Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

2019. január 7.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Az újévi fogadalmak közt talán a fogyás áll az első helyen, ennek ellenére nagyon sokan nem jutnak el az elhatározásuk megvalósításáig. Az alábbi tippekkel abban próbálunk segíteni, hogy jövőre ne csak álom maradjon a súlyvesztés.

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Konkrét és elérhető célokat tűzzünk ki!

A legfontosabb talán, hogy ne egy hét alatt akarjunk olyan vékonyak lenni, mint a szupermodellek, hiszen ez nem kivitelezhető, és csak frusztrációt okoz. Ennek elkerülése érdekében inkább rövidtávú és elérhető célokat tűzzünk ki magunk elé: egy hónap alatt például ne 20 kilogrammtól akarjunk megszabadulni, hanem inkább három hónap alatt 5-től. Tehát az egyik legfontosabb, hogy elérhetőek legyenek a célok, hiszen senkinek sem lesz egyik napról a másikra kockás hasa.

Sose adjuk fel!

Biztos, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor úgy érezzük, úgysem fog sikerülni. De ne adjuk fel! Ne hátráljunk meg, mert meg fogjuk bánni. Ne legyünk túl szigorúak magunkkal, ha lecsúszik egy csoki vagy egy szelet süti. Majd a következő edzésen 10 perccel tovább maradunk a futópadon, és ezzel le is dolgozzuk a pluszban elfogyasztott kalóriákat.

Így lesz sikeres a fogyás

Sokan különböző trendi diétákba kezdenek, vagy egyszerűen nem esznek, amivel azonban csak ártanak a szervezetüknek. A hosszantartó fogyás egyetlen módja, ha megváltoztatjuk az étkezési szokásainkat. Együnk egészségesen és kiegyensúlyozottan, így nem csak sikerülni fog leadni a plusz kilókat, de meg is tudjuk tartani az álomsúlyunkat. Ehhez fogadjuk meg az alábbi tippeket:

  • A napi kalóriabevitelünk legyen 1200 és 1500 között. A pontos mennyiség függ a testsúlyunktól, továbbá attól, hogy mennyit mozgunk.
  • Kerüljük a zsíros ételeket és inkább sovány húsokat együnk.
  • Kevés zsiradékot használjunk sütésnél.
  • Az ételeket inkább grillezzük vagy pároljuk.
  • Tejföl és tejszín helyett használjunk tejet.
  • Zsírszegény sajtokat és tejtermékeket fogyasszunk.
  • Napraforgóolaj helyett inkább len-, olíva- vagy repceolajat használjunk.
  • Együnk sok halat.
  • Teljes kiőrlésű pékárukat fogyasszunk.
  • Minden nap igyunk minimum 2 liter vizet.
  • Mellőzzük az alkoholfogyasztást.
  • Legalább heti kétszer járjunk edzeni/futni/biciklizni/úszni…
  • Lift helyett inkább lépcsőzzünk.
Mennyit számít a BMI?

Mennyit számít a BMI?

A BMI, vagyis a testtömeg index megmutatja a magasságunk és a súlyunk arányát, így megtudhatjuk, hogy megfelelő-e az aktuális testsúlyunk vagy esetleg fogynunk, illetve gyarapodnunk kellene-e. Felvetődik azonban a kérdés, hogy a kapott érték mennyire ad valós képet.

5 tipp, hogy egészségesen indítsuk az újévet

5 tipp, hogy egészségesen indítsuk az újévet

Karácsony után a legtöbben fogadalmakkal indítják az új évet, melyek rendszerint az egészséges életmódot hivatottak elérni. Az alábbi 5 tanács betartása mellett biztosan egészségesebben élhet a következő esztendőben.

Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

Tartsuk kordában testsúlyunkat az ünnepek alatt

A karácsony a szeretteinkkel töltött minőségi időn túl a roskadozó asztalokról és a jól ismert karácsonyi extra kilókról szól általában. Bár a kísértés nagy, érdemes néhány alapszabályt betartanunk, hogy kordában tarthassuk testsúlyunkat.

A hosszú élet 5 titka

A hosszú élet 5 titka

Évszázadok óta kutatják a hosszú élet titkát, és most úgy tűnik, hogy végre megtalálták. Legalábbis az alábbiak betartásával nagy eséllyel sikerülhet meghosszabbítanunk az életünket.

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testben található zsír magas aránya számos negatív egészségügyi kockázatot hordoz. Közöttük találjuk a szív- és érrendszeri problémák vagy a cukorbetegség kialakulását is. Egy nemrégiben készült kutatás szerint pedig az agyunkat érintheti.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában

Kulcsszavak: , ,