A gyorsabb teherbeesésért

2016. szeptember 5.

Kapcsolódó tünetek:

menstruáció

Létezik pár hasznos tipp a mihamarabbi teherbeeséshez.

A teherbeesést megkönnyíti, amennyiben pontosan ismerjük ciklusunkat. Ehhez elengedhetetlen ismernünk kell az ovulációnk.

A menstruációs ciklus első napja egyben a menstruáció első napja. Az ovulációs tesztet a kilencedik napon kell elkezdeni használni addig, míg pozitív nem lesz. A 28 napos ciklusú nők többségének a 14. napon van ovulációja.

Rengeteg nő használ éveken át fogamzásgátló tablettát, felmerül a kérdés, hogy annak elhagyása után rögtön megtörténhet-e a teherbe esés? Akár rögtön a tabletta elhagyása után is terhes lehet, az egyedüli gondot az ovuláció nehézkesebb kiszámítása jelenti. Emiatt néhányan várnak, amíg visszaáll saját ciklusuk.

Stresszcsökkentés

A mielőbbi teherbeeséshez történő görcsös ragaszkodás befolyásolhatja az ovulációt. Férfiaknál ez potenciazavart is kiválthat.

Egészséges élet

A testmozgás jót tesz, de ne vigyük túlzásba. A túlságosan megerőltető sport megzavarhatja az ovulációt. Ez persze nem jelenti azt, hogy rögtön abba kell hagyni a mozgást, ugyanis a rendszeres mozgás normális ciklus mellett rendkívül egészséges. A túlzásba vitt mozgás miatt a ciklus második, ovulációt követő szakasza lerövidülhet, csökkentve a teherbeesés esélyét. Emiatt ajánlott a könnyebb testedzés, például a séta.

Oda kell figyelni az étkezésre is

A túlsúlyosság megnehezítheti a teherbeesést, ám amennyiben azért vannak menstruációs problémái, mert túl vékony, híznia kell!

A dohányzás abbahagyásáról már nem is kellene írni, de újra megtesszük: a dohányzás közvetve vagy közvetlenül, de minden szervünknek árt, megnehezíti a teherbeesést és károsítja a magzatot!

Vitaminok és fogamzás

A terhességre készülő nőknek több vitaminra van szükségük, mint általában. A legfontosabb plusz vitamin a B9, más néven a folsav, a terhes nőknek ajánlott napi bevitel 400 µg. A bevitelt javasolt már a fogamzás előtt legalább egy hónappal elkezdeni és folytatni azt a terhesség 12. hetéig – a megfelelő folsav szint nagymértékben csökkenti a magzati károsodás, például a velőcsőzáródási rendellenességek esélyét.

További fontos vitaminok babavárás esetén a B6 (az ösztrogén és progeszteron szintek szabályozásában vesz részt), B12 (hatásmechanizmusa még nem tisztázott, de kimutatható az összefüggés a vitamin jelenléte és a fogamzás esélye között), C (növeli a progeszteron szintet) és E-vitaminok.