A testmozgás 14 bizonyított előnye

2017. február 25.

Ezért érdemes minden nap legalább 30 percet mozogni!

A testmozgás 15 bizonyított előnye 750

  1. Jót tesz a szívnek
    A testmozgás csökkenti a rossz koleszterin – az LDL-koleszterin – szintjét, ami eltömíti az artériákat. Csökkenti a vérnyomást, javítja az inzulin-érzékenységet, javítja a szívizom működését és a keringést.
  2. Segít a fogyásban és az optimális testsúly megtartásában
    A rendszeres testmozgás javítja a vérkeringést, a nyirokrendszer működésének hatékonyságát és gyorsítja az anyagcserét. Minél magasabb testünk izomaránya, annál több kalória elégetésére képes – nyugalmi állapotban is-.
  3. Szépíti a bőrt
    Azáltal, hogy javul a test egészének vérellátása, a bőr is több éltető tápanyaghoz, oxigénhez jut, főként, ha rendszeresen a szabadban trenírozzuk testünket.
  4. Megelőzi a csontritkulást
    Az egészséges mennyiségű kalciumbevitellel együtt a rendszeres mozgás erős csontokat épít. Az olyan gyakorlatok, mint a futás, séta vagy súlyemelés, csökkentik a csontritkulás kialakulásának kockázatát.
  5. Kiváló stresszoldó
    Testmozgással szabályozható a stressz és a depresszió. A megemelkedett testhőmérséklet csökkenti az izomfeszültséget és a jókedv is fokozódik. Már tíz perc mozgás hatására beindul a fontos hangulatot szabályozó hormonok szintjének optimalizálódása.
  6. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyeit és annak szövődményeit
    Az életmód nagy hatással van bizonyos állapotokra, pl. a cukorbetegségre. Mivel a rendszeres mozgás segít az optimális testsúly megtartásában, a test egészséges zsír-izomarányának kialakításában, csökkenti a 2- es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A testmozgás csökkentheti az inzulinigényt, a koleszterinszintet és a magas vérnyomást, ami azért fontos, mert a cukorbetegeknél gyakoribb a keringési betegségek kialakulása.
  7. Szerepet játszik a rák megelőzésében
    A rákos halálesetek legalább 35 %-a összefüggésbe hozható a túlsúllyal és a testmozgás hiányával, a Seattle-i Rákkutató Központ kimutatásai szerint. A testmozgás gyorsítja a táplálék áthaladását a bélrendszeren, így csökken a méreganyagok szervezetben töltött ideje. A túlsúlyos emberek szervezete több inzulint termel, ami elősegíti a daganatok növekedését.
  8. Késlelteti az öregedést
    A mozgás serkenti a vér áramlását az agyba, így valószínűleg csökkenti az agyvérzés kialakulásának esélyét. Fejleszti továbbá a logikát és a memóriát. Lassítja a központi idegrendszer elfajulását, ami lassabb reflexekhez és gyengülő mozgáskoordinációhoz vezethet. Növeli az izmok méretét és erejét, fejleszti a tüdőt.
  9. Növeli az önbizalmat
    A rendszeres mozgás jó hatással van külső megjelenésünkre: izmaink és bőrünk is feszesebbé, formásabbá válik, megjelenésünk pozitív irányban változik, ami növeli önbizalmunkat.
  10. Jó hatással van a szexuális életre
    Minél fittebbek vagyunk, annál jobb a szexuális életünk, mely két okra vezethető vissza. Egyrészt pszichológiailag: jobban érezzük magunkat a bőrünkben, másrészt fizikailag: növekszik a libidó, javul a keringés és ezzel együtt a szexuális funkciók.
  11. Segít az alvási problémák megoldásában
    A relaxációs gyakorlatok segítenek a feszültség oldásában, enyhítik a fej- és hátfájást, javítják az álmatlanságot. A testedzés felszabadítja a test saját termelésű fájdalomcsillapítóját, az endorfint. Fontos azonban a testmozgásra szánt időpont megválasztása. Ha túl későn látunk hozzá, lehet, hogy nem tudunk majd elaludni, mivel megnövekszik a test energiaszintje.
  12. Segít megelőzni az agyi érkatasztrófát
    A sokat mozgó embereknek 27 %-kal kisebb az esélyük, hogy agyvérzést kapnak, ill. jobbak a túlélési esélyeik, ha mégis utoléri őket a baj. A közepesen aktívak 20 %-kal csökkentik esélyeiket a betegség kialakulására. (Az eredményeket egy 23 nemzetközi tanulmányt összefoglaló cikkben jelentették meg, a Stroke című folyóirat októberi számában.)
  13. Javítja az egész test oxigén-és tápanyagellátását
    Egy amerikai tanulmány kimutatta, hogy a 80 év felettiek drámaian javíthatják egészségi állapotukat, ha heti néhány alkalommal mozognak. Ekkor ugyanis javul a szervezet oxigén-felhasználása és csökken a szisztolés vérnyomás.
  14. Növeli az ellenálló-képességet
    A rendszeres testmozgás harmonizálja a szervezet működését, erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben. A nem megerőltető edzéseket rendszeresen végzők jóval ritkábban betegednek meg, mint nem edző társaik.

    BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

    • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

      XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

      <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

      17 990 Ft
    A 3 leggyakoribb autoimmun betegség nőknél2

    A 3 leggyakoribb autoimmun betegség nőknél

    Az autoimmun betegségek olyan gyulladásos betegségek, melyeknél a kialakult gyulladásért az immunrendszer hibás működése tehető felelőssé. Most a három, nőket érintő leggyakoribb kórképet mutatjuk be.

    A cukorbetegség kiváltó okai2

    A cukorbetegség kiváltó okai

    A cukorbetegség ma a leggyakoribb anyagcsere betegségnek számít világszerte. Több típusa létezik, melyek mindegyikénél alapvetően azonos élettani folyamatok zajlanak le, csak más-más ütemben.

    A magas vércukorszint jelei

    A magas vércukorszint jelei

    Hiperglikémiáról, azaz magas vércukorszintről akkor beszélünk, ha az éhgyomri cukorszintünk 7 mmol/l feletti. Ez enyhébb, de akár súlyosabb panaszokat is okozhat, továbbá hosszú távon komoly következményei is lehetnek.

    megfázás elleni tippek

    6 tanács, hogy NE fázzunk meg

    Íme a leghasznosabb megfázás elleni tippek!

    influenza korai tünetei

    Az influenza 6 korai tünete

    Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

    Összes cikk Egészség A-Z témában