A legjobb módszerek a teltségérzet ellen

2019. november 27.

Kapcsolódó tünetek:

hasfájás, akut has

Az ünnepek során rengeteg finomságot szoktunk enni, melyek azonban rettentő mértékben le tudják terhelni a szervezetünket. Pontosabban a gyomrunkat és az emésztésünket. Az alábbi tippeknek hála azonban sokat tehetünk ez ellen.

A legjobb módszerek a teltségérzetet ellen

A legjobb módszerek a teltségérzet ellen

  1. Jól rágjuk meg

Az étel megemésztése már a szánkban kezdődik, így nagyon fontos, hogy minden falatot rendesen megrágjunk. Ha erre odafigyelünk, nem lesznek emésztési gondjaink az ünnepek alatt.

  1. Ne feküdjünk le

Evés után ne pihenjünk le, még akkor sem, ha nagyon elfáradtunk. Ebben a pozícióban ugyanis könnyen megeshet, hogy a gyomorsav visszafolyik a nyelőcsőbe, aminek hatására a torkunkat marni fogja.

  1. Pálinka helyett kávé

Svájci kutatók kiderítették, hogy az evés utáni a pálinkafogyasztás egyáltalán nem támogatja az emésztést. Tény, hogy az alkohol hatására ellazulnak az izmaink, így könnyebbnek érezzük magunkat, azonban ennek hatására az ételek emésztése is lassabb. Ami viszont jótékony hatással lehet rá, az a kávé, pontosabban annak savassága, illetve egyes aperitifek. Fontos, hogy ezeket mindig étkezés előtt fogyasszuk.

  1. Vízivás

Amennyiben az ételt vízzel hígítjuk, a beleinknek sokkal könnyebb lesz azok feldolgozása. Tehát evés közben is nyugodtan igyunk pár korty vizet.

  1. Rost

Megelőzésképpen sokat segíthet a rostok fogyasztása. Együnk például lenmagokat vagy aszalt gyümölcsöket, melyek megkötik a vizet, majd felduzzadnak a beleinkben, aminek hatására a belek tartalma gyorsabban továbbhalad. Amennyiben már teletömtük magunkat sütivel, akkor azonban ezek fogyasztását is ajánlott mellőzni.

  1. Fűszerezés

Abban, hogy beindítsuk az emésztéshez kapcsolódó szerveinket, sokat segíthetnek a megfelelő fűszerek. A szervezetünkben több helyen is vannak olyan illatreceptorok, melyeknek hála például a fahéj vagy a narancs illatmolekulái eljutnak a belek sejtjeihez, és beindítják a belek működését.

  1. Mozgás

A könnyed mozgás segíti az emésztést, azonban figyeljünk oda, hogy ne vigyük túlzásba, nehogy duplán terheljük a testünket a mozgással és az emésztéssel egyaránt. Teljesen elegendő, ha evés után például elmegyünk egy rövid sétára.

  1. Relaxáljunk

A gyomrunk nagyon erős, de egyben érzékeny is, így ha stresszesek vagyunk, akkor könnyen megfájdulhat, illetve begörcsölhet. Mindig figyeljünk oda, hogy eleget relaxáljunk, így nem lesz ilyen gondunk.