A stressz hatásai a nemi életre

A stressz hatásai a nemi életre

Kapcsolódó tünetek:

A rohanó életmód, egyre növekvő munkamennyiség, sokasodó teendők és nyomasztó felelősségek általában stresszel járnak együtt. Manapság szinte minden ember megtapasztalja a stresszt, ami nem csak a táplálkozási és alvási, de még a szexuális szokásokat is képes felborítani. Friss felmérések szerint a népesség fele küzd stressz miatt szexuális problémákkal, például csökkent libidóval vagy orgazmusra való képtelenséggel. A stressz képes akár depresszióhoz is vezetni, a depressziós kedélyállapot pedig egyenes út ahhoz, hogy a pácienseknek egyáltalán ne legyen kedve szeretkezni, vagy épp ha aktusra kerül sor, ne élvezzék azt. Gyakori, hogy akik stresszes életmódod élnek, alkohollal igyekeznek ellazulni egy-egy nap végén, és észrevétlenül is egyre gyakrabban, vagy épp egyre többet isznak. A kis mennyiségű alkohol fogyasztása alkoholizmussá alakulhat, ami pedig potencia zavarokhoz és libidó csökkenéshez vezethet. Az alkoholizmus pedig tönkreteszi az együttléteket, unalmassá, fájdalmassá és kellemetlenné válik tőle a szex. Fontos óvatosan bánni az alkohollal stresszes időszak idején is, így elkerülhető a probléma. Ha stressz ér valakit, a hormonok is máshogy termelődhetnek. Az anyagcserét befolyásoló hormonok stressz hatására megváltoznak, és növekedhet a túl stresszes emberek testsúlya, ami a közérzetet is rontja. Ilyenkor sem a nők, sem a férfiak nem érzik magukat kívánatosnak, és egyre kevesebbet szeretkeznek a párjukkal, ami problémákat okozhat.

A túl sok stressz alapból is csökkenti a libidót, a szexuális vágy ritkábban jelentkezik a nagyon stresszes életmódot élőknél. A megnőtt kortizol szint csökkenti a libidót, ráadásul maga az aktus is kevés élvezetet ad a felborult hormonok miatt. A túlzott stressz rendszeresen impotenciát okoz a férfiaknál, a nőknél pedig nedvesedési gondokat, ezáltal kellemetlen, fájdalmas szeretkezést. A túl sok stressz a hormonok megzavarása által a termékenységet is negatívan befolyásolhatja, és az agyalapi mirigyre is hatással van. Az emelkedett stressz szint zavarja az agyalapi mirigy működését, ami pedig a pajzsmirigy hormon termelődésére van hatással, valamint a mellékvesékre is. Ezeknek mind jól kell működnie az egészséges szexuális élethez és a termékenységhez.

Tippek stressz ellen

Az endorfin termelés segít a stressz csökkentésében. Edzés, testmozgás által sokat javíthatsz az állapoton, és ha hamarosan észre sem veszed, és a napjaid részévé válik a legalább 20-30 perc sport. Ettől egészségesebb és boldogabb leszel, a stressz szint pedig csökken. Bármilyen mozgásfajta csökkent a kellemetlen stresszen. Emellett az egészséges étrend kialakítása is fontos, hiszen a sok zöldség, fehérje és teljes kiőrlésű gabona fogyasztása segít az egészséges kedélyállapot elérésében, így a potencia és libidó problémák hamar helyre jönnek. A napi 8-9 óra alvás is segít a stressz leküzdésében, és kevesebb stresszhormont termel a szervezet, ha többet alszunk.
2017. október 5.

Kiemelt ajánlatunk

Kapcsolódó cikkek