Mindig éhes? Ez állhat a háttérben

2019. november 11.

Kapcsolódó tünetek:

farkaséhség

Nincs is annál idegesítőbb, mint amikor rendesen eszünk, mégis a nap 24 órájában éhesek vagyunk, és úgy érezzük, hogy a hűtő teljes tartalmának az elfogyasztása után sem változna ez meg. De miért van ez így? Az alábbi okok állhatnak a háttérben.

Mindig éhes? Ez állhat a háttérben

Mindig éhes? Ez állhat a háttérben

  1. Túl későn feküdtünk le

Ki gondolná, hogy a kevés alvás hatására nem csupán fáradtak leszünk, hanem éhesek is?! Pedig így van! Ha ugyanis nem pihenjük ki magunkat, akkor rengeteg olyan hormon termelődik, mint például a ghrelin, ami egy, az emésztőszerveink által termelt peptidhormon, és fő funkciója az éhségérzet kiváltása. Azon hormonok szintje, melyek a teltségérzetért felelnek – ilyen például a leptin – pedig csökken. Ezen kívül a kevés alvás olyan anyagok szintjét emeli meg a vérünkben, melyek hatására rendkívüli módon élvezzük az evést. Ezek olyan hatást is képesek kiváltani, mint a marihuána.

Egy 2016-os kutatás során megfigyelték, hogy azok a résztvevők, akik az egészségesnek mondott 7,5 óra alvás helyett csak 4-et aludtak, sokkal inkább kívánták az olyan egészségtelen ételeket, mint a sütemény, a chips, és az édesség, mindezt annak ellenére, hogy rendesen étkeztek előtte pár órával.

  1. Nem a megfelelő reggeli fogyasztása

A Missouri Egyetem kutatói kiderítették, hogy azok a személyek, akik fehérjében gazdag reggelit fogyasztottak – például tojást ettek virslivel –, a nap további részében sokkal kevésbé voltak éhesek. Ebédre is kevesebb kalóriát vittek be azokhoz képest, akik például amerikai palacsintát reggeliztek, vagy épp teljesen kihagyták a nap ezen étkezését. Egy másik tanulmány során továbbá arra a megállapításra jutottak, hogy a fehérje képes leküzdeni az édesség utáni vágyat, és növeli a telítettség érzetet.

  1. Csak alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes élelmiszereket eszünk

Tény, hogy a feldolgozott ételek nem egészségesek, hiszen némelyikben túl sok a cukor vagy épp a só, azonban ne vonjuk meg ezeket teljesen magunktól. Bátran fogyasszunk néha telítetlen zsírokat is, ugyanis a fehérjéhez hasonló hatásuk van. A zsírok lelassítják az emésztést, és munkára hívják a teltségért felelős hormonokat.

  1. A víz fontossága

Ha a szervezetünk állandóan azt jelzi, hogy éhes, akkor ez azt is jelentheti, hogy folyadékra, azaz vízre van szüksége. Mielőtt valamilyen ételhez nyúlnánk, igyunk pár korty vizet, várjunk egy keveset, hátha elmúlik a éhségünk.

  1. Stressz

Az állandó feszültség szintén okozhat ilyen problémát, ugyanis a stressz hatására megnő szervezetünk kortizol szintje, ami szintén éhségérzetet okoz. Íme, egy újabb ok, amiért fontos, hogy leküzdjük a stresszt.

  1. Fehér kenyér fogyasztása

Az utóbbi években egyre jobban elterjedtek a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek, ennek ellenére továbbra is a fehér lisztből készült pékárú az egyik leggyakrabban fogyasztott. Előbbiben nem csupán több a rost és a tápanyag, melyek köztudottan rendkívül egészségesek, de az összetett szénhidrátoknak is jó forrása. Ezek megemésztése sokkal több időt vesz igénybe, a vércukorszintünk pedig lassabban emelkedik tőlük, így tovább érezzük jóllakottnak magunkat. Ezzel ellentétben a finomított gabona hirtelen emeli meg a vércukorszintünket, ami aztán leesik, így gyorsan újra feltornásznánk – azaz ennénk valamit.

  1. Túl sok idő telik el az étkezések között

Az étkezések között 4-5 óránál több idő ne teljen el. Amennyiben ezt nem tudjuk tartani, akkor közben együnk valami keveset, de természetesen figyeljünk az ételek összetételére is. Részesítsük előnybe a tápanyagokban gazdag fogásokat, a zöldséget, a gyümölcsöt, a tejtermékeket és a fehérjét.

Ezért hízhat fél év alatt akár 5 kilót is!

Ezért hízhat fél év alatt akár 5 kilót is!

Az 5 legnagyobb hiba, amely folyamatos súlygyarapodáshoz vezet.

Ezen a 7 dolgon bukik el a legtöbb ember fogyókúrája!

Ezen a 7 dolgon bukik el a legtöbb ember fogyókúrája!

Leggyakoribb diétás tévhitek és az igazság.

7 fogyókúrás baki, ami miatt nem sikerül a diéta

7 fogyókúrás baki, ami miatt nem sikerül a diéta

Ezeket a hibákat kerülje el, ha diétázik!

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában