A testmozgás 14 bizonyított előnye

2017. február 25.

Ezért érdemes minden nap legalább 30 percet mozogni!

A testmozgás 15 bizonyított előnye 750

  1. Jót tesz a szívnek
    A testmozgás csökkenti a rossz koleszterin – az LDL-koleszterin – szintjét, ami eltömíti az artériákat. Csökkenti a vérnyomást, javítja az inzulin-érzékenységet, javítja a szívizom működését és a keringést.
  2. Segít a fogyásban és az optimális testsúly megtartásában
    A rendszeres testmozgás javítja a vérkeringést, a nyirokrendszer működésének hatékonyságát és gyorsítja az anyagcserét. Minél magasabb testünk izomaránya, annál több kalória elégetésére képes – nyugalmi állapotban is-.
  3. Szépíti a bőrt
    Azáltal, hogy javul a test egészének vérellátása, a bőr is több éltető tápanyaghoz, oxigénhez jut, főként, ha rendszeresen a szabadban trenírozzuk testünket.
  4. Megelőzi a csontritkulást
    Az egészséges mennyiségű kalciumbevitellel együtt a rendszeres mozgás erős csontokat épít. Az olyan gyakorlatok, mint a futás, séta vagy súlyemelés, csökkentik a csontritkulás kialakulásának kockázatát.
  5. Kiváló stresszoldó
    Testmozgással szabályozható a stressz és a depresszió. A megemelkedett testhőmérséklet csökkenti az izomfeszültséget és a jókedv is fokozódik. Már tíz perc mozgás hatására beindul a fontos hangulatot szabályozó hormonok szintjének optimalizálódása.
  6. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyeit és annak szövődményeit
    Az életmód nagy hatással van bizonyos állapotokra, pl. a cukorbetegségre. Mivel a rendszeres mozgás segít az optimális testsúly megtartásában, a test egészséges zsír-izomarányának kialakításában, csökkenti a 2- es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A testmozgás csökkentheti az inzulinigényt, a koleszterinszintet és a magas vérnyomást, ami azért fontos, mert a cukorbetegeknél gyakoribb a keringési betegségek kialakulása.
  7. Szerepet játszik a rák megelőzésében
    A rákos halálesetek legalább 35 %-a összefüggésbe hozható a túlsúllyal és a testmozgás hiányával, a Seattle-i Rákkutató Központ kimutatásai szerint. A testmozgás gyorsítja a táplálék áthaladását a bélrendszeren, így csökken a méreganyagok szervezetben töltött ideje. A túlsúlyos emberek szervezete több inzulint termel, ami elősegíti a daganatok növekedését.
  8. Késlelteti az öregedést
    A mozgás serkenti a vér áramlását az agyba, így valószínűleg csökkenti az agyvérzés kialakulásának esélyét. Fejleszti továbbá a logikát és a memóriát. Lassítja a központi idegrendszer elfajulását, ami lassabb reflexekhez és gyengülő mozgáskoordinációhoz vezethet. Növeli az izmok méretét és erejét, fejleszti a tüdőt.
  9. Növeli az önbizalmat
    A rendszeres mozgás jó hatással van külső megjelenésünkre: izmaink és bőrünk is feszesebbé, formásabbá válik, megjelenésünk pozitív irányban változik, ami növeli önbizalmunkat.
  10. Jó hatással van a szexuális életre
    Minél fittebbek vagyunk, annál jobb a szexuális életünk, mely két okra vezethető vissza. Egyrészt pszichológiailag: jobban érezzük magunkat a bőrünkben, másrészt fizikailag: növekszik a libidó, javul a keringés és ezzel együtt a szexuális funkciók.
  11. Segít az alvási problémák megoldásában
    A relaxációs gyakorlatok segítenek a feszültség oldásában, enyhítik a fej- és hátfájást, javítják az álmatlanságot. A testedzés felszabadítja a test saját termelésű fájdalomcsillapítóját, az endorfint. Fontos azonban a testmozgásra szánt időpont megválasztása. Ha túl későn látunk hozzá, lehet, hogy nem tudunk majd elaludni, mivel megnövekszik a test energiaszintje.
  12. Segít megelőzni az agyi érkatasztrófát
    A sokat mozgó embereknek 27 %-kal kisebb az esélyük, hogy agyvérzést kapnak, ill. jobbak a túlélési esélyeik, ha mégis utoléri őket a baj. A közepesen aktívak 20 %-kal csökkentik esélyeiket a betegség kialakulására. (Az eredményeket egy 23 nemzetközi tanulmányt összefoglaló cikkben jelentették meg, a Stroke című folyóirat októberi számában.)
  13. Javítja az egész test oxigén-és tápanyagellátását
    Egy amerikai tanulmány kimutatta, hogy a 80 év felettiek drámaian javíthatják egészségi állapotukat, ha heti néhány alkalommal mozognak. Ekkor ugyanis javul a szervezet oxigén-felhasználása és csökken a szisztolés vérnyomás.
  14. Növeli az ellenálló-képességet
    A rendszeres testmozgás harmonizálja a szervezet működését, erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben. A nem megerőltető edzéseket rendszeresen végzők jóval ritkábban betegednek meg, mint nem edző társaik.

    BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

    • XLS Medical Direct por 90x

      XLS Medical Direct por 90x

      <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p> <div style="padding-top: 10px; clear: both;"> </div> <div style="display: table; width: 100%;"> <div style="display: table-row-group;"> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/mpl.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style=";display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Kiszállítás futárszolgálattal: ingyenes</div> </div> <div style="display: table-row;"> <div style="display: table-cell; padding: 3px 0px;"><img src="../../../../../../../../../wp-content/uploads/img/benu.jpg" border="0" width="30" /></div> <div style="display: table-cell; padding: 6px 0 10px 0; vertical-align: middle;">Személyes átvétel több, mint 100 gyógyszertárban: ingyenes</div> </div> </div> </div>

      16 490 Ft
    örökölhető a cukorbetegség

    Örökölhető-e a cukorbetegség?

    A cukorbetegség népbetegség, a modern életmód egyik jellemző problémája, de helyes táplálkozással és életvitellel elkerülhetjük, vagy az örökölt genetikai tényezők miatt nincs mit tennünk ellene?

    A megfázás tünetei

    A megfázás tünetei

    Ha folyik az orra és rossz a közérzete, sokan megfázásra gyanakszanak és egy meleg teával és néhány nap pihenéssel kúrálják ki magukat. Milyen tünetek igazolják ezt és mik azok, amikkel már orvoshoz kell fordulni?

    influenza korai tünetei

    Az influenza 6 korai tünete

    Az influenza korai tüneteinek időben való felismerése megakadályozhatja a vírus terjedését, és elősegítheti a betegség kezelését, mielőtt rosszabbodna. Minden évben heteket vesz el az életünkből, idén ne hagyja, hogy az influenza győzzön!

    Teendők agyvérzés esetén

    Teendők agyvérzés esetén

    Ha tanúi vagyunk egy stroke-nak, azonnali cselekvésre van szükség, mert minden másodperc számít! Megtudhatja, mit tegyen és mit ne tegyen, ha segíteni szeretne.

    Stresszmentes karácsony

    Így lehet stresszmentes az ünnep!

    A karácsonyi készülődést gyakran túlgondoljuk: stresszelünk az ajándékok, az ételek, a vendégek miatt, amitől végül nem is lesz olyan szép és nyugalmas az ünnep, mint szeretnénk. De hogy lehet ezt elkerülni?

    Összes cikk Egészség A-Z témában