Függőséget okozó ételek – Ezeket kerülje!

2017. március 27.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, Függőség

Az 5 legveszélyesebb étel, amit inkább kerüljön, mert súlyos függőséget okoznak.

Már régóta bizonyított tény, hogy bizonyos ételek függőséget okoznak. Az alapján, hogy milyen mértékű függőséget váltanak ki a fogyasztóból, készült egy ún. élelmiszerfüggőség-skála. A vizsgálati eredmények szerint a magas glikémiás indexű, sok hozzáadott cukrot tartalmazó, zsíros ételek a legaddiktívabbak, melyek a droghoz hasonló, de annál enyhébb függőséget okoznak. Minél nagyobb egy táplálék feldolgozottsága, minél kevesebb benne az élelmi rost, annál egészségtelenebb. Melyek a legegészségtelenebb és súlyos függőséget okozó ételek?

1. Csokoládé

A magas – legalább 70 százalékos – kakaótartalmú étcsokoládét kivéve a csokoládék többsége nem más, mint cukrozott zsiradék. Semmilyen hasznos anyag nem található bennük, ellenben tele vannak mesterséges aromákkal, állományjavítókkal és ízfokozókkal.

2. Csipsz

A krumpli olajban sütve gyorsan felszívódó szénhidrátnak számít, amely elkészítése során rengeteg olajat szív magába, így a csipsz tulajdonképpen nem más, mint zsír és szénnhidrát elegye. Ráadásul a gyárilag rászórt ízesítő rengeteg sót és ízfokozót tartalmaz, ami fokozza az étvágyat.

3. Kekszek

A legtöbb kekszféleség két fő összetevője a fehérliszt és a cukor, némi ízesítéssel. Mivel nincs benne rost, viszont annál több cukor, hirtelen emeli meg a vércukrot, ami rövid időn belül hirtelen leesik, így újra farkaséhesek leszünk.

4. Pattogatott kukorica

A kukoricát a mezőgazdaságban az állatok hízlalására használják, nem véletlenül. A pattogtatással csak még ártalmasabb lesz ez a gabona, ugyanis könnyebben felszívódik a szénhidráttartalma, a hozzáadott ízesítőkben lévő ízfokozók miatt pedig nem lehet leállni vele.

5. Cukrászsütemények

Torták, muffinok, minyonok – végtelen sokféle van belőlük, de a többségük nem más, mint finomított liszt, töménytelen mennyiségű cukor és zsír. Ráadásul a cukrászatban egyre inkább az olcsóbb hidrogénezett növényi zsírokat használják tejszín és vaj helyett, ami kifejezetten egészségtelen.

A finomságokról nem kell lemondanunk, csupán az egészséges alternatívát kell megkeresni: kerüljük a finomított, tartósított, ízfokozókkal telerakott ételeket, helyettük fogyasszunk friss alapanyagokból készült, rostdús fogásokat!

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Ez történik a szervezetünkkel, ha letesszük a cigit

Annak, aki aktív dohányos, elképzelni is nehéz lehet, mi történne azután, hogy elszívta élete utolsó szál cigarettáját. Sokan már a nikotinhiány első gondolatától is visszariadnának attól, hogy megpróbáljanak leszokni. Pedig ezen felül is elképesztő változások mennek végbe a szervezetben, ha leszokunk a cigiről. Ráadásul ezek mind a javunkra válnak.

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

A fogamzásgátlással kapcsolatban nagyon sok tévhit kering a köztudatban és sajnos még mindig csak kevesebben tájékozódnak alaposan a témában, mint szükséges lenne. Amikor pedig a hormonális fogamzásgátlásról beszélünk, talán még több a félinformáció, mint a konkrét tény. Megpróbáljuk eloszlatni a ködöt és a valóságra koncentrálni, hogy könnyebben ismerjétek ki magatokat ezen a területen.

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Összes cikk Életmód témában