5 tanács a valóban pihentető alváshoz

5 tanács a valóban pihentető alváshoz

Kapcsolódó tünetek:

A legtöbb embernek hét-nyolc óra alvásra van szüksége naponta, de gyermekeknél, illetve a fejlődő szervezetű tinédzsereknél ez a szám magasabb. Ha csupán minimálisan is kevesebbet alszunk éjszakánként, máris érezhetővé válik, hogy romlik koncentrációs képességünk és a hangulatunk. Bár sokan meggyőződésből is kevesebbet alszanak, fontos tudnunk, hogy a folyamatos alváshiánynak komoly egészségügyi kockázatai is lehetnek, mint például a szívbetegségek vagy a cukorbetegség kialakulásának lehetősége. Tegyünk egészségünkért, és fogadjunk meg néhány általános tanácsot, hogy hosszabban és pihentetőbben alhassunk.
  • Vigyünk rendszert az estéinkbe
Figyeljünk oda szokásainkra, igyekezzünk mindig ugyanakkor lefeküdni, hogy a szervezetünk is be tudjon állni erre. Ügyeljünk arra, hogy jóval éjfél előtt ágyba kerüljünk, hiszen biológiai óránk miatt igazán pihentetőnek az éjfél előtti alvásidő számít. Amint néhány este után hozzászokunk az új „menetrendhez”, könnyebben és gyorsabban el fogunk tudni aludni.
  • Kapcsoljuk ki az agyunkat
Talán minden tanács közül ez a legnehezebb, hiszen a mindennapi stressz és problémák miatt nagyon sokan hánykolódnak órákig az ágyban. Törekedni kell ezeket a stresszfaktorokat a lakás, de legalább a hálószoba ajtaján kívül hagyni. Nem szerencsés elalvás előtt a félbehagyott munkákon, másnapi feladatokon vagy az aznapi sérelmeken töprengeni. Különösen kerüljük azt, hogy bevigyük a munkát az ágyba. Lélegezzünk mélyen és egyenletesen, képzeljük magunkat a természetbe, illetve próbáljuk megtalálni képzeletünkben vagy emlékeinkben a boldog pillanatokat, helyszíneket.
  • Fárasszuk le magunkat
A mindennapi mentális terhelés miatt sokan nem gondolják, hogy fizikailag is érdemes lefárasztani magukat alvás előtt. Pedig a munka utáni edzés vagy akár egy esti séta is nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy könnyebben és gyorsabban aludjunk el.
  • Kerüljük a serkentőszereket
Igyekezzük délután mellőzni már az energiaitalok, kávé fogyasztását, illetve lefekvés előtt ne igyunk alkoholt. Ezek ugyanis növelik a vérnyomásunkat, így sokkal nehezebben alszunk el.
  • Tegyük kényelmessé hálószobánkat
Figyeljünk oda arra, hogy kényelmesen töltsük az éjszakákat. Sokkal könnyebben alszunk el és kellemesebben ébredünk, ha megfelelő körülmények között pihenünk. Ne sajnáljuk a pénzt a megfelelő matrac kiválasztására, illetve tegyünk meg mindent azért, hogy kizárjuk a külvilág fényeit és hangjait hálószobánkból.
2019. október 4.

Kiemelt ajánlatunk

Kapcsolódó cikkek