Tippek a mély és pihentető alvásért

2017. július 31.

Kapcsolódó tünetek:

fáradtság, alvászavar

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!

Az elegendő mennyiségű és jó minőségű alvás elengedhetetlen a lelki, szellemi és idegi harmónia eléréséhez és megtartásához. E nélkül csak ideig-óráig lehet kifogástalan teljesítményt elérni és az élet nyújtotta kihívásokkal sikerrel szembenézni. Összegyűjtöttük, mit tehetünk ennek elérése érdekében.

1. Kapcsoljunk ki a hálószobában minden fényt, különös tekintettel a kék színű fényekre. Ne legyen bekapcsolva és ne világítson se tablet, se telefon, se más elektronikai készülék.

2. Válasszunk jó minőségű és ergonómiailag megfelelő párnát. A túl magas, túl alacsony, és nem megfelelő fazonú és anyagból készült párna nem segíti a nyugodt alvást. Az a jó választás, melynek segítségével a lehető legtermészetesebb testhelyzetben tudunk feküdni. A matracra is nagy hangsúlyt kell fektetni: közepesen keményet válasszunk, sem a túl kemény, sem a túl puha nem jó.

3. Az ágy kizárólag az alvás helyszíne legyen, ne tanuljunk, dolgozzunk, együnk, játszunk a gyerekekkel vagy éljünk családi életet a párnák közt. Érjük el, hogy agyunk kizárólag az alvással társítsa ágyunkat.

4. Egyes gyógynövények segíthetnek a nyugodt alvásban, ilyen például a citromfű, a komló és a macskagyökér. Készítsünk teát akár mindhárom gyógyfű keverékéből. Gyógyszertárban kaphatóak olyan étrendkiegészítő készítmények, melyek ugyancsak ezen hatóanyagokat tartalmazzák. Szelíd, de hatékony módszerek, érdemes kipróbálni őket.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • ALPINE Sleepsoft füldugó 1pár

    ALPINE Sleepsoft füldugó 1pár

    <p><span>A rendkívül jól megtervezett, alaposan tesztelt, megújult forma által a füldugók mélyen ülnek a fülben és tökéletes illeszkednek. </span></p>

    4 699 Ft

5. Rendezzük be hangulatosan, kedvesen, megnyugtató légkörűre a hálószobát. Ne legyen se túl meleg, se túl hideg, télen is tekerjük le kissé a fűtést. A túlzott meleg nem hajtja a nyugodt, reggelig tartó alvás malmára a vizet.

6. A szobában, ahol alszunk, legyen teljes sötétség, ne világítson semmiféle fény. Ha nincsen az ablakon függöny vagy redőny, a hajnali fény könnyen elűzheti szemünkből az álmosságot.

7. Minden este szellőztessünk ki jó alaposan, télen is: apróságnak tűnhet, de a minőségi, felébredés nélküli alváshoz elengedhetetlen a friss, oxigéndús levegő.

8. Este 7 után már ne igyunk, ne fogyasszunk magas víztartalmú ételeket, például görögdinnyét, mert ha túl sok folyadékot viszünk be, az éjszaka folyamán jelentkező vizelési inger biztosan felébreszt bennünket és megtöri éjszakánkat.

9. Alakítsuk ki az alvás-ébrenlét harmonikus és ciklikus ritmusát. Minden nap igyekezzünk közel azonos időben lefeküdni és felkelni.

10. Ha felriadunk éjjel, ne nézegessük szüntelenül az órát, ne stresszeljük ezen magunkat, mert csak rosszabb lesz. Keljünk fel, próbálkozzunk olvasással újra álmossá válni csináljunk valami egészen mást, ami monoton, nyugalmat árasztó. Csak akkor térjünk vissza az ágyba, ha újra álmosnak érezzük magunkat.

11. Egyes tápanyagok hiánya is befolyásolhatja alvásunk minőségét. A kalcium hiánya például nyugtalanságot, éberséget, a magnéziumé pedig idegességet okozhat, melyek mind olyan tulajdonságok, amik gátolják a nyugodt alvást. Éppen ezért vacsorára fogyasszunk bátran sajtot, tökmagot, esetleg csonthéjas magvakat.

Így álmosít az autónk

Így álmosít az autónk

Nem csak egy éjszakába nyúló baráti találkozó, a bevett gyógyszerek vagy az elmaradt reggeli kávé miatt érezhetjük magunkat álmosnak autónkban, hanem maga az utazási módunk is hozzájárul az elnehezedő szemhéjakhoz és bágyadt tekintethez.

Bizonyított a nőknek több alvásra van szükségük

Bizonyított: a nőknek több alvásra van szükségük

Most már tudományos bizonyíték is alátámasztja, hogy a nőknek magasabb az alvásigénye, mint férfi társaiknak. De miért is pontosan?

Aki sokat éjszakázik, rövidebb ideig él

Aki sokat éjszakázik, rövidebb ideig él

A legújabb kutatások szerint a pacsirták hosszabb ideig élnek, mint az éjjeli baglyok.

Álmatlanság kezelése függőség nélkül

Az álmatlanság kezelése függőség nélkül

Az álmatlanság – vagy más néven insomnia – gyötrő jelensége ellen nem csak gyógyszerekkel védekezhet. Természetes megoldások is léteznek rá, melyek nem okoznak függőséget.

reggeli ébresztő tippek

Nem tud reggel felkelni? Ezeket a módszereket próbálja ki!

Ki korán kel, aranyat lel. De mi van akkor, ha Ön erre szinte képtelen mostanában? Mindenkinek megvan a maga trükkje a felkelésre, de ha nem válik be, elárulunk ötöt, amivel biztosra mehet!

Összes cikk Alvás témában