Tavaszi fáradtság

2015. április 10.

Tavasszal sokan bágyadtak, aluszékonyak, fejfájásról, ingerlékenységről panaszkodnak.

A tavaszi fáradtság nem önálló betegség, hanem az emberi test reakciója a téli üzemmódról tavaszira való átállásra. Ez az átállás tovább csökkenti az amúgy is megcsappant energiatartalékainkat.

Hormonok és az életmód

A fáradtságérzet kialakulásáért leginkább a hormonháztartásban végbemenő folyamatok a felelősek, azon belül is a melatonin (alváshormon), és a szerotonin (boldogsághormon) szintjének ingadozása. Télen kevesebb napfényhez jut a szervezet, így fokozódik a melatoninképződés, megnő az alvásigény. A tavasszal több fény éri szervezetünket, csökken a melatonintermelés és ez zavart okoz az alvás-ébrenlét ciklusban.

A tavaszi fáradtságért nem csak a hormonszint-változás a felelős, hanetavaszi301m a téli étrend is, mely zsírban gazdag és kalóriadús, ebben az időszakban kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, ezáltal ásványi só- és vitaminhiány alakul ki. Téli időszakban ezért javasolt vitaminkészítményeket szedni.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Béres Actival Extra filmtabletta 90x+30x

    Béres Actival Extra filmtabletta 90x+30x

    <p>Az Actival Extra filmtabletta multivitamin tartalmú készítmény ásványi anyagokkal, nyomelemekkel, bétakarotinnal, luteinnel és likopinnel. Fokozott szükséglet vagy csökkent bevitel okozta általános vitamin-, ásványi anyag- és nyomelemhiányos állapotok megelőzésére.</p>

    5 599 Ft

Mozogjunk!

A rendszeres testmozgás nem csak a keringést, az izmokat, a csontokat és az immunrendszert erősíti, hanem a stresszválaszért felelős anyagok (noradrenalin, szerotonin) termelését is növeli. A testedzés során endorfin (boldogsághormon) is felszabadul, mely jó közérzetet biztosít. Javasolt a napi többszöri étkezés, ezáltal a szervezet energiaellátása egyenletessé válik. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldségfélét és tejterméket. Igyunk a szokottnál több folyadékot: tanácsos naponta legalább 1,5-2 liternyit inni, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.

A reggeli váltózuhany

A kádfürdőzés helyett lehetőleg zuhanyozzunk. Kezdjük a zuhanyzást először kellemes hőmérsékletű vízzel, majd folyamatosan hűtsük, ezt megismételhetjük háromszor, figyelve arra, hogy a zuhanyozást hidegvízzel fejezzük be.