Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

2019. december 3.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A legtöbb embernél a téli időszak egyet jelent az elhízással. Leginkább az ünnepek nehezítik meg a súlyunk megtartását, azonban ha az alábbi tippeket betartjuk, akkor búcsút inthetünk a plusz kilóknak.

Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

Téli elhízás – Itt a szakértők receptje ellene

Tápanyagokban gazdag étkezés

Tény, hogy nagyon nehéz ellenállni a bejglinek és a többi ünnepi finomságnak, azonban muszáj lesz, ha nem szeretnénk elhízni. Az egészségtelen ételek helyett inkább együnk sok tápanyagban gazdag ételt, ami azt jelenti, hogy a tányérunk egyik felére kerüljön zöldség, a másik felére pedig szénhidrát és fehérje.

Sport

A kiegyensúlyozott étrend mellett a testmozgás is nagyon fontos. Tény, hogy télen nem szívesen megyünk ki a hidegbe, de edzhetünk akár otthon is. Vagy kössük össze a testmozgást a takarítással, így nem csak a testünket eddzük meg, hanem a lakás is tiszta lesz.

Mozgás

A rendszeres sportolás nagyon fontos, azonban azzal nincs elintézve minden, hiszen az edzés mellett is oda kell figyelnünk, hogy a nap legnagyobb részében mozogjunk, és ne egy helyben ücsörögjünk. Öltözzünk fel melegen, vegyünk fel egy kényelmes cipőt, és menjünk el például egy kellemes sétára. Egy a lényeg: ne tétlenkedjünk, hanem mozogjunk!

Pihenés

Rengeteg kutatás bebizonyította már, hogy a megfelelő alvásnak is fontos szerepe van a testsúlyunk megtartásában, ugyanis ha nem tudjuk kipihenni magunkat, akkor nagy eséllyel felszalad ránk pár plusz kiló. Ha tehetjük, húzzuk magunkra a takarót, és csak akkor keljünk ki az ágyból, ha valóban kipihentük magunkat.

Alkohol

Alkoholfogyasztás következtében köztudottan könnyebben hízunk el, ez azonban nem azt jelenti, hogy az ünnepek során ne ihatnánk meg egy pohár bort vagy szilveszterkor egy pohár pezsgőt. De tény, hogy az alkoholfogyasztást a lehető legminimálisabbra kell csökkentenünk, ha tavasszal is bele szeretnénk férni a kedvenc nadrágunkba.

A diétás étrend aranyszabályai

A diétás étrend aranyszabályai

Annak érdekében, hogy a szervezetünk egészséges legyen, energiára és számos tápanyagra van szüksége. Mindegy, hogy fogyni szeretnénk vagy egyszerűen jobban szeretnénk táplálkozni, az alábbi szabályokat kell hozzá betartanunk.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

A ketogén diéta egy szénhidrátokban szegény, zsírban gazdag fogyókúra. Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el ezzel a módszerrel, be kell tartanunk néhány alapszabályt. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell fokozottan figyelnünk.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Hogyan ne legyen káros a fogyókúra?

Életében minimum egyszer mindenki megpróbálkozik a diétázással, hogy megszabaduljon a plusz kilóktól. Ezzel nincs is semmi baj, viszont annak érdekében, hogy ne károsítsuk a fogyókúra során a szervezetünket, oda kell figyelnünk néhány fontos dologra.

Összes cikk Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában