Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

2017. március 1.

Kapcsolódó tünetek:

immunrendszer gyengesége, fáradtság

A leghasznosabb vitaminok az izmok, porcok védelmére és a hiánybetegségek megelőzésére.

Fotó: Europress

Ha rendszeresen sportolunk, szervezetünknek szüksége van olyan anyagokra, melyekből energiát nyerhet és építkezhet: szénhidrátokra, zsírokra, fehérjékre, vitaminokra és ásványi anyagokra. Ezek nagy részét tudatos és változatos táplálkozással is biztosíthatjuk, de szükség lehet pótlásra, táplálékkiegészítők szedésére is. Ha a rendszeres sport mellett szeretnénk megelőzni különféle hiánybetegségek kialakulását, az alábbi vitaminok és ásványi anyagok bevitelére érdemes fokozottan odafigyelni.

C-vitamin

Az intenzíven sportolóknak több C-vitaminra van szüksége, mint a nem sportolóknak. A kemény edzések hatására megemelkedik a testünkben a szabadgyök-koncentráció, ami károsítja, oxidálja a sejteket. A C-vitamin az első számú fegyver a szabadgyökök semlegesítésére, a méregtelenítésre és a szervezet regenerálódási képességének támogatására. Elősegíti a többi hasznos anyag, vitamin, nyomelem felszívódását is és erősíti az edzés során komoly igénybevétellel terhelt immunrendszert.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

B-vitaminok

Míg a B1-vitamin a szénhidrát-anyagcsere, az izmok és az idegrendszer működéséhez szükséges, a B2-vitaminnak a vas hasznosításában, a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserében van nagy szerepe. B3-vitamin a szénhidrátok és zsírok hasznosításához, az emésztőrendszer, a vérkeringés, a bőr és egyes hormonok egészséges működéséhez elengedhetetlen. A biotin néven ismert B7-vitamin enyhíti az izomfájdalmakat, javítja az energiaellátást. A B-vitamin komplexek a többi B-vitamint is tartalmazzák, amelyekről általánosságban elmondható, hogy  fontosak  a szénhidrátok és a zsírok energiává való átalakításában, a vörösvértestek képzésében, a vas felszívódásában.

E-vitamin

Az E-vitamin és a C-vitamin erősítik egymás jótékony hatását, így érdemes őket együtt szedni. Az E-vitamin az egyik leghatékonyabb antioxidáns: jelentős mértékben semlegesíti az intenzív sportoláskor keletkező, káros szabadgyököket és lassítja az öregedés folyamatát.

Magnézium

Sportolók számára különösen fontos az izmok regenerálódásához, gyógyításához, az izomgörcsök enyhítéséhez. Védi a szívet, az idegrendszert, a csontokat, a fogakat  és csökkenti a vérnyomást. Intenzív edzés hatására gyorsan ürül, így nem árt külön pótolni.

Kalcium

Legfontosabb szerepe a csontok, fogak és az ízületek egészségének megőrzésében van. Sok kutatás szerint a magas proteinbevitel és az alacsony testzsírszázalék, a kávé fokozza a kalcium kiürülését.

Cink

Szerepe van az anyagcsere-folyamatokban, az enzimek és a hormonok megfelelő működésében, az immunrendszer erősítésében és az izomzat fejlődésében. Antioxidáns hatású és gyorsítja a sebgyógyulást is.

Glükozamin és kondroitin

A kutatások szerint a glükozamin-szulfát és a kondroitin-szulfát szerepe óriási a porcok egészségének megőrzésében, az ízületi betegségek és kopás elkerülésében, a porcszövet regenerációjában. A glükózamin szerepet játszik a porctermelésben, így a károsodott ízületi porcok regenerálódásában is és gátolja a porcot bontó enzimek működését is. A kondroitin(-szulfát) a vízmegkötő tulajdonsága miatt segít a porcok rugalmasságának visszaállításában. Ez az anyag is szerepet játszik a porcújratermelésben és gátolja a porcbontó enzimek működését.

A BENU Online Gyógyszertárban kapható vitaminokat és táplálékkiegészítőket itt találja >>

 

Nagy felfedezés az immunitás kapcsán

Nagy felfedezés az immunitás kapcsán

Az immunrendszerünk egy nagyon összetett és bonyolult rendszer, mely a mai napig sok kérdést vet fel a tudósokban. A közelmúltban három olyan kutatás eredményeit hozták napvilágra, melyek az immunrendszer kialakulását analizálták.

Ezért álmosodunk el evés után

Ezért álmosodunk el evés után

Jól ismerjük azt a bizonyos belebegő álmosságot, ami egy igazán jó ebéd elfogyasztását követi. Nos, kiderült, ez nem csak az embereket érinti, de számos állatfaj esetében is működésbe lép a ’kaja-kóma’. De mi is ez az álmosító biológiai reakció?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Tényleg létezik tavaszi fáradtság?

Biztosan hallottuk már a ’tavaszi fáradtság’ kifejezést. De miközben minden ébredezik és életre kel, mi miért érezzük ennek az ellenkezőjét? És ami még fontosabb: tehetünk valamit a jelenség ellen?

A tél végeztével is kell szednünk multivitamint?

A tél végeztével is kell szednünk multivitamint?

Lassan véget ér a tél, hamarosan elérkezik a tavasz, és a hőmérő higanyszála egyre magasabbra szökik. Annak érdekében, hogy ne betegen, ágyhoz kötve üdvözöljük ezt a gyönyörű évszakot, ajánlott a vitaminraktáraink feltöltése.

Tippek tavaszi fáradtság ellen

Tippek tavaszi fáradtság ellen

A hideg téli hetek után egyre inkább várjuk a tavaszt, azonban a napsütéses napok elérkeztével úrrá lesz rajtunk a tavaszi fáradtság. De az alábbi tippek segítenek, hogy fitten és energikusan köszöntsük a melegebb évszakot.

Összes cikk Életmód témában