Sport, mozgás

Az egészséges élet fontos alappillére a tudatos táplálkozás és életvitel mellett a rendszeres mozgás is. A mindennapokba beépített sport segít az optimális testsúly elérésében és megtartásában, az izomzat és a csontok épségének megőrzésében, a stressz levezetésében.

Sport, mozgás

Mint sok minden másban, a sportban is fontos, hogy szem előtt tartsuk a fokozatosság alapelvét, hogy elkerüljük a sérüléseket. Figyeljünk oda mindig testünk jelzéseire: a fáradtságra, az izomgörcsökre, a hát- és derékfájdalmakra! Pótoljuk megfelelően a testünk sokoldalú igénybevétele során elveszített vitaminokat és ásványi anyagokat!  Óvjuk ízületeinket és izmainkat, válasszunk testi adottságainknak és életkorunknak legjobban megfelelő mozgásformákat! Edzéseinket mindig bemelegítéssel indítsuk és nyújtással zárjuk!

Ha mindezek ellenére megtörténik a baj és lesérülünk, kérjük ki szakember tanácsát, végeztessük el a szükséges vizsgálatokat és éljünk a modern orvostudomány nyújtotta lehetőségekkel, hiszen ma már számtalan gyógyhatású készítmény, hatóanyagos kezelés, terápia áll rendelkezésre, hogy a gyógyulás minél gyorsabb és fájdalommentesebb lehessen.

Így hidratálja szervezetét futás közben!

A 7 legfontosabb tudnivaló a hidratációval kapcsolatban, ha a futást választjuk.

Fáj a nyaka az ülőmunkától? Ezek a mozgásformák segítenek!

Fáj a nyaka az ülőmunkától? Ezek a mozgásformák segítenek!

Ezt próbálja ki, ha már elviselhetetlenül fáj a nyaka a sok ülőmunkától.

Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

4 tipp, hogyan előzze meg ezt a kellemetlen jelenséget

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

Mozgás túlsúllyal – Így kezdjen neki!

A fogyás elősegítésében a megfelelő diéta mellett kiemelt szerepe van a rendszeres, személyre szabott mozgásnak, ami nem csupán a súlyfelesleg leadására kínál megoldást, de a túlsúlyból adódó egészségi problémák gyógyítására is alkalmas.

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

Inzulinrezisztenciája van? Így mozogjon!

A rendszeres mozgás hatása az inzulinrezisztenciára és a szakemberek által ajánlott mozgásformák.