Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

2019. december 3.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A legtöbb embernél a téli időszak egyet jelent az elhízással. Leginkább az ünnepek nehezítik meg a súlyunk megtartását, azonban ha az alábbi tippeket betartjuk, akkor búcsút inthetünk a plusz kilóknak.

Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

Tápanyagokban gazdag étkezés

Tény, hogy nagyon nehéz ellenállni a bejglinek és a többi ünnepi finomságnak, azonban muszáj lesz, ha nem szeretnénk elhízni. Az egészségtelen ételek helyett inkább együnk sok tápanyagban gazdag ételt, ami azt jelenti, hogy a tányérunk egyik felére kerüljön zöldség, a másik felére pedig szénhidrát és fehérje.

Sport

A kiegyensúlyozott étrend mellett a testmozgás is nagyon fontos. Tény, hogy télen nem szívesen megyünk ki a hidegbe, de edzhetünk akár otthon is. Vagy kössük össze a testmozgást a takarítással, így nem csak a testünket eddzük meg, hanem a lakás is tiszta lesz.

Mozgás

A rendszeres sportolás nagyon fontos, azonban azzal nincs elintézve minden, hiszen az edzés mellett is oda kell figyelnünk, hogy a nap legnagyobb részében mozogjunk, és ne egy helyben ücsörögjünk. Öltözzünk fel melegen, vegyünk fel egy kényelmes cipőt, és menjünk el például egy kellemes sétára. Egy a lényeg: ne tétlenkedjünk, hanem mozogjunk!

Pihenés

Rengeteg kutatás bebizonyította már, hogy a megfelelő alvásnak is fontos szerepe van a testsúlyunk megtartásában, ugyanis ha nem tudjuk kipihenni magunkat, akkor nagy eséllyel felszalad ránk pár plusz kiló. Ha tehetjük, húzzuk magunkra a takarót, és csak akkor keljünk ki az ágyból, ha valóban kipihentük magunkat.

Alkohol

Alkoholfogyasztás következtében köztudottan könnyebben hízunk el, ez azonban nem azt jelenti, hogy az ünnepek során ne ihatnánk meg egy pohár bort vagy szilveszterkor egy pohár pezsgőt. De tény, hogy az alkoholfogyasztást a lehető legminimálisabbra kell csökkentenünk, ha tavasszal is bele szeretnénk férni a kedvenc nadrágunkba.

Plusz egy érv, hogy leszokjunk a késő esti evésről

Plusz egy érv, hogy leszokjunk a késő esti evésről

Azt már régóta tudjuk, hogy a késő esti nassolás egyáltalán nem tesz jót a vonalainknak, most azonban pár lelkes kutatónak hála kiderült, hogy van egy újabb ok, amiért jobb, ha lemondunk az esti étkezésről.

Méregtelenítene? – Ez lehet az oka, ha nem sikerül

Méregtelenítene? – Ez lehet az oka, ha nem sikerül

Egyre többen szánják rá magukat egy tisztítókúrára, hogy a felhalmozódott salak- és méreganyagoktól megszabaduljanak, esetleg néhány kilóval könnyebbek legyenek. De a méregtelenítés nem mindig hatékony. Ennek pedig oka van.

Újabb érv a paleo étrend mellett

Újabb érv a paleo étrend mellett

A paleo étrend nem rég robbant be a köztudatba, és leginkább speciális diétaként tekintenek rá, miközben sokkal inkább egy életmódról van szó. Friss kutatások szerint pedig a szklerózis multiplexben szenvedő betegek életét is könnyebbé teheti.

Ilyen gyakran kellene ennünk a fogyáshoz

Ilyen gyakran kellene ennünk a fogyáshoz

A fogyókúra alatti étkezés mindig sok kérdést vet fel, hiszen vannak, akik a súlyfelesleg mielőbbi leadása érdekében képesek teljesen megvonni maguktól az ételeket, míg mások úgy vélik, hogy egész nap ehetnek, mindössze kisebb adagokat.

Van kapcsolat a súly és a termékenység között?

Van kapcsolat a súly és a termékenység között?

Friss kutatások egyértelmű kapcsolatot találtak az elhízás és termékenység között a férfiaknál.

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában