Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

2017. március 15.

4 tipp, hogyan előzze meg ezt a kellemetlen jelenséget

1. Alkalmazzunk helyes légzéstechnikát!

Bármilyen gyakorlatot is végzünk – legyen az súlyzós edzés vagy futás -, a helyes légzéstechnikára mindig érdemes odafigyelni. Ezzel nem csak az oldalszúrást előzhetjük meg, de a teljesítményünket is növelhetjük vele. Lélegezzünk mélyen ki és be a szánkon keresztül, miközben edzünk. Sose tartsuk vissza a lélegzetünket!

2. Folyamatosan gondoskodjunk a folyadékpótlásról!

Igyunk edzés előtt és közben is! Edzés közben legalább negyedóránként  vagy az egyes gyakorlatok- gyakorlatcsoportok között tartsunk ivásszünetet és kortyoljunk el 1-1 dl vizet! A dehidratáció ugyanis oxigénhiányt eredményez az izmokban, így még egy könnyű edzés is megterhelő lehet a szervezetünk számára.

3. Edzés előtt csak keveset együnk!

Kerüljük a nehéz ételeket edzés előtt három órával! Ha ugyanis túl sok étel van a gyomrunkban, az nyomást gyakorol a rekeszizomra, így már az edzés elején elkezdhet szúrni az oldalunk. Edzés előtt 1-2 órával iktassunk be egy könnyebb étkezést! Edzés előtt nyugodtan fogyasszunk szénhidrátot, amely energiával látja el a testünket, edzés utánra pedig a szakértők magas fehérjetartalmú ételeket ajánlanak, azok ugyanis segítik az izmok fejlődését, regenerációját és a zsírégetést.

4. Melegítsünk be alaposan edzés előtt!

Minden edzés elején végezzünk alapos bemelegítést, nyújtsuk le az izmainkat, lélegezzünk mélyeket! A láb-, a törzs izmainak nyújtása mellett fordítsunk figyelmet a hátizmok megfelelő bemelegítésére is! Az edzéseinknek legyen íve: a bemelegítést követően fokozatosan növeljük a terhelést, majd az edzés végéhez közelítve ismét csökkentsük az intenzitást, hogy a szervezetünk, az izmaink, a légzésünk le tudjon nyugodni.

Csontritkulás tünetei és kezelése

A csontritkulás ismerős fogalom lehet, bár főleg inkább idősebb rokonainktól hallunk róla. Vagy éppen az űrhajósok kapcsán, akik azért, ha sok időt töltenek a világűrben, bizony tapasztalhatják. És valóban, ez a betegség tényleg inkább idősebb korban jellemző, ám hamarabb is előfordulhat, a tünetekre és a kezelés minél gyorsabb megkezdésére pedig figyelni kell!

Csontritkulás kezelése

Íme a már kialakult csontritkulás kezelésének pillérei.

Hogyan szokjunk le a dohányzásról?

3+1 bevált módszer, amely segít, hogy leszokjon a dohányzásról!

5 meglepő tény az izmokról

5 meglepő tény az izmokról

A legfontosabb tudnivalók, ha szeretne alakot formálni vagy fogyni.

Nélkülözhetetlen gyógyszerek az ünnepi időszakra

Nélkülözhetetlen gyógyszerek az ünnepi időszakra

A legfontosabb gyógyszerek, amelyek ünnepek alatt nem hiányozhatnak a házi patikából!

Összes cikk Életmód témában