Hónap témája: Mozgás

Mozogni jó! Egyetlen kivétel van csupán: ha minden mozdulat gyötrelmes. Ez a fájdalom jelenthet egy kisebb húzódást vagy „csupán” egy keményebb edzést követő izomlázas másnapot, de van, hogy ennél komolyabb és tartósabb problémák húzódnak meg a hátterében. Viszont akár előbbiről, akár utóbbiról van szó, fontos, hogy tisztában legyünk a jelekkel és a teendőkkel, hogy mielőbb megtaláljuk az enyhülést hozó gyógymódot izmaink, ízületeink és csontjaink számára. Ha Ön is hasonló segítséget keres, a legjobb helyen jár, hiszen egész októberben a mozgás lesz fókuszban nálunk itt, a www.benu.hu oldalon.

Minden, ami mozgás:

A lúdtalp kialakulása, tünetei és kezelése

A lúdtalp kialakulása, tünetei és kezelése

A lakosság nagy része szenved lábpanaszokban, melyek többségben statikai eredetűek. A legtöbb panasz felelőse a lúdtalp, mely enyhe kellemetlenségeket okozó formákat, de akár súlyosabb fájdalmakat vagy járásképtelenséget előidéző elváltozást is jelenthet.

Rándulás, húzódás – nem kell, hogy fájjon

Rándulás, húzódás – nem kell, hogy fájjon

Ha a sérülés már megtörtént, és hatékony fájdalomcsillapító módszert keres, bízza magát bátran az Algoflex Dolo gélre

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint már heti 10 perc testmozgás is meghosszabbíthatja az életet, és az alacsony intenzitású, rövid ideig végzett edzésnek is jelentős nyoma lehet egészségünkön.

Mire figyeljünk, ha a szabadban sportolunk?

Mire figyeljünk, ha a szabadban sportolunk?

Az ég derültebb, az idő melegebb, és a napok is egyre hosszabbak. Eljött a szabadtéri programok és a szabadban való sportolás ideje. Azonban a tavaszi zsongás és az egyre gyakoribb kültéri testmozgás közepette sem szabad elfeledkeznünk egészségünkről.

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A rendszeres testedzés köztudottan jó hatással van az egészségre, azonban van valami, ami még a konditerem gépeinél vagy az aerobic óra kihívásainál is többet tesz testünk és lelkünk jólétéért. Ez a szabadtéri mozgás.

Ezek a legjobb mozgásformák egy harvardi orvos szerint

Ezek a legjobb mozgásformák egy harvardi orvos szerint

Aki azt hiszi, hogy a maratonfutás a legjobb módja annak, hogy formás és fitt legyen a testünk, az nagyot téved. Egy harvardi professzor, I-Min Lee szerint ugyanis az alábbi 5 sport a leghatásosabb.

Izomlazítók használata

Izomlazítók használata

Legtöbbünk számára valószínűleg ismerős az izomláz kellemetlen érzése vagy egy izomgörcs fájdalma. A jelenségek sajnos nem csak sportoláskor, hanem egy rossz mozdulatsor után is jelentkezhetnek. Ekkor lépnek színre az izomlazítók.

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Életünkben egyre fontosabb szerepet tölt be a sport, legyen szó futásról, súlyzós edzésről, aerobikról vagy bármilyen más mozgásformáról. Ennek ellenére sokan megfeledkezünk izmaink helyes nyújtásáról. De hogyan is kellene azt pontosan csinálni?

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

Minden életkornak megvan a maga mozgásformája, ami fejleszti a testet és lelket. Érdemes olyan sportot választani, amit élvezünk, pozitív hatással van a közérzetünkre, fitten tart, és amit be tudunk integrálni a mindennapjainkba.

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Az izomláz nem elkerülhető, hozzátartozik a sportoláshoz. Ennek ellenére nem kötelező tőle szenvedni. Íme, pár praktika, melyek segítségével enyhíthetünk a fájdalmon.