6 módszer, hogyan lassíthatja szervezete öregedését!

2016. november 16.

Szeretne sokáig fiatal és egészséges maradni? 6 tipp, hogyan regenerálja szervezetét sejtszinten!

6 módszer, hogyan lassíthatja szervezete öregedését!

Miért öregszünk?

Régóta tudjuk, hogy a sejtek véges számú osztódásra képesek. A san francisco-i California Egyetem professzora, Leonard Hayflick kutatási szerint egy sejt életünk során maximum ötvenszer képes osztódásra, ezt követően leépül. A „program-elmélet” szerint a sejtek eleve meghatározott genetikai öregedés-programmal jönnek létre, így már születésünk pillanatában a testünkbe van kódolva a halálunk is. Ennek ellenére az öregedés nem szükségszerű, de még csak nem is elkerülhetetlen velejárója az életünknek: az ember jelentősen tovább élhetne, ha a kutatók nyomára bukkannának az öregedést okozó génnek.

A hiba-elmélet hívei szerint az öregedés nem más, mint a sejtek osztódása közben bekövetkező hiba és a sérült információ továbbításának következménye. Az olyan külső, károsító tényezők, mint az UV-fény, vegyszerek, szabadgyökök, arra kényszerítik a sejteket, hogy túl gyakran osztódjanak, s eközben minden alkalommal a DNS – az örökítő anyagot magában foglaló molekula – megrövidül, a sejtinformációt „kupakként” védő enzimek, a telomerek pedig osztódásról osztódásra fogynak, míg végül eltűnnek, szabaddá téve az utat a sejtkárosodás előtt. Életünk során egyre kevesebb sejtosztódás megy végbe és lelassul a folyamat. Közben a szabadgyökök folyamatosan támadják a sejtek energiatermelő és önfenntartó mechanizmusait, míg végül a sejtet teljesen elpusztítják.

Immunrendszerünk az emésztőrendszerünkben lakik, ezért ha nem figyelünk a táplálkozásunkra, biztosan megbetegszünk! Ezen kívül mindig törekedjünk a megelőzésre! Ha kialakul a hiányállapot, sokkal nagyobb az esélye, hogy megbetegszünk, a betegségek pedig öregítik a szervezetünket.

6 módszer, hogyan lassíthatja szervezete öregedését!

Mit tehetünk, hogy ezt elkerüljük?

  • Tartsunk hetente egyszer rizs-, gyümölcs-, vagy salátanapot!
  • Fogyasszunk emésztéstámogató gyógyteákat, élőflórás joghurtot! Téli időszakban, amikor rengeteg beteg ember vesz körül bennünket, szedjünk gyógyszertárban kapható probiotikumot!
  • Sejtjeink energetizálása érdekében szedjünk antioxidánsokat – A-, C-, E- vitamint- , Q1 és Q10 vitaminokat és szelént!
  • Táplálkozzunk rendszeresen és csökkentsük az egészségtelen ételek fogyasztását!
  • Legalább heti háromszor végezzünk aerob testedzést, ami a nyirokrendszer működését, így a méreganyagok gyorsabb kiürülését segíti.
  • Tanuljunk meg helyesen lélegezni! A hasi légzés oxigénnel dúsítja a vért és kimossa a szervezetből a káros gázokat.
Táplálkozás 60 felett - A 6 legfontosabb szabály

Táplálkozás 60 felett – A 6 legfontosabb szabály

A legfontosabb egészségmegőrző táplálkozási szabályok, amelyek fitten tartják, ha elmúlt 60!

Reumás panaszok

Reumás panaszok

A reumás megbetegedések változatos betegségeket jelentenek.