A hónap témája

MOZGÁS

Mindenki életében eljön a pillanat, amikor megelégeli a sok ülést, a semmittevést, a mozgásszegény életmódod és elkezd sportolni. Az ülés ugyanis mára túlságosan is meghatározó része lett az életünknek. Ülünk a számítógép és a tévé előtt, ülünk a metrón, a kocsiban, a moziban, a színházban, egy előadáson, de még egy koncerten is. A sok ülés és az ezzel általában együtt járó mozgásszegény életmód pedig idővel számtalan egészségügyi problémához vezet. Csontritkulás, hát- és derékfájdalmak, izom- és ízületi problémák, az anyagcsere lassulása, elhízás, lábdagadás. Csupán napi fél óra testmozgás megelőzhetné ezen problémák kialakulásást. Nem mindegy azonban, hogyan mozgunk, miként készülünk fel előtte és mit teszünk utána. Minden alkalom előtt megfelelően készítsük fel a testünket, melegítsünk be, nyújtsunk, hogy elkerüljük a rándulásokat vagy a ficamokat. Ha pedig úgy érezzük, ez nem elég, előzzük meg a bajt porcerősítőkkel, használjunk sportkrémeket, és ne feledkezzünk meg a megfelelő kalcium és magnézium bevitelről sem. Kérje szakember tanácsát, és olvasgassa oldalunkon található cikkeinket további hasznos tanácsokért.

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

A fogyás elősegítésében a megfelelő diéta mellett kiemelt szerepe van a rendszeres, személyre szabott mozgásnak, ami nem csupán a súlyfelesleg leadására kínál megoldást, de a túlsúlyból adódó egészségi problémák gyógyítására is alkalmas.

Fáj a nyaka az ülőmunkától? Ezek a mozgásformák segítenek!

Fáj a nyaka az ülőmunkától? Ezek a mozgásformák segítenek!

Ezt próbálja ki, ha már elviselhetetlenül fáj a nyaka a sok ülőmunkától.

Sport vagy visszérműtét?

Sportolhat-e, ha visszerei vannak vagy csak a visszérműtét jelenthet tartós megoldást?

Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

4 tipp, hogyan előzze meg ezt a kellemetlen jelenséget

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

A rendszeres mozgás hatása az inzulinrezisztenciára és a szakemberek által ajánlott mozgásformák.

5 meglepő tény az izmokról

5 meglepő tény az izmokról

A legfontosabb tudnivalók, ha szeretne alakot formálni vagy fogyni.

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

A leghasznosabb vitaminok az izmok, porcok védelmére és a hiánybetegségek megelőzésére.

A testmozgás 14 bizonyított előnye

Ezért érdemes minden nap legalább 30 percet mozogni!

A legjobb mozgásformák hátfájásra és ízületi problémákra

A legjobb mozgásformák, melyek hátfájdalom, porckorong- és ízületi problémák esetén segítenek

Mozgásszervi problémák megelőzése gyermekkorban

Ezek a mozgásszervi problémák már gyermekkorban megelőzhetőek! 5 módszer, amely tényleg segít!