A legjobb gyógynövények alvászavar ellen

2019. október 1.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Éjszaka nem tud aludni, vagy gyakran felébred? Akkor próbálja ki az alábbi altató hatású gyógynövényeket, melyeknek köszönhetően többé nem lesz problémája a pihenéssel.

A legjobb gyógynövények alvászavar ellen

A legjobb gyógynövények alvászavar ellen

  1. Levendula

A levendula nem csupán kertünk dísze, hanem egy igazi csodaszer is. Már az illatának is nyugtató hatása van, sőt mi több, képes az alvást is elősegíteni, így ez az egyik legjobb gyógynövény, ha egy kis nyugalomra vágyunk egy stresszes munkanap után. Ezen kívül jóval mélyebben fogunk tőle aludni, aminek köszönhetően ritkábban riadunk fel éjszaka.

Tipp: Készítsünk szárított levendulával megtömött kis zsákocskákat, melyeket tegyünk ki az éjjeliszekrényünkre vagy az ágyunkba. Ha igazi tearajongók vagyunk, akkor főzzünk belőle egy jó forró teát, amiből lefekvés előtt kortyolgassunk.

  1. Valeriána

A valeriána, vagyis a macskagyökér egy természetes altató, így érthető, hogy gyakran a természet váliumának szokták nevezni, ugyanis nagyon erős a nyugtató hatása. Emellett erősíti az idegeket, és képes feloldani a feszültséget.

Tipp: A macskagyökér ezen hatóanyaga a gyökérben található, így ősszel vagy tavasszal ajánlott kiásni és cseppeket készíteni belőle. Hat héten keresztül 80%-os alkoholban kell áztatni a gyökeret ahhoz, hogy kioldódjanak belőle az értékes hatóanyagok. A hat hét leteltével pár cseppet keverjünk össze vízzel, majd ezt a keveréket igyuk meg a vacsoránkhoz.

  1. Komló

A komlóról a legtöbb embernek a sör jut az eszébe, pedig jótékony hatásáról is érdemes szót ejteni, hiszen tökéletes választás, ha alvászavartól szenvedünk. A komlóban található illóolajok nyugtatólag hatnak a szervezetünkre, oldják a feszültséget, aminek következtében sokkal pihentetőbb lesz az alvásunk.

Tipp: Készítsünk belőle teát, amit lefekvés előtt kb. egy órával igyunk meg. Intenzív íze és illata miatt sokan nem rajonganak érte, de jótékony hatása mindenért kárpótol.

  1. Citromfű

Már a középkorban is ismerték a citromfű jótékony hatásait, így egy ideig kötelező volt a termesztése. A citromfű megnyugtatja az idegeket, ezért akkor is ajánlott a használata, ha idegesek vagyunk.

Tipp: A friss levelekből készíthetünk teát, amit este, nem sokkal lefekvés előtt igyunk meg, így megnyugszunk és könnyebben alszunk el. Ha szeretjük a kádfürdőt, akkor adjunk a fürdővízhez egy maréknyi szárított citromfüvet, és relaxáljunk egy keveset.

  1. Kamilla

A kamilla rengeteg panaszra jelent gyógyírt, és többek közt alvászavar ellen is hatékony. Gyengéd hatásának köszönhetően gyerekeknél is lehet alkalmazni, akik jobban szeretik az illatát és az ízét a levenduláénál.

Tipp: A szárított kamillavirágokat tegyük kis zsákokba, melyeket rakjunk az ágyunkba vagy az éjjeliszekrényre. De főzhetünk belőle teát is, amit lefekvés előtt ajánlott meginni.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Mint a legtöbb alvászavarral, az alvajárással is első sorban szeretteink találkoznak először, hiszen az alvajáró nincs tudatánál ilyenkor. A betegség súlyos problémákat okozhat, ezért minél hamarabb érdemes vele szakemberhez fordulni.

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Egy új, egereken végzett kutatás szerint a neuronok egy csoportja segít kideríteni, hogy az agy miért és hogyan felejti el az álmokat.

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Az megfelelő hosszúságú, pihentető alvás az egészségünk megőrzésének egyik legfontosabb eleme. Nélküle súlyos fizikai és mentális panaszokat tapasztalhatunk már rövid időn belül. De hogyan is aludjunk, hogy az a szervezetünknek a legjobb legyen?

Összes cikk Alvás témában