik a bélben jelenlévő mérgező anyagokat és védő bevonatot képeznek a belek falán. Fertőzéses bélmegbetegedések, mérgezéses gyomor- és bélbántalmak kezelésére szolgál.</p>

    2 199 Ft

Miután túl vagyunk a kezdeti súlyos szakaszon, a jobbulásé és szervezetünk regenerálódásáé lesz a főszerep. Megpróbálhatunk pár falatot enni, azonban a nagymamáink bölcsessége nyomán fogyasztott sós kifli nem elégséges a szervezetünkből hiányzó tápanyagok pótlására. Diétás ételeket és tápanyagokban gazdag zöldségeket, hámozott gyümölcsöket nyugodtan együnk mellé. Sőt, népszerűvé vált a ’BRAT’ diéta is, mely a banán, rizs, alma és toast együttesét takarja. Ezek az ételek alacsony rosttartalmúak, csillapítják a hasmenés tüneteit, megszilárdítják a székletet, és segítenek fenntartani a szervezet egészségi állapotát.

Probiotikumok használata már a hasmenés kezdetétől fogva ajánlott a normális baktérium-flóra és bélnyálkahártya helyreállításának érdekében. Ha már tudunk enni anélkül, hogy rögtön távozna belőlünk minden, jótékony baktériumokban gazdag ételekkel is próbálkozhatunk – ilyen például az étcsokoládé, a kefir, a zöld olívabogyó és a savanyúság.

A prebiotikum jótékony hatásai

A prebiotikum jótékony hatásai

A probiotikus baktériumok a természetes bélflóra helyreállítását segítik, továbbá támogatják az emésztést és az immunrendszert. A prebiotikumok pedig ezen bacilusok életfeltételeit javítják, szaporodását serkentik.

Laktózérzékenység – Kevésbé ismert tünetek

Laktózérzékenység esetén hiányzik a szervezetből az az enzim, mely képes feldolgozni a tejcukrot. Ennek a betegségnek számos tünete van, melyeket az alábbiakban ismertetjük.

Így ne zavarjuk meg emésztésünket karácsonykor!

Így ne zavarjuk meg emésztésünket karácsonykor!

Egész évben odafigyelünk az étkezésre, a mozgásra, a helyes emésztésre aztán jönnek az ünnepek, és képesek vagyunk 3 nap alatt tönkre tenni mindezt. De hogyan ne borítsuk fel a jól működő rendszert? Mit tegyünk, illetve mit NE, hogy az emésztésünk karácsonykor is rendben legyen? Erre adunk most hasznos tanácsokat!

A hasmenés téged is elérhet, figyeljünk a veszélyekre! (x)

Gyenge vagy és fáradt, naponta többször ülsz a WC-n, hasad görcsöl, székleted vizes, laza állagú és színe is megváltozik. A hasmenés tipikus jelei.

Hasmenés stresszhelyzetben – Hogyan előzzük meg?

Hasmenés stresszhelyzetben – Hogyan előzzük meg?

A hasmenés különösen kellemetlen jelenség, mely rengeteg betegség tüneteként jelenhet meg, és egy rossz ebédtől az idegen helyen fogyasztott csapvízig számtalan dolog válthatja ki. Akár egy stresszes szituáció is. De mi a teendő ilyenkor?

Összes cikk Emésztőrendszer témában