Szúr az oldala edzés közben? Így kerülheti el!

2017. március 15.

4 tipp, hogyan előzze meg ezt a kellemetlen jelenséget

1. Alkalmazzunk helyes légzéstechnikát!

Bármilyen gyakorlatot is végzünk – legyen az súlyzós edzés vagy futás -, a helyes légzéstechnikára mindig érdemes odafigyelni. Ezzel nem csak az oldalszúrást előzhetjük meg, de a teljesítményünket is növelhetjük vele. Lélegezzünk mélyen ki és be a szánkon keresztül, miközben edzünk. Sose tartsuk vissza a lélegzetünket!

2. Folyamatosan gondoskodjunk a folyadékpótlásról!

Igyunk edzés előtt és közben is! Edzés közben legalább negyedóránként  vagy az egyes gyakorlatok- gyakorlatcsoportok között tartsunk ivásszünetet és kortyoljunk el 1-1 dl vizet! A dehidratáció ugyanis oxigénhiányt eredményez az izmokban, így még egy könnyű edzés is megterhelő lehet a szervezetünk számára.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Futuro térdízület rögzítő L 1x

    Futuro térdízület rögzítő L 1x

    <p><span>Kétoldali stabilizálás extra tartást biztosít a térdnek, miközben nem gátolja a szabad mozgást. Nyitott térdkalácskivitelezés. Dupla varrású anyag a kényelmes illeszkedésért.</span></p>

    9 999 Ft

3. Edzés előtt csak keveset együnk!

Kerüljük a nehéz ételeket edzés előtt három órával! Ha ugyanis túl sok étel van a gyomrunkban, az nyomást gyakorol a rekeszizomra, így már az edzés elején elkezdhet szúrni az oldalunk. Edzés előtt 1-2 órával iktassunk be egy könnyebb étkezést! Edzés előtt nyugodtan fogyasszunk szénhidrátot, amely energiával látja el a testünket, edzés utánra pedig a szakértők magas fehérjetartalmú ételeket ajánlanak, azok ugyanis segítik az izmok fejlődését, regenerációját és a zsírégetést.

4. Melegítsünk be alaposan edzés előtt!

Minden edzés elején végezzünk alapos bemelegítést, nyújtsuk le az izmainkat, lélegezzünk mélyeket! A láb-, a törzs izmainak nyújtása mellett fordítsunk figyelmet a hátizmok megfelelő bemelegítésére is! Az edzéseinknek legyen íve: a bemelegítést követően fokozatosan növeljük a terhelést, majd az edzés végéhez közelítve ismét csökkentsük az intenzitást, hogy a szervezetünk, az izmaink, a légzésünk le tudjon nyugodni.

Mire jó a kineziológiai tapasz?

Mire jó a kineziológiai tapasz?

A kineziológiai tapasz egy rendkívül rugalmas tapasz, ami az izmok, az ínak és az ízületek sérülései vagy gyulladása esetén segíti azok stabilizációját, anélkül, hogy megakadályozná a mozgathatóságukat.

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

Mindenki, aki valaha aktív mozgást végzett, tapasztalhatta már az edzések után jelentkező, izomcsoport-specifikus enyhe fájdalmat, az izomlázat. A jelenség teljesen normális, rövid ideig tart, és több hasznos tippel is enyhíthető.

Így előzhetjük meg a fájdalmas ízületi kopást

Így előzhetjük meg a fájdalmas ízületi kopást

Az ízületi kopás során az ízületi felszínt borító porcréteg megkopik, így egy idő után a csontok ütköznek egymásnak, aminek következtében minden mozdulat intenzív fájdalommal jár. Szerencsére vannak azonban módszerek, melyekkel megelőzhető mindez.

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Az Achilles-ín az egyik legnagyobb ín a testünkben, ugyanakkor a legsérülékenyebbek egyike is. Gyulladása vagy fájdalma majdnem minden mozgástípust befolyásol, ezért már az első tünetek jelentkezése esetén érdemes szakemberhez fordulni.

A zene erősítheti a fájdalomcsillapítók hatását

A zene erősítheti a fájdalomcsillapítók hatását

A zene fontos része az életünknek. Kedvenc dalaink sokat javíthatnak a kedvünkön, ha épp bal lábbal keltünk fel. A legújabb kutatások arra a kérdésre kerestek választ, hogy vajon a fájdalmat is képes-e enyhíteni.

Összes cikk Életmód témában