Pörgesse fel emésztését! Íme a legjobb anyagcsere gyorsító tippek

2016. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

A következő ételek, azon kívül, hogy egészségesek, pozitívan befolyásolják anyagcserénket és segítenek a karcsúsodásban.

1. Garcinia cambogia

A Garcinia cambogia növényből nyert kivonat hidroxi- citromsav tartalma segíti az emésztést, az ayurvédikus gyógyászatban pedig már évszázadok óta alkalmazzák természetes étvágycsökkentőként. A Garcinia hatóanyaga fokozza a lipidek oxidációját, vagyis a szervezet szénhidrát helyett zsírt éget, ugyanakkor a feleslegesen bevitt energiát nem engedi zsírként elraktározni.

2. Paradicsom

A káliumban gazdag paradicsom közreműködik a vérnyomás és a metabolikus folyamatok szabályozásában. Fogyasszuk nyersen vagy aszalt formában –bár ez utóbbi kalóriadúsabb ugyan-  mert olyan hatóanyagokban bővelkedik, melyek sejtszinten hatnak.

3. Zeller

Semmi kétség, a zeller a fogyás sztárja, megemésztéséhez ugyanis a szervezetnek jóval több kalóriára van szüksége, mint amennyit a zöldség tartalmaz, ráadásul vízhajtó hatása is van. Fogyaszthatjuk lé, püré formájában, sütve, főzve, mindenhogy hatásos!

Young cute girl having healthy breakfast

4.Vöröslencse

A vöröslencse fehérjetartalma rendkívül magas, fogyasztása után órákig megmarad teltségérzetünk. A dietetikusok a legtöbb alacsony kalóriás fogyókúrában bevetik ezt a csodaszert, mert magas rosttartalma a benne lévő szénhidrátot csak lassan engedi felszívódni.

5. Alma

Ez az ízletes gyümölcs pektintartalmának köszönhetően telít és csökkenti az étvágyat. Kutatások bizonyítják, hogy aki étkezések között almát fogyaszt, az pontosan 200 kalóriával kevesebbel is beéri, amikor főétkezésre kerül sor. Ugyanez igaz, a piros bogyós gyümölcsökre is.

6.  Fahéj

Egy csipetnyi a gyümölcspürébe, egy szórás a kávéra. A fahéj serkenti az emésztést, csökkenti a koleszterin- és vérzsírszintet, illetve a vércukorszint szabályozásában is fontos szerepet játszik, aminek köszönhetően segít elűzni a farkaséhséget is.

7. Mustármag

Az angliai Oxford Polytechnic Institute kutatásai szerint egy teáskanál barna magos mustár hozzáadása az ételhez 25%-kal felgyorsítja az anyagcserét, ami egy 700 kalóriát tartalmazó ebédnél plusz 45 kalória elégetését jelenti. Fehérjében és rostokban is gazdag, így nemcsak a zsírégetést segíti, de méregtelenít, és emésztésünket is rendbe teszi. Így már nem is kérdés, hogy majonéz vagy mustár…

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

7 tipp a puffadtság, a gyomorrontás, hasmenés és a pluszkilók elkerüléséhez

Új év, új kezdet: helyes táplálkozás

A szerveink normál működéséhez kellő alapvető tápanyagokat vesszük sorra.

Ezért kerülje! Minden, amit a transz-zsírsavakról tudnia kell!

Ezért kerülje! Minden, amit a transz-zsírsavakról tudnia kell!

Mik azok a transz-zsírsavak és miért kell őket kerülni?

Mikor a leghatékonyabb a kávé?

A koffein jótékony és káros hatásaival kapcsolatos állásfoglalások napról-napra változnak.

A máj egészségéért

Gyógyteákkal, vény nélkül kapható készítményekkel támogathatjuk májunk működését.