Sport és ízületek

2014. december 11.

Kapcsolódó tünetek:

ízületi fájdalom, ízületi merevség

Mit tehetünk ízületeink védelmében téli sportok esetén?

teli_sport301

A leggyakoribb téli sportok során szerzett akut sérülések közé tartoznak többek között a csonttörések, a hátsérülések és a súlyos ízületi sérülések, valamint az izomsérülések. Statisztikák szerint alpesi síben a balesetek többsége a késő délutáni órákban történik fáradtság és a koncentrálóképesség csökkenése miatt. A síbalesetet szenvedett emberek 60-80 százaléka teljesen edzetlenül érkezik a pályára. A balestek további gyakori oka a rossz láthatóság, az alkoholfogyasztás, összeütközés más síelőkkel, nem jól megválasztott sebesség és a nem megfelelő síkötés.

Szabályok a balesetek, sérülések megelőzéséhez síelőknek és snowboardosoknak

A balesetek elkerülése érdekében be kell tartani az alapszabályokat: nagyon fontos a megfelelő felkészülés, a védőfelszerelés viselése (bukósisak, hátvédő és speciális védőkesztyű, UV-szűrő szemüveg!). Fáradtan, kimerülten ne menjen pályára! A sípályát tudásának és felkészültségének megfelelően válassza ki! Délután legyen különösen óvatos! Ne hagyja el a kijelölt pályát! A szezon kezdete előtt ellenőriztesse szakemberrel a síléceket, illetve a snowboardot. A megfelelően beállított síkötés a balesetmegelőzés elemi része. Snowboardosok körében gyakoriak a nyakszirt, a farokcsigolyák és a csuklóízület sérülései. A szintén gyakori fejsérülések, hátsérülések és gerincsérülések kockázata a bukósisak és a hátvédő viselésével jelentősen csökken. A csuklóízületet védőkesztyűvel védjük! A magaslati levegő ritkább, ezért hamarabb elfáradunk. Ha fáradtnak érzi magát, ne síeljen tovább!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Dolgit krém 50g

    Dolgit krém 50g

    <p>A Dolgit krém a mozgásszervek reumatológiai és nem reumatológiai fájdalmainak kezelésére szolgáló, külsőleg alkalmazható hatékony gyógyszer. Az Ibutop krém fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatású. Hatására a duzzanat és a mozgáskorlátozottság gyorsan csökken.</p>

    2 049 Ft

Mit tehet ízületei védelmében?

A sísport komoly fizikai terhelést jelent a szervezet számára, ezért alapos felkészülést és jó erőnlétet igényel. A balesetek és az azokkal járó akut ízületi sérülések elkerülése, valamint a krónikus ízületi sérülések kockázatának csökkentése érdekében legalább 6-8 héttel a szezon első síelése előtt kezdje meg a fizikai felkészülést, végezzen rendszeresen sígimnasztikát! Ideális esetben már nyáron megkezdődik a felkészülés. A gyakorlatok javítják az állóképességet és az erőnlétet. Ezzel az edzéssel csökkenthető az ízületi szalagok és a térdízület sérüléseinek kockázata, ami a síelők körében a sérülések egy-harmadát teszik ki. Gyakori a meniszkusz- és keresztszalag-szakadás, és vállsérülések is gyakorta előfordulnak. A megfelelő fizikai felkészültség mellett elengedhetetlen a lesiklás előtti bemelegítés is minden alaklommal.

Az izmok és ízületek egészségének megőrzése, valamint a jó erőnlét érdekében táplálkozzon egészségesen, hogy szervezete hozzájusson a szükséges vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz. Szükség esetén gyógyszertárakban kapható ízületeket, ízületi porcokat erősítő készítményeket, táplálékkiegészítőket is szedhet, amelyek hatóanyagai (pl. glükózamin, kondroitin) támogatják a porcanyagcserét.