Tippek allergia ellen

2018. augusztus 23.

Ha allergiásak vagyunk, biztosan megvannak már a saját bevált gyógyszereink, amelyek enyhülést hozhatnak. De itt van néhány igen hatékony tipp, melyek nagy támogatást nyújthatnak a kritikus időszakban.

Tippek allergia ellen

Tippek allergia ellen

Mozduljunk meg!

Kutatások kimutatták, hogy a testmozgás (már napi fél órában is) akár 83 százalékkal csökkentheti az allergiaszezon alatt tapasztalt orrdugulás, viszketés és tüsszögés mértékét. Az edzésnek ugyanis gyulladáscsökkentő hatása van szervezetünkre.

Antihisztamin

Az allergének hatására testünkben felszabaduló hisztamin semlegesítője, az antihisztamin, amely gátolja a már említett allergének működését. Antihisztamint azonban nem csak tabletta vagy kenőcs formájában juttathatunk szervezetünkbe, hanem sokkal természetesebb és egyéb előnyökkel járó módon is. Ilyenek a csalán leveléből vagy a ginko bilobából készült teák, a zöldtea vagy a fanyar meggylé. Ezekben a természetes gyógyítószerekben kvercetint is találunk, amely extra segítséget nyújtva akadályozza meg a szervezetben lévő hisztamin felszabadulását.

Probiotikumok

Amellett, hogy emésztőrendszerünk egészségének megtartását segítik, és az antibiotikumok káros hatásait semlegesítik, a probiotikumok jótékony hatással lehetnek allergiánkra is. A legtöbbjükben megtalálható perecasei ST11 csökkenti az orrdugulás tüneteit, és hatásukra a szervezetben helyreáll a citokin-egyensúly, mely immunrendszerünket is erősebbé teszi.

Omega 3

A természetes formában a lazacban, tonhalban, szardíniában, lenmagolajban, dióban fellelhető omega-3 zsírsavak csökkentik szervezetünk gyulladásos reakcióit, így képesek enyhíteni az allergia okozta panaszokat is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Szappan és víz

Mivel egész nyáron szenvedünk az allergiát kiváltó pollenektől, nyilvánvaló, hogy szinte mindenhol jelen vannak. Ahogy utcára lépünk, nem tudjuk megakadályozni, hogy ne kerüljenek ruhánkra, bőrünkre, az autónkba és úgy általában mindenhova, hogy aztán egész nap irritáljanak minket. Hogy csökkentsük tüneteinket, a nyári időszakban különösen figyeljünk oda, hogy gyakran mossuk ki ruháink, rendszeresen mossunk kezet, és zuhanyozzunk, mossunk hajat sűrűbben.