5 tipp frontérzékenyeknek

2019. október 8.

A frontérzékenység gyakori egészségügyi probléma, életmódunk és étrendünk következtében pedig mind egyre több embert érint. Hatása és tünetei egyénenként eltérők lehetnek, de könnyen tehetünk ellenük.

5 tipp frontérzékenyeknek

5 tipp frontérzékenyeknek

Hidegfront esetén a tünetek jellemzően a front elvonulása után jelentkeznek, ahogy csökken a hőmérséklet és a páratartalom, miközben nő a légnyomás. Ezek miatt találkozhatunk ízület és reumás fájdalmakkal, gyomor-, vese- és epegörcsökkel, mellkasi panaszokkal vagy akár asztmás rohamokkal is. Ilyenkor jellemzően megnő a szívinfarktusok száma is.

Egy melegfront érkezésekor a frontérzékenyek tünetei már a front előtt jelentkezhetnek, hiszen ilyenkor nő a páratartalom, csökken a légnyomás és melegszik az idő. Ilyenkor csökkenhet a vérnyomás, felléphetnek zöldhályogos rohamok, illetve migrénes tünetek is gyakran tapasztalhatók.

Léteznek az előbbiek mellett olyan általános tünetek is, melyek mindkét frontot kísérhetik, mint például a fejfájás, levertség, nyugtalanság, sok esetben pedig ingerlékenység és alvászavar. De mit is tehetünk, ha apróbb panaszaink az idő előrehaladtával egyre nagyobb problémát jelentenek a mindennapokban?

  • Mozogjunk rendszeresen

Az állandósult mozgáshiány felerősítheti a frontérzékenységet, mert szervezetünk nem tud rugalmasan reagálni a hirtelen légköri változásokra. A rendszeres mozgás javítja az állóképességet, elősegíti a normális vérkeringést és növeli az agy oxigénellátását. Nem kell élsportolónak lenni ahhoz, hogy enyhüljenek a tünetek, napi fél óra séta is jelentős javulást hozhat életünkbe.

  • Táplálkozzunk helyesen

A megfelelő táplálkozás segíthet enyhíteni, ideális esetben pedig akár teljes egészében meg is szüntetni a frontérzékenység tüneteit. Főleg a B2-, C- és K-vitamin, valamint a kálium és magnézium fejt ki pozitív hatást szervezetünkre. Utóbbiakat a paradicsom, karfiol, karalábé és az olajos magvak tartalmazzák nagyobb mennyiségben, míg az említett vitaminokat a gyümölcsök és zöldségek, valamint a tejtermékek. Kerüljük azokat az ételeket, melyek gyengítik szervezetünket vagy gyulladást okoznak, mint a zsíros vagy cukros ételek. Érdemes az alkoholfogyasztást is szüneteltetni.

  • Váltózuhany vagy szauna

Jelentősen javíthatjuk a szervezet változástűrő képességét, ha a meleg és hideg vizet felváltva használjuk zuhanyzáskor. A hideg-meleg váltakozás serkenti a vérkeringést, edzi az ereinket, így a fejfájás megelőzésében is sokat segíthet. Érdemes mindig hideg vízzel befejezni a zuhanyzást. Ugyanezt a hatást érhetjük el a szaunában is, ahol a melegben töltött optimális idő után hideg fürdőt veszünk.

  • Illóolajok használata

A levendula és a citromfű olaj párologtatása segíthet a front okozta ingerlékenység megszüntetésében. Az illóolajok csökkentik a stresszt, és tisztítják a légutakat, ezzel is jelentősen javítanak a hangulaton. Párologtassunk vagy cseppentsünk a fürdővízbe.

  • Kevesebb stressz

A frontérzékenység ellen egészséges életmóddal és erős szervezettel tudunk a legkönnyebben védekezni. A stressz komoly egészségkárosodást, levertséget és fásultságot okozhat, ami legyengíti szervezetünket. Pihenjünk eleget, töltsünk több időt a szabadban és szeretteinkkel.