Mikor a leghatékonyabb a kávé?

2015. november 24.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, immunrendszer gyengesége

A koffein jótékony és káros hatásaival kapcsolatos állásfoglalások napról-napra változnak.

Ami tegnap még egészséges volt, az ma már ártalmas, és fordítva. A hangsúly a mértékletességen és az időzítésen van. Napi 2-3 kávé jótékonyan hat szervezetünkre, de nem mindegy, hogy mikor is isszuk meg az első csésze kávénkat, hogy az maximálisan kifejtse hatását.

kavezas301Egy amerikai tanulmány szerint a reggeli első csésze kávénkat érdemes a szervezet kortizol szintjéhez igazítani. (A stresszhormonként is ismert kortizol állandóan jelen van szervezetünkben, normál esetben megszokott időközönként választódik ki, legnagyobb mennyiségben a korareggeli, legkisebb mennyiségben az éjszakai órákban. A kortizolnak számos létfontosságú feladata van, pl.: gyors energialöketet ad, szabályozza a vérnyomást és a kardiovaszkuláris funkciókat, szabályozza az inzulint és a glükózt, gyulladáscsökkentő hatású, szabályozza az anyagcserét, növeli a fájdalomküszöböt, javítja a memóriafunkciókat, stb.) Normál körülmények között a „kortizol-time” reggel 8-9 óra között következik be. Sokan ilyenkor fogyasztják el (helytelenül) az első kávéjukat, amikor a szervezet magától, természetes módon is felélénkül.

Mikor igyunk tehát kávét, hogy maximális hatást érjünk el?

A fent említett időszakon kívül (reggel 8-9 óra) a kortizol csúcs déli 12-13 óra, és délután 17:30-18:30 között következik be. Tehát a kávészüneteket 9:30-11:30, és 13:30-17:00 óra közé időzítsük, így kihasználhatjuk a kortizol szint mélypontjait, és élénkíthetjük szervezetünket.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Miért igyunk kávét?

A koffeinnek számos jótékony hatása van, pl. csökkenti a depressziót és a béldaganatok kialakulásának kockázatát, növeli a sportteljesítményt. Nem csak a szellemi, de a fizikai teljesítőképességet is fokozza.

Nem árt azonban tudni…

Éhgyomorra sose igyunk kávét! A kávéban lévő csersavak savtúltengést okozhatnak, továbbá a vízhajtó hatása sem tesz jót a gyomornak. Az éhgyomorra fogyasztott kávé növeli a gyomorfekély kockázatát.

Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság tanulmánya szerint napi maximum 400 milligramm koffein “a nem várandós felnőtteknél még nem ad okot aggodalomra”, de a gyermeket váró nőknek születendő gyermekük védelmében ajánlatos 200 mg-mal korlátozni a koffeinfogyasztást. Egy szimpla presszókávé mintegy 80 mg koffeint tartalmaz, tehát öt presszókávé még nem jelent

Ezért kell almát enni – 5 érv a gyümölcs mellett

Ezért kell almát enni – 5 érv a gyümölcs mellett

A Bibliában is szereplő, ősidők óta ismert gyümölcs előnyei egyáltalán nem korlátozódnak arra, hogy a kellemes ciderek és az ízletes piték alapanyagaiként szolgálnak, ennél sokkal többet tesz egészségünk érdekében.

Mikor van szükség probiotikumok szedésére?

A probiotikumokról szinte naponta hallani vagy olvasni, divatos dolog lett beszélni róluk és az immunerősítésen keresztül, a szépségápoláson át, ma már nagyon sokféle területen használják őket. De mik is ezek pontosan és mikor lehet valóban szükség a szedésükre?

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

7 tipp a puffadtság, a gyomorrontás, hasmenés és a pluszkilók elkerüléséhez

Új év, új kezdet: helyes táplálkozás

A szerveink normál működéséhez kellő alapvető tápanyagokat vesszük sorra.

Ezért kerülje! Minden, amit a transz-zsírsavakról tudnia kell!

Ezért kerülje! Minden, amit a transz-zsírsavakról tudnia kell!

Mik azok a transz-zsírsavak és miért kell őket kerülni?

Kulcsszavak: ,