Természetes tippek az ünnepi pluszkilók ellen

2016. december 7.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Az ünnepi időszak bőséges étkezései, a fokozott alkoholfogyasztás nem csak súlygyarapodást okozhatnak, de az emésztőrendszert is megviselik. Mit tehet, hogy elkerülje a pluszkilókat és az emésztőrendszeri panaszokat?

Természetes tippek az ünnepi pluszkilók ellen

Készítse fel az emésztőrendszerét az ünnepekre!

Ha enyhe böjtöt tart az ünnepek előtt, azzal segíti emésztőrendszerét, hogy meg tudjon birkózni azzal, ha esetleg többet és nehezebb ételeket fogyaszt karácsonykor. Mivel az ünnepek alatt számtalan húsfélét, tojásból, tejfölből, sajtból készült ételt fogyaszt majd, ezért jót tesz, ha előtte 1-2 héttel mérsékli az állati fehérjék bevitelét. Naponta legfeljebb egyszer egyen húst és tejterméket és fogyasszon sokkal több zöldséget, idénygyümölcsöt, egyen főzelékféléket, sok brokkolit, káposztát, hajdinát, citromot a karácsonyt megelőző két hétben!

Segítse az emésztését C-vitaminnal!

Az állati eredetű és a feldolgozott élelmiszerek, cukros italok nem tesznek jót a szervezetnek. Kezdje a reggelt úgy, hogy egy friss citrom levét tiszta vízbe keverve elfogyasztja, éhgyomorra! Ez segít a könnyebb emésztésben, bőséges C-vitaminforrás és ráadásul a fogyáshoz is hozzájárulhat.

Fogyasszon megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékot!

Megfelelő minőség alatt a tisztított vizet, szénsavmentes ásványvizet, gyógyteákat, friss alapanyagokból készült leveseket értjük, elégséges mennyiség alatt pedig 20 testsúly kilogrammonként 1 liter folyadék bevitelét minden nap. Ezzel segíthet a szervezetének a folyamatos méregtelenítésben. Nagyon jó módszer a felesleges kalóriabevitel elkerülésére, ha minden alkalommal, amikor megéhezik, megiszik egy pohár vizet. Amennyiben 20 perc múlva ugyanolyan éhesnek érzi magát, mint ivás előtt, akkor egyen valamit. Ha pedig elmúlt az éhségérzete, akkor csak szomjas volt.

Használja a természet patikáját!

A sok finomított szénhidrát, a zsíros, nehéz ételek fogyasztása gyomorégést okozhat. Ilyen esetekben segíti a galagonya, amely nyersen vagy akár tea formájában is fogyasztható. A sok zöldség, gyümölcs a bélrendszer egészségét szolgálja, a levesek pedig tehermentesítik a gyomrot.

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Egészséges és diétás köretek karácsonyra

Előzzük meg a karácsonyi plusz kilókat egy olyan menüvel, melynek legfontosabb elemei az egészséges és diétás köretek, ugyanis a hagyományos köretek azok, melyek a legtöbb problémát okozzák.

fitt nassolnivalók

6 fitt nassolnivaló

Az evés élvezetét diéta alatt sem kell megtagadnunk, de fontos, hogy olyan fitt nassolnivalók mellett döntsünk, amiket bűntudat nélkül fogyaszthatunk.

élelmiszer függőség

Élelmiszer-függőség

Az élelmiszer-függőségről keveset beszélünk, pedig ez is egy létező dolog, ami evési rohamokhoz és általában súlyos elhízáshoz is vezet. Viszont jó hír, hogy odafigyeléssel kezelhető.

fogyókúra c-vitaminnal

Így segít a C-vitamin a fogyásban

Ha C-vitaminban gazdag ételeket fogyaszt, már a nap elején is, azzal felgyorsítja anyagcseréjét és így a fogyókúra C-vitaminnal sikeres lehet.

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Legtöbbször vagy túl sokat alszunk vagy túl keveset. Általábban utóbbi a jellemző. Pedig az alvás mennyisége kimondhatatlanul fontos.

Összes cikk Életmód témában