5 tanács a valóban pihentető alváshoz

2019. október 4.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Mentális és testi egészségünk záloga a rendszeres, megfelelő hosszúságú, pihentető alvás. Sokan küzdenek azonban alváshiánnyal, vagy órákig forgolódnak, mire el tudnak aludni. Szerencsére több bevált recept is van a megfelelő pihenés eléréséhez.

5 tanács a valóban pihentető alváshoz

5 tanács a valóban pihentető alváshoz

A legtöbb embernek hét-nyolc óra alvásra van szüksége naponta, de gyermekeknél, illetve a fejlődő szervezetű tinédzsereknél ez a szám magasabb. Ha csupán minimálisan is kevesebbet alszunk éjszakánként, máris érezhetővé válik, hogy romlik koncentrációs képességünk és a hangulatunk. Bár sokan meggyőződésből is kevesebbet alszanak, fontos tudnunk, hogy a folyamatos alváshiánynak komoly egészségügyi kockázatai is lehetnek, mint például a szívbetegségek vagy a cukorbetegség kialakulásának lehetősége. Tegyünk egészségünkért, és fogadjunk meg néhány általános tanácsot, hogy hosszabban és pihentetőbben alhassunk.

  • Vigyünk rendszert az estéinkbe

Figyeljünk oda szokásainkra, igyekezzünk mindig ugyanakkor lefeküdni, hogy a szervezetünk is be tudjon állni erre. Ügyeljünk arra, hogy jóval éjfél előtt ágyba kerüljünk, hiszen biológiai óránk miatt igazán pihentetőnek az éjfél előtti alvásidő számít. Amint néhány este után hozzászokunk az új „menetrendhez”, könnyebben és gyorsabban el fogunk tudni aludni.

  • Kapcsoljuk ki az agyunkat

Talán minden tanács közül ez a legnehezebb, hiszen a mindennapi stressz és problémák miatt nagyon sokan hánykolódnak órákig az ágyban. Törekedni kell ezeket a stresszfaktorokat a lakás, de legalább a hálószoba ajtaján kívül hagyni. Nem szerencsés elalvás előtt a félbehagyott munkákon, másnapi feladatokon vagy az aznapi sérelmeken töprengeni. Különösen kerüljük azt, hogy bevigyük a munkát az ágyba. Lélegezzünk mélyen és egyenletesen, képzeljük magunkat a természetbe, illetve próbáljuk megtalálni képzeletünkben vagy emlékeinkben a boldog pillanatokat, helyszíneket.

  • Fárasszuk le magunkat

A mindennapi mentális terhelés miatt sokan nem gondolják, hogy fizikailag is érdemes lefárasztani magukat alvás előtt. Pedig a munka utáni edzés vagy akár egy esti séta is nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy könnyebben és gyorsabban aludjunk el.

  • Kerüljük a serkentőszereket

Igyekezzük délután mellőzni már az energiaitalok, kávé fogyasztását, illetve lefekvés előtt ne igyunk alkoholt. Ezek ugyanis növelik a vérnyomásunkat, így sokkal nehezebben alszunk el.

  • Tegyük kényelmessé hálószobánkat

Figyeljünk oda arra, hogy kényelmesen töltsük az éjszakákat. Sokkal könnyebben alszunk el és kellemesebben ébredünk, ha megfelelő körülmények között pihenünk. Ne sajnáljuk a pénzt a megfelelő matrac kiválasztására, illetve tegyünk meg mindent azért, hogy kizárjuk a külvilág fényeit és hangjait hálószobánkból.

A legjobb gyógynövények alvászavar ellen

A legjobb gyógynövények alvászavar ellen

Éjszaka nem tud aludni, vagy gyakran felébred? Akkor próbálja ki az alábbi altató hatású gyógynövényeket, melyeknek köszönhetően többé nem lesz problémája a pihenéssel.

Ezért aludjunk zokniban

Ezért aludjunk zokniban

Zokniban aludjunk vagy sem – ez itt a nagy kérdés! Évtizedek óta komoly vitákat gerjeszt ez a témakör, de most végre megvan a várva várt válasz. Most megtudhatjuk, hogy mezítláb bújjunk-e ágyikóba vagy sem.

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

A kialvatlanság tünetei és veszélyei

Rengeteg ember szenved alvászavarban. Utóbbiról akkor beszélünk, ha valamilyen oknál fogva nem tudunk eleget aludni, illetve nem pihentető az alvás. Hosszú távon ez akár komoly panaszokhoz is vezethet, így fontos tisztában lennünk a tünetekkel.

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshozű

Így szoktassuk hozzá a picit az egyedül alváshoz

Tény, hogy egy gyermek számára nincs kényelmesebb a szülők ágyánál, viszont egy idő után eljön az a pillanat, amikor anya és apa inkább gyerekük nélkül aludna. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon túl nagy törést a gyermek lelkében, ajánlott az alábbi tippeket megfogadni.

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

A pihentető alvás jót tesz a szívünknek

Az alvás fontosságáról és jótékony hatásáról már több tanulmány is készült, azonban amerikai kutatók most rájöttek, hogyan tudja az éjszakai pihenés megvédeni a szív egészségét.

Összes cikk Alvás témában