Természetes tippek az ünnepi pluszkilók ellen

2016. december 7.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Az ünnepi időszak bőséges étkezései, a fokozott alkoholfogyasztás nem csak súlygyarapodást okozhatnak, de az emésztőrendszert is megviselik. Mit tehet, hogy elkerülje a pluszkilókat és az emésztőrendszeri panaszokat?

Természetes tippek az ünnepi pluszkilók ellen

Készítse fel az emésztőrendszerét az ünnepekre!

Ha enyhe böjtöt tart az ünnepek előtt, azzal segíti emésztőrendszerét, hogy meg tudjon birkózni azzal, ha esetleg többet és nehezebb ételeket fogyaszt karácsonykor. Mivel az ünnepek alatt számtalan húsfélét, tojásból, tejfölből, sajtból készült ételt fogyaszt majd, ezért jót tesz, ha előtte 1-2 héttel mérsékli az állati fehérjék bevitelét. Naponta legfeljebb egyszer egyen húst és tejterméket és fogyasszon sokkal több zöldséget, idénygyümölcsöt, egyen főzelékféléket, sok brokkolit, káposztát, hajdinát, citromot a karácsonyt megelőző két hétben!

Segítse az emésztését C-vitaminnal!

Az állati eredetű és a feldolgozott élelmiszerek, cukros italok nem tesznek jót a szervezetnek. Kezdje a reggelt úgy, hogy egy friss citrom levét tiszta vízbe keverve elfogyasztja, éhgyomorra! Ez segít a könnyebb emésztésben, bőséges C-vitaminforrás és ráadásul a fogyáshoz is hozzájárulhat.

Fogyasszon megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékot!

Megfelelő minőség alatt a tisztított vizet, szénsavmentes ásványvizet, gyógyteákat, friss alapanyagokból készült leveseket értjük, elégséges mennyiség alatt pedig 20 testsúly kilogrammonként 1 liter folyadék bevitelét minden nap. Ezzel segíthet a szervezetének a folyamatos méregtelenítésben. Nagyon jó módszer a felesleges kalóriabevitel elkerülésére, ha minden alkalommal, amikor megéhezik, megiszik egy pohár vizet. Amennyiben 20 perc múlva ugyanolyan éhesnek érzi magát, mint ivás előtt, akkor egyen valamit. Ha pedig elmúlt az éhségérzete, akkor csak szomjas volt.

Használja a természet patikáját!

A sok finomított szénhidrát, a zsíros, nehéz ételek fogyasztása gyomorégést okozhat. Ilyen esetekben segíti a galagonya, amely nyersen vagy akár tea formájában is fogyasztható. A sok zöldség, gyümölcs a bélrendszer egészségét szolgálja, a levesek pedig tehermentesítik a gyomrot.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

A fogamzásgátlással kapcsolatban nagyon sok tévhit kering a köztudatban és sajnos még mindig csak kevesebben tájékozódnak alaposan a témában, mint szükséges lenne. Amikor pedig a hormonális fogamzásgátlásról beszélünk, talán még több a félinformáció, mint a konkrét tény. Megpróbáljuk eloszlatni a ködöt és a valóságra koncentrálni, hogy könnyebben ismerjétek ki magatokat ezen a területen.

Stop a nassolásnak – Így küzdd le a nassolás elleni vágyat!

Megebédelünk, de kis idő múlva ránk tör a sóvárgás, a vágy egy léleksimogató íz után. Egy ideig parancsolunk a késztetésnek, ellenállunk, amely aztán fölényes győzelemmel leteper bennünket. Az áhított örömérzet azonban pár perc múlva elillan, s nem marad más, csak a bűntudat.

Készüljön a bikiniszezonra! Így hozhatja formába magát!

Megmutatjuk, hogyan hozhatja magát csúcsformába a strandszezonig!

Összes cikk Életmód témában