A nyári bőrápolás legfontosabb szabályai

A nyári bőrápolás legfontosabb szabályai

Kapcsolódó tünetek:

Napvédelem és hidratálás Nyáron a napsütés minden egyes pillanatát próbáljuk kiélvezni, hiszen nem csupán a közérzetünkre van pozitív hatással, de a szervezetünkre is. Ekkor sem szabad azonban megfeledkeznünk a megfelelő bőrápolásról, hiszen a napsugaraknak nem csak jótékony hatásuk van. A Napnak komoly szerepe van a bőröregedésben: a napsugarak olyan folyamatokat aktiválnak a bőrben, melyek negatívan befolyásolhatják a kollagén termelését. Ennek következtében a bőr veszít rugalmasságából, továbbá olyan sérülések keletkezhetnek a bőr felső rétegén, melyek akár rákhoz is vezethetnek. Épp ezért lényeges, hogy mindig megfelelő faktorszámú nappali arckrémet, illetve alapozót használjunk. Természetesen testünk többi részét is védenünk kell. Mindig használjunk napvédő krémet! Ajánlott olyat választani, amit könnyen el tudunk oszlatni a bőrünkön. Ezek lehetnek könnyed állagú fényvédő tejek vagy zsírmentes spray-k. Speciális bőrvédelem Bőrünk az állandó napsugárzás hatására enyhén megvastagszik, így érdemes heti egyszer vagy kétszer gyengéden, egy bőrradír segítségével eltávolítani az elhalt hámsejteket. Napozás vagy strandolás után se feledkezzünk meg bőrünk ápolásáról. Mindig mossuk le a klórt és a sót a testünkről, majd kenjük be magunkat egy napozás utáni krémmel, mely hűsíti és nyugtatja az igénybe vett bőrt. A szemhéjunk és az ajkunk is rendkívül érzékeny. Előbbire kenjünk egy könnyed és hidratáló szemkrémet, utóbbira pedig ajánlott egy 30-as faktorszámú szájbalzsam használata.

Lábápolás Nyáron legtöbbször szandált vagy papucsot viselünk, így a lábunk ápolása ismét a középpontba kerül. Egy frissítő lábfürdő csodákra képes, az utána használatos krém pedig gyengéden ápolja az igénybe vett lábakat. A megdagadt lábakra használjunk lábspray-t, ami felfrissít. Belülről történő ápolás A nyári melegben kiemelkedően fontos, hogy elegendő folyadékot igyunk. Naponta 3 liter szénsavmentes víz vagy cukrozatlan tea fogyasztása ajánlott. Amennyiben sportolunk vagy más fizikai munkát végzünk, akkor természetesen több folyadékot kell bevinnünk. Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, viszont mellőzzük a nehéz ételek fogyasztását. Készítsünk egy könnyed salátát növényi vagy különböző magvakból készült olajjal. Ezek nem csupán esszenciális zsírsavakkal látják el a szervezetünket, de még bőrünket is megóvják a túlzott nedvességveszteségtől. Pattanások ellen Az izzadás és az erősebb faggyúképződés hatására nyáron sokkal előbb tömődnek el a pórusaink, épp ezért elengedhetetlen bőrünk alapos tisztítása. Használjunk eukaliptuszt vagy mentolt tartalmazó termékeket, melyek nem csupán tisztítanak, de frissítenek is. Hetente egyszer feltehetünk akár egy mélytisztító maszkot is. A magas zsírtartalmú készítményeket mellőzük a nyári hőségben, és a hidratáló termékeket helyezzük előtérbe.
2021. június 29.