A rendszeres mozgás 6 csodálatos hatása

2016. augusztus 15.

Használjuk a mozgást testünk fiatalon tartására, karcsúsodásra, betegségmegelőzésre! 6 érv, amiért érdemes rendszeresen mozogni!

A helytelen életmód következménye, hogy szervezetünk ellustul, növekszik a zsírlerakódás, csökken az immunvédekezés a fertőző betegségekkel szemben. Előbb-utóbb megjelenik a magas vérnyomás, a cukorbetegség valamint a szív- és érrendszer krónikus elváltozásai. A kóros folyamatok visszafordítására az egyetlen hatékony lehetőség az életmódváltás, az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás.

A metabolikus memória

Group of young athletes in start position. Fit young people preparing for race along sea.A „metabolikus memória” jelenségére cukorbetegek vizsgálata során figyeltek fel az orvosok, melynek lényege, hogy az 1-es típusú cukorbetegek szervezete később, évek múltán is „emlékszik” a korábbi években biztosított jó anyagcsere-helyzet előnyeire. Ha valaki élete során bármikor rendszeresen mozgott, egészségesen élt és táplálkozott, annak az időszaknak a hasznát egész életén át élvezheti. Igaz, a haszon mértéke az időszak hosszával arányosan változik.

6 érv, amiért érdemes mozogni

1. Fiatalon tart

A rendszeres testmozgás a fiatalság megőrzésének és az öregedési folyamatok lelassításának legjobb módszere. Ha valaki idős korában is rendszeresen mozog, bizonyítottan tovább maradnak jó állapotban a csontjai, az izomzata, kevésbé lesznek emésztési problémái, de még a memóriája is jobban fog működni. A napi ritmusba beépített sportolás javítja a testtartást és a koordinációt, növeli a csonttömeget, így csökkenti a csontritkulás kialakulásának kockázatát.

2. Remek alakformáló

Edzés során – főként, ha szabadban gyakorlatozunk- javul testünk oxigénellátottsága, így jobb lesz a vérkeringésünk, bőrünk, izmaink rugalmasabbá válnak. Ráadásul 30-40 perc elteltével, a jelentősen csökkenő szénhidrátraktárak miatt, az izomzat energiaforrást vált, és fokozatosan a zsírok aerob bontására áll át.

3. Támogatja mentális egészségünket

A testmozgásnak a mentális egészség megőrzésében is nagy szerepe van. Pozitív hatásait a mindennapokban is érezhetjük: javul a szellemi teljesítőképességünk, frissebbek és koncentráltabbak leszünk és segít a fizikai és mentális stressz leküzdésében is.

4. Boldogabbá tesz

Depresszióban szenvedőknél is hatékonyan alkalmazható, mivel az edzés növeli a természetes fájdalomcsillapítóként ható, boldogsághormonnak is nevezett endorfinok mennyiségét.

5. Mozgással megelőzhető számos betegség

A rendszeres mozgás hatására javul a szénhidrát-anyagcsere, cukorbetegek esetében pedig kevesebb lesz a gyógyszer- és inzulinigény. A testedzés hatására alacsonyabb lesz a pulzus és a vérnyomás, nő a „jó” koleszterin szintje és a trigliceridek száma is csökken, ennek következtében jelentősen kisebb lesz a szívroham, a szélütés és a koszorúerek megbetegedésének kockázata. A rendszeres testedzés erősíti a szívet és a tüdőt, növeli a szervezet számára felvehető és felhasználható oxigén maximális mennyiségét.

6. Erősíti az immunrendszert

A rendszeresen sportolók immunrendszere megerősödik, ellenállóbbak lesznek a fertőzésekkel szemben, s ha el is kapnak valamit, gyorsabb regenerálódásra képesek.

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

A rendszeres mozgás hatása az inzulinrezisztenciára és a szakemberek által ajánlott mozgásformák.

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

A leghasznosabb vitaminok az izmok, porcok védelmére és a hiánybetegségek megelőzésére.