Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

2017. március 1.

Kapcsolódó tünetek:

immunrendszer gyengesége, fáradtság

A leghasznosabb vitaminok az izmok, porcok védelmére és a hiánybetegségek megelőzésére.

Fotó: Europress

Ha rendszeresen sportolunk, szervezetünknek szüksége van olyan anyagokra, melyekből energiát nyerhet és építkezhet: szénhidrátokra, zsírokra, fehérjékre, vitaminokra és ásványi anyagokra. Ezek nagy részét tudatos és változatos táplálkozással is biztosíthatjuk, de szükség lehet pótlásra, táplálékkiegészítők szedésére is. Ha a rendszeres sport mellett szeretnénk megelőzni különféle hiánybetegségek kialakulását, az alábbi vitaminok és ásványi anyagok bevitelére érdemes fokozottan odafigyelni.

C-vitamin

Az intenzíven sportolóknak több C-vitaminra van szüksége, mint a nem sportolóknak. A kemény edzések hatására megemelkedik a testünkben a szabadgyök-koncentráció, ami károsítja, oxidálja a sejteket. A C-vitamin az első számú fegyver a szabadgyökök semlegesítésére, a méregtelenítésre és a szervezet regenerálódási képességének támogatására. Elősegíti a többi hasznos anyag, vitamin, nyomelem felszívódását is és erősíti az edzés során komoly igénybevétellel terhelt immunrendszert.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

B-vitaminok

Míg a B1-vitamin a szénhidrát-anyagcsere, az izmok és az idegrendszer működéséhez szükséges, a B2-vitaminnak a vas hasznosításában, a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserében van nagy szerepe. B3-vitamin a szénhidrátok és zsírok hasznosításához, az emésztőrendszer, a vérkeringés, a bőr és egyes hormonok egészséges működéséhez elengedhetetlen. A biotin néven ismert B7-vitamin enyhíti az izomfájdalmakat, javítja az energiaellátást. A B-vitamin komplexek a többi B-vitamint is tartalmazzák, amelyekről általánosságban elmondható, hogy  fontosak  a szénhidrátok és a zsírok energiává való átalakításában, a vörösvértestek képzésében, a vas felszívódásában.

E-vitamin

Az E-vitamin és a C-vitamin erősítik egymás jótékony hatását, így érdemes őket együtt szedni. Az E-vitamin az egyik leghatékonyabb antioxidáns: jelentős mértékben semlegesíti az intenzív sportoláskor keletkező, káros szabadgyököket és lassítja az öregedés folyamatát.

Magnézium

Sportolók számára különösen fontos az izmok regenerálódásához, gyógyításához, az izomgörcsök enyhítéséhez. Védi a szívet, az idegrendszert, a csontokat, a fogakat  és csökkenti a vérnyomást. Intenzív edzés hatására gyorsan ürül, így nem árt külön pótolni.

Kalcium

Legfontosabb szerepe a csontok, fogak és az ízületek egészségének megőrzésében van. Sok kutatás szerint a magas proteinbevitel és az alacsony testzsírszázalék, a kávé fokozza a kalcium kiürülését.

Cink

Szerepe van az anyagcsere-folyamatokban, az enzimek és a hormonok megfelelő működésében, az immunrendszer erősítésében és az izomzat fejlődésében. Antioxidáns hatású és gyorsítja a sebgyógyulást is.

Glükozamin és kondroitin

A kutatások szerint a glükozamin-szulfát és a kondroitin-szulfát szerepe óriási a porcok egészségének megőrzésében, az ízületi betegségek és kopás elkerülésében, a porcszövet regenerációjában. A glükózamin szerepet játszik a porctermelésben, így a károsodott ízületi porcok regenerálódásában is és gátolja a porcot bontó enzimek működését is. A kondroitin(-szulfát) a vízmegkötő tulajdonsága miatt segít a porcok rugalmasságának visszaállításában. Ez az anyag is szerepet játszik a porcújratermelésben és gátolja a porcbontó enzimek működését.

A BENU Online Gyógyszertárban kapható vitaminokat és táplálékkiegészítőket itt találja >>

 

7 dolog, ami minden nap kötelező – karácsonykor is

7 dolog, ami minden nap kötelező – karácsonykor is

A karácsony a szeretet ünnepe, ennek ellenére sok stressz előzi meg. Ilyenkor annyi feladat zúdul ránk, hogy kevesebb időt szánunk magunkra. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy ne őrüljünk meg teljesen, közben pedig egészségünkért is tegyünk.

Ez történik a testünkkel, amikor pihenünk

Ez történik a testünkkel, amikor pihenünk

A mai világban egyre több stressz ér minket, így nagyon fontos, hogy szánjunk időt magunkra és a pihenésre, ami jótékony hatással van a szervezetünkre.

Erre számítsunk, ha kihagytuk idén a nyaralást

Erre számítsunk, ha kihagytuk idén a nyaralást

A vakációt nem csupán az iskolások várják, hiszen mindenkinek szüksége van egy kis kikapcsolódásra és pihenésre. Sőt mi több, egy új kutatás szerint akár egészségügyi panaszokat is okozhat, ha kihagyjuk a nyaralást.

5 orvosi ok a folytonos fáradtságra

5 orvosi ok a folytonos fáradtságra

Egyszer a sok feladatra, máskor a hosszú munkaórákra fogjuk a múlni nem akaró fáradtságot, néha pedig csak azt gondoljuk ’most lustább időszakomat élem’. Azonban a folytonos fáradtság mögött állhat néhány komolyabb, egészségünket érintő dolog is.

reggeli ébresztő tippek

Nem tud reggel felkelni? Ezeket a módszereket próbálja ki!

Ki korán kel, aranyat lel. De mi van akkor, ha Ön erre szinte képtelen mostanában? Mindenkinek megvan a maga trükkje a felkelésre, de ha nem válik be, elárulunk ötöt, amivel biztosra mehet!

Összes cikk Életmód témában