A testmozgás 14 bizonyított előnye

2017. február 25.

Ezért érdemes minden nap legalább 30 percet mozogni!

A testmozgás 15 bizonyított előnye 750

  1. Jót tesz a szívnek
    A testmozgás csökkenti a rossz koleszterin – az LDL-koleszterin – szintjét, ami eltömíti az artériákat. Csökkenti a vérnyomást, javítja az inzulin-érzékenységet, javítja a szívizom működését és a keringést.
  2. Segít a fogyásban és az optimális testsúly megtartásában
    A rendszeres testmozgás javítja a vérkeringést, a nyirokrendszer működésének hatékonyságát és gyorsítja az anyagcserét. Minél magasabb testünk izomaránya, annál több kalória elégetésére képes – nyugalmi állapotban is-.
  3. Szépíti a bőrt
    Azáltal, hogy javul a test egészének vérellátása, a bőr is több éltető tápanyaghoz, oxigénhez jut, főként, ha rendszeresen a szabadban trenírozzuk testünket.
  4. Megelőzi a csontritkulást
    Az egészséges mennyiségű kalciumbevitellel együtt a rendszeres mozgás erős csontokat épít. Az olyan gyakorlatok, mint a futás, séta vagy súlyemelés, csökkentik a csontritkulás kialakulásának kockázatát.
  5. Kiváló stresszoldó
    Testmozgással szabályozható a stressz és a depresszió. A megemelkedett testhőmérséklet csökkenti az izomfeszültséget és a jókedv is fokozódik. Már tíz perc mozgás hatására beindul a fontos hangulatot szabályozó hormonok szintjének optimalizálódása.
  6. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyeit és annak szövődményeit
    Az életmód nagy hatással van bizonyos állapotokra, pl. a cukorbetegségre. Mivel a rendszeres mozgás segít az optimális testsúly megtartásában, a test egészséges zsír-izomarányának kialakításában, csökkenti a 2- es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A testmozgás csökkentheti az inzulinigényt, a koleszterinszintet és a magas vérnyomást, ami azért fontos, mert a cukorbetegeknél gyakoribb a keringési betegségek kialakulása.
  7. Szerepet játszik a rák megelőzésében
    A rákos halálesetek legalább 35 %-a összefüggésbe hozható a túlsúllyal és a testmozgás hiányával, a Seattle-i Rákkutató Központ kimutatásai szerint. A testmozgás gyorsítja a táplálék áthaladását a bélrendszeren, így csökken a méreganyagok szervezetben töltött ideje. A túlsúlyos emberek szervezete több inzulint termel, ami elősegíti a daganatok növekedését.
  8. Késlelteti az öregedést
    A mozgás serkenti a vér áramlását az agyba, így valószínűleg csökkenti az agyvérzés kialakulásának esélyét. Fejleszti továbbá a logikát és a memóriát. Lassítja a központi idegrendszer elfajulását, ami lassabb reflexekhez és gyengülő mozgáskoordinációhoz vezethet. Növeli az izmok méretét és erejét, fejleszti a tüdőt.
  9. Növeli az önbizalmat
    A rendszeres mozgás jó hatással van külső megjelenésünkre: izmaink és bőrünk is feszesebbé, formásabbá válik, megjelenésünk pozitív irányban változik, ami növeli önbizalmunkat.
  10. Jó hatással van a szexuális életre
    Minél fittebbek vagyunk, annál jobb a szexuális életünk, mely két okra vezethető vissza. Egyrészt pszichológiailag: jobban érezzük magunkat a bőrünkben, másrészt fizikailag: növekszik a libidó, javul a keringés és ezzel együtt a szexuális funkciók.
  11. Segít az alvási problémák megoldásában
    A relaxációs gyakorlatok segítenek a feszültség oldásában, enyhítik a fej- és hátfájást, javítják az álmatlanságot. A testedzés felszabadítja a test saját termelésű fájdalomcsillapítóját, az endorfint. Fontos azonban a testmozgásra szánt időpont megválasztása. Ha túl későn látunk hozzá, lehet, hogy nem tudunk majd elaludni, mivel megnövekszik a test energiaszintje.
  12. Segít megelőzni az agyi érkatasztrófát
    A sokat mozgó embereknek 27 %-kal kisebb az esélyük, hogy agyvérzést kapnak, ill. jobbak a túlélési esélyeik, ha mégis utoléri őket a baj. A közepesen aktívak 20 %-kal csökkentik esélyeiket a betegség kialakulására. (Az eredményeket egy 23 nemzetközi tanulmányt összefoglaló cikkben jelentették meg, a Stroke című folyóirat októberi számában.)
  13. Javítja az egész test oxigén-és tápanyagellátását
    Egy amerikai tanulmány kimutatta, hogy a 80 év felettiek drámaian javíthatják egészségi állapotukat, ha heti néhány alkalommal mozognak. Ekkor ugyanis javul a szervezet oxigén-felhasználása és csökken a szisztolés vérnyomás.
  14. Növeli az ellenálló-képességet
    A rendszeres testmozgás harmonizálja a szervezet működését, erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben. A nem megerőltető edzéseket rendszeresen végzők jóval ritkábban betegednek meg, mint nem edző társaik.

    Népszerű tévhitek az influenzáról

    Van, aki azonnal antibiotikumokat követel, amikor kiderül, hogy influenzás, mások rettegnek a fertőzés elleni védőoltásoktól és olyanok is vannak, akik szerint ez a betegség egyáltalán nem veszélyes. A z influenzával kapcsolatban számos tévhit terjed, össze is gyűjtöttük, melyek ezek!

    Stroke – A legfontosabb tudnivalók

    A stroke sajnos még manapság is az egyik leggyakoribb halálok, melynek kezelésekor a legfontosabb az, hogy a tüneteket minél hamarabb felismerjük, és a beteg gyógyítását elkezdhessük. Ilyenkor az agy károsodik, a rehabilitáció és a későbbi kezelések pedig ettől függően alakulnak. Összeírtuk a legfontosabb tudnivalókat!

    Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

    Amikor nem tudunk eleget aludni, úgy érezhetjük, hogy fáradtak és erőtlenek vagyunk, figyelmünk is csökken. Viszont az sem feltétlen jó, ha nagyon sokáig húzzuk azt a bizonyos lóbőrt, hiszen sokan olyankor kifejezetten tompán érzékelik utána a világot és egész nap nem is tudnak rendesen felébredni. De mégis mennyi az elég és mennyi a sok, ha az alvásról van szó?

    aranyér megelőzése

    Az aranyér kialakulásának okai, megelőzése

    Az egyetlen arany, aminek nem örülünk: az aranyér. Sokan szenvednek tőle, mégis tabu téma! Most megtudhatja, hogy mi is ez a jelenség, mennyire súlyos, mitől alakulhat és hogyan előzheti meg!

    wilson kór

    A Wilson-kór

    A Wilson-kór viszonylag ritka, örökletes betegség, amit nem is olyan régen, az 1900-as évek elején írtak le először. Elnevezését S.A.K. Wilsonról kapta, aki először határozta meg ezt a jelenséget. A kór nevét sokszor halljuk, ám csak kevesen vannak tisztában azzal, mit is jelent ez a betegség és hogyan lehet kezelni.

    Összes cikk Egészség A-Z témában