Tippek a menstruációs görcsök enyhítésére

2019. december 15.

Kapcsolódó tünetek:

menstruáció

Minden hónapban van egy hét, ami megkeseríti a nők életét. A menstruációs görcsök néha olyan intenzívek, hogy még az ágyból sem tudunk kimászni. Ilyenkor sok esetben fájdalomcsillapító gyógyszerekhez nyúlunk, közben rengeteg más módszer is van.

Tippek a menstruációs görcsök enyhítésére

Tippek a menstruációs görcsök enyhítésére

  1. Meleg

Az első utunk ne a gyógyszeres dobozhoz vezessen, inkább adjunk esélyt a jó öreg melegítőpárnának. A meleg hatására ellazulnak az izmaink, aminek következtében enyhülnek a fájdalmaink. De arra is ügyeljünk, hogy ne vigyük túlzásba: a 40 Celsius-fokot ne lépjük túl.

  1. Fürdés

Egy jó meleg fürdő csodákra képes, hiszen nem csupán az izmaink lazulnak el, de mi magunk is. Ha szeretjük az illóolajokat, akkor nyugodtan tegyünk a vízhez egy kevés levendula- vagy orbáncfű olajat. Még akkor is próbáljuk beiktatni a fürdést, ha nem illik bele a napi ritmusunkba, hiszen rendkívül jó hatással lesz ránk.

  1. Levendula

A levendula olajat nem csupán a fürdővízhez érdemes adagolni, hiszen nyugtató és feszültségoldó hatását úgy is ki tudja fejteni, ha pár cseppet csepegtetünk a párnánkra. Vegyünk egy mély levegőt, és már kezdődhet is a lazulás, illetve a fájdalomcsillapítás.

  1. Mozgás

Noha könnyen lehet, hogy a menstruáció alatt nincs sok kedvünk sportolni, a mozgás csodákra képes, A mozgás ugyanis serkenti medencénk vérkeringését, aminek hatására elmúlnak, de legalábbis enyhülnek a görcsök. A jóga és a pilates erre a legalkalmasabb, de néha csak egy könnyű séta is segíthet.

  1. Akupresszúra

A fent említett módszereken kívül nyugodtan próbáljuk ki az akupresszúrát is, amely során naponta többször kb. 5 percig masszíroznunk kell testünk különböző pontjait. Amennyiben fájdalmat érzünk az egyik ponton, az időt csökkentsük egy percre. Próbáljuk ki például a hasunknál vagy a lábunknál. Ehhez keressük meg a köldökünk alatt egy kéznyire található érzékeny pontot, vagy a térdünk alatt egy kéznyire, a lábunk belső felén található részt, és masszírozzuk öt percig.

  1. Helyes étkezés

Ki gondolná, de a helyes étkezéssel még a menstruációs görcsöket is megelőzhetjük. A magnéziumban és kalciumban gazdag ételeknek ugyanis görcsoldó hatásuk is van. Együnk sok hüvelyest, mogyorót, napraforgómagot, spenótot, kemény sajtot és étcsokoládét.

A menopauza első tünetei2

A menopauza első tünetei

A menopauza egy teljesen természetes és elkerülhetetlen folyamat a nők életében. Közeledésének vannak jellegzetes tünetek formájában érkező előhírnökei. A premenopauza jeleit szedtük most csokorba.

Hogyan működik a candida diéta?2

Hogyan működik a candida diéta?

Bármilyen furcsán is hangzik, a candida diéta nem egy önsanyargató étrend, hanem akár mindenki számára előírható lenne, akinek fontos egészsége megőrzése. Nézzük, mit szabad enni, és mi áll a tiltólistán, ha valakinek pozitív candida teszt van a kezében.

Minden, amit a HPV elleni védőoltásról tudni kell

Minden, amit a HPV elleni védőoltásról tudni kell

A méhnyakrák kialakulásában egyértelmű szerepe van a human papilloma vírusnak. Noha a HPV vírusok egész családja, csak bizonyos törzsek okoznak rosszindulatú elváltozást. Erre a szexuális úton terjedő kórra azonban kifejlesztettek egy védőoltást.

Tévhitek az endometriózisról

Tévhitek az endometriózisról

Ahogyan a legtöbb betegségről, úgy az endometriózisról és következményeiről is számos tévhit kering, azonban a legtöbb esetben a valóság nem egyezik ezekkel a félinformációkkal.

Az endometriózis csendes (alattomos) jelei

Az endometriózis csendes (alattomos) jelei

A fájdalmas menstruáció az egyik fő tünete lehet az endometriózisnak, azonban nem az egyetlen. Most megtudhatjuk, hogy a Magyarországon kb. 200.000 nőt érintő betegségnek milyen jelei lehetnek még.

Összes cikk Nőgyógyászat témában