Függőséget okozó ételek – Ezeket kerülje!

2017. március 27.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, Függőség

Az 5 legveszélyesebb étel, amit inkább kerüljön, mert súlyos függőséget okoznak.

Már régóta bizonyított tény, hogy bizonyos ételek függőséget okoznak. Az alapján, hogy milyen mértékű függőséget váltanak ki a fogyasztóból, készült egy ún. élelmiszerfüggőség-skála. A vizsgálati eredmények szerint a magas glikémiás indexű, sok hozzáadott cukrot tartalmazó, zsíros ételek a legaddiktívabbak, melyek a droghoz hasonló, de annál enyhébb függőséget okoznak. Minél nagyobb egy táplálék feldolgozottsága, minél kevesebb benne az élelmi rost, annál egészségtelenebb. Melyek a legegészségtelenebb és súlyos függőséget okozó ételek?

1. Csokoládé

A magas – legalább 70 százalékos – kakaótartalmú étcsokoládét kivéve a csokoládék többsége nem más, mint cukrozott zsiradék. Semmilyen hasznos anyag nem található bennük, ellenben tele vannak mesterséges aromákkal, állományjavítókkal és ízfokozókkal.

2. Csipsz

A krumpli olajban sütve gyorsan felszívódó szénhidrátnak számít, amely elkészítése során rengeteg olajat szív magába, így a csipsz tulajdonképpen nem más, mint zsír és szénnhidrát elegye. Ráadásul a gyárilag rászórt ízesítő rengeteg sót és ízfokozót tartalmaz, ami fokozza az étvágyat.

3. Kekszek

A legtöbb kekszféleség két fő összetevője a fehérliszt és a cukor, némi ízesítéssel. Mivel nincs benne rost, viszont annál több cukor, hirtelen emeli meg a vércukrot, ami rövid időn belül hirtelen leesik, így újra farkaséhesek leszünk.

4. Pattogatott kukorica

A kukoricát a mezőgazdaságban az állatok hízlalására használják, nem véletlenül. A pattogtatással csak még ártalmasabb lesz ez a gabona, ugyanis könnyebben felszívódik a szénhidráttartalma, a hozzáadott ízesítőkben lévő ízfokozók miatt pedig nem lehet leállni vele.

5. Cukrászsütemények

Torták, muffinok, minyonok – végtelen sokféle van belőlük, de a többségük nem más, mint finomított liszt, töménytelen mennyiségű cukor és zsír. Ráadásul a cukrászatban egyre inkább az olcsóbb hidrogénezett növényi zsírokat használják tejszín és vaj helyett, ami kifejezetten egészségtelen.

A finomságokról nem kell lemondanunk, csupán az egészséges alternatívát kell megkeresni: kerüljük a finomított, tartósított, ízfokozókkal telerakott ételeket, helyettük fogyasszunk friss alapanyagokból készült, rostdús fogásokat!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Amikor nem tudunk eleget aludni, úgy érezhetjük, hogy fáradtak és erőtlenek vagyunk, figyelmünk is csökken. Viszont az sem feltétlen jó, ha nagyon sokáig húzzuk azt a bizonyos lóbőrt, hiszen sokan olyankor kifejezetten tompán érzékelik utána a világot és egész nap nem is tudnak rendesen felébredni. De mégis mennyi az elég és mennyi a sok, ha az alvásról van szó?

párkapcsolati függőség

Ez is egy betegség: párkapcsolati függőség

Sajnos egyre többen szenvednek függőségekben, amelyek közé nem csak az alkohol-, cigaretta- vagy kábítószer függőség tartozik, de a párkapcsolati is.

Jégfüggőség és tanorexia – Ezek a legfurább függőségek!

Jégfüggőség és tanorexia – Ezek a legfurább függőségek!

Ha a különböző függőségekről beszélünk, egyből olyan általánosságok jutnak eszünkbe, mint az alkohol- vagy drogfüggőség, esetleg még a túlzott szenvedély a szerencsejátékok iránt. Pedig függeni elképesztően sok dologtól lehet akár olyan kórosan, hogy az már az ember mindennapjait is befolyásolja. Olyan furcsa és sokszor már bizarr függőségeket mutatunk be, amelyekről talán még nem is hallottatok!

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Összes cikk Életmód témában