7 tipp a depresszió megelőzésére

2016. szeptember 1.

Kapcsolódó tünetek:

depresszió érzése

A winterblues tünetei és kezelési lehetőségei.

Hangulatingadozás vagy depresszió?

Egy nemrégiben végzett kutatás szerint ősszel és télen minden ötödik ember szenved  hangulatingadozásoktól, megnövekedett alvás- és evésigénytől, kedvetlenségtől és állandó fáradtságérzettől. A szakemberek szerint ez a „winterblues“ nevű tünetegyüttes, amelynek evolúciós okai vannak: míg a tavasz, a nyár és az ősz első hónapja őseinknél aktív időszak volt –ilyenkor vadásztak, gyűjtögettek és a lehető legtöbb időt a szabadban töltötték-, addig a telet a visszavonulásnak és a pihenésnek szentelték. Ezzel szemben mi, a modern kor szülöttei egész évben hajtunk, nem lazítunk, nem hallgatunk testünk jelzéseire, így év végére kimerülünk.

Ne tévesszük össze azonban a hangulatingadozásokat a depresszióval! Az ősz vége felé jelentkező “winterblues” természetes jelenség, ellentétben a “klasszikus” depresszióval, amelynek jelei az étvágytalanság és az alvási zavarok, míg az előbbi leginkább nagyfokú fáradtsággal, falási rohamokkal társul. A pszichológia ezt a kórképet szezonális depresszióként tartja számon és kiválóan kezelhető.

7 tipp a depresszió elkerüléséhez

1, Teremtsünk egyensúlyt!

A téli depresszióban szenvedőknek a szakemberek szerint különösen oda kell figyelnie az aktív és lazító időszakok egyensúlyára és napirendjüket érdemes úgy alakítani, hogy a megerőltető tevékenységeket lehetőleg 16 óra előtt végezzék

2, Szívjunk friss levegőt!

Nyári jókedvünk és energiánk megőrzéséhez elengedhetetlen a fény, melynek hiánya – az alvás nyugalmáért felelős – melatonin hormon szintjét magasan tartja, ezáltal egész nap úgy érezzük, mindjárt elalszunk. Ezt a természetes folyamatot csak súlyosbítja, ha egész napunkat számítógép előtt ülve, mesterséges fényviszonyok között, az irodában töltjük. Ezért nagyon fontos, hogy minden alkalmat ragadjunk meg a szabadban mozgásra!

3, Mozogjunk rendszeresen!

A friss levegőn végzett sport dupla haszon szervezetünknek: a mozgás ugyanis élénkítő  és boldogságtermelő hormonokat aktivál, testünk és agyunk vérkeringése javul, fittebbé és kiegyensúlyozottabbá válunk.

7 tipp a depresszió megelőzésére

4, Járjunk szaunázni!

A fizikai aktivitás és a fény mellett a kellemes hőmérséklet is fontos ahhoz, hogy komfortosan érezhessük magunkat a bőrünkben – állítják a pszichológusok. – A hideg ugyanis megviseli a szervezetet, testünk melegen tartása plusz energiát igényel. Ezért van nagyon jó hatással télen testünkre, immunrendszerünkre és lelkünkre egyaránt egy kiadós szaunázás, gőzfürdő vagy termálvizes fürdőzés.

5, Legyen napirendünk!

A depresszió kialakulásának egyik oka lehet a valós fáradtság, amelyet a kialvatlanság és rossz alvási szokásaink vagy akár természetes biológiai óránk figyelmen kívül hagyása eredményezhet. Igyekezzünk saját biológiai ritmusunkat kiismerni és a napirendünket aszerint szervezni!

6, Táplálkozzunk tápanyagban gazdagon!

Fokozottan figyeljünk oda a vitaminban és ásványi anyagokban gazdag táplálkozásra! Az immunrendszer felturbózásával a fáradtság kevésbé tud rajtunk úrrá lenni. Kiemelten fontos a C- és D-vitamin, melyeket télen akár nagyobb dózisban is szedhetünk – természetesen az az adagolásra vonatkozó előírásokat betartva-.

7, Hangulatjavítás homeopátiával

Használjuk a természetes gyógyító módszereket hangulatingadozásaink kezelésére! A reiki depresszió ellen különösen jól hat, de hasonlóan lágy terápiás eszköz a homeopátia vagy Bach-virág terápia. Számos gyógynövény bír igazoltan antidepresszáns hatással: az orbáncfű, a citromfű és a borsmenta tea formájában kortyolgatva vagy illóolajként aromalámpába csöpögtetve is hatásos. Próbáljuk ki a fény és színterápiát!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Hogyan kezelhető a depresszió?

Hogyan kezelhető a depresszió?

A depresszió egy komoly lelki betegség, mely bármely életkorban jelentkezhet. A betegek levertek, fáradtak és motiválatlanok. Ez a betegség nem múlik el magától, kezelni kell. Cikkünkben bemutatjuk a különféle terápiás lehetőségeket.

Tanácsok karácsonyi depresszió ellen

Tanácsok karácsonyi depresszió ellen

Bár csak egy mítosz, hogy az öngyilkosságok a karácsonyi ünnepek körül a leggyakoribbak (valójában tavasszal), mégis hajlamosak vagyunk ilyenkor depresszióssá válni. De miért van ez és hogyan kerülhetjük el?

Depressziót okozhat a nőknél a túl hosszú munkaidő

Depressziót okozhat a nőknél a túl hosszú munkaidő

Ennek a hírnek valószínűleg nem örülnek a munkáltatók. Brit kutatók ugyanis kiderítették, hogy a hosszú munkaidő depressziót okozhat a nőknél. Azaz ha kiegyensúlyozott munkaerőt szeretnének, akkor jobban teszik, ha nem dolgoztatják túl őket.

Téli depresszió – A fényhiány-betegség

Téli depresszió – A fényhiány-betegség

A napfényben szegény téli időszakban az arra érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak, erőtlennek érezhetik magukat. Sokan nem figyelnek eléggé a tünetekre, pedig ha ez az állapot tartósan fennáll, az súlyos egészségügyi panaszokhoz vezethet.

Orrspray depresszió ellen?

Orrspray depresszió ellen?

Az amerikai élelmiszer-és gyógyszerhatóság új gyógykészítmény piacra való bevezetését engedélyezte. A termék egy ketamin származékot is tartalmazó, depresszió elleni orrspray, amelyet a különösen súlyos esetek kezelésére lehet majd használni.