Porcerősítés – életmódtippek

2013. július 18.

Ízületeink különösen sérülékenyek, az idő rendszerint nyomot hagy rajtuk.

Egy emberöltő alatt vázrendszerünket számos olyan hatás éri, amelyek előbb-utóbb annak valamilyen mértékű károsodásához vezet.

Az egyik leggyakoribb ízületi károsodás porc301a porckopás, hivatalos nevén az artrózis. Ilyenkor az ízesülő csontvégeket borító – és egyben azok egymáson való gördülékeny elcsúszását biztosító – porcszövet fokozatosan elvékonyodik, esetleg felrostozódik, előrehaladott esetben gyakorlatilag eltűnik, s magán a csontvégen is eltérések, úgynevezett csontcsőrök képződnek. Mindez persze, az adott ízület körül eredő és tapadó izmok kóros megrövidülésével, azaz kényszertartással is társulhat – és természetesen, fájdalommal. Ennek mértéke és fellépte változó: enyhébb esetben jellemzően az ízületi terhelés után, a pihenés alatt lép fel rövid ideig tartó fájdalom. Aztán ahogyan a porc fokozatosan egyre jobban károsodik, a fájdalom már megjelenik a mozgás kezdetén, később az egész ízületi mozgás alatt, a legsúlyosabb esetekben pedig szinte non stop fennáll.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta DUO 2x90x

    Béres Porcerő+Csont-izom komplex filmtabletta DU...

    <p><span>A </span><span>Béres Porcerő + CSONT-IZOM KOMPLEX</span><span> filmtabletta Ízületi megbetegedésben szenvedők különleges táplálkozási igényeihez igazított összetételű speciális gyógyászati célra szánt tápszer, akiknél a csontozat és az izomzat állapota miatt nagyobb hangsúlyt kell fordítani egyes vitamin és ásványi anyagok megfelelő bevitelére. </span></p>

    9 999 Ft

Az ízületi porckopás lehet elsődleges, és másodlagos. Míg az utóbbi esetben mindig megfigyelhető valamilyen „kórelőzmény” (pl. az ízület túlerőltetése, ízületi gyulladás, sérülések), addig az elsődleges forma gyakorlatilag egy korral járó probléma, azaz, bárkinél előfordulhat.

Mindkét esetben sokat tehetünk a későbbi porckopás kialakulásának megelőzéséért, a fájdalmak elkerüléséért: az egyik legfontosabb az optimális testsúly tartása, hiszen egy túlsúlyos test élethosszon át tartó cipelése előbb-utóbb nagyon megterheli a csípő, a térd, és a boka ízületeit. Ahogyan az ízületek túlerőltetése, úgy a folyamatos tespedés is ártalmas lehet: válasszunk olyan sportot, testedzési formát, ami rendszeresen ugyan, de csak a szükséges mértékben terheli ízületeinket, és lehetőség szerint egész testünket átmozgatja. Sportolás előtt pedig érdemes mindig kiemelt figyelmet fordítani az alapos bemelegítésre.

Talán kevesen tudják, de táplálkozásunk révén is sokat tehetünk ízületeink épségének megőrzése érdekében. Minél több növényi eredetű táplálék, és a bőséges folyadékfogyasztás már önmagában sokat javíthat porcszöveteink állapotán. Érdemes az állati zsírok helyett növényi olajokat használni, és egyes kutatások szerint, a tengeri halak, kagylók fogyasztása is segíti ízületeink védelmét.

Mindezeken túl, manapság már táplálékkiegészítő készítmények garmadája áll a gyógyszertárak, drogérák polcain, amelyek a megfelelő mennyiségben és kombinációban tartalmazzák azokat az anyagokat (pl. kondroitin-szulfát, glükózaminok), melyek a porcszövet épségének, integritásának a fenntartásához szükségesek. Alkalmazásuk előtt mindenképpen érdemes a gyógyszerészek, orvosok tanácsát kikérni, hogy az életmódunknak, korunknak legmegfelelőbb készítményt válasszuk.

Így előzhetjük meg a fájdalmas ízületi kopást

Így előzhetjük meg a fájdalmas ízületi kopást

Az ízületi kopás során az ízületi felszínt borító porcréteg megkopik, így egy idő után a csontok ütköznek egymásnak, aminek következtében minden mozdulat intenzív fájdalommal jár. Szerencsére vannak azonban módszerek, melyekkel megelőzhető mindez.

Ezek a legjobb mozgásformák egy harvardi orvos szerint

Ezek a legjobb mozgásformák egy harvardi orvos szerint

Aki azt hiszi, hogy a maratonfutás a legjobb módja annak, hogy formás és fitt legyen a testünk, az nagyot téved. Egy harvardi professzor, I-Min Lee szerint ugyanis az alábbi 5 sport a leghatásosabb.

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Miért és hogyan kell helyesen nyújtani?

Életünkben egyre fontosabb szerepet tölt be a sport, legyen szó futásról, súlyzós edzésről, aerobikról vagy bármilyen más mozgásformáról. Ennek ellenére sokan megfeledkezünk izmaink helyes nyújtásáról. De hogyan is kellene azt pontosan csinálni?

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

A legjobb mozgásformák minden korosztálynak

Minden életkornak megvan a maga mozgásformája, ami fejleszti a testet és lelket. Érdemes olyan sportot választani, amit élvezünk, pozitív hatással van a közérzetünkre, fitten tart, és amit be tudunk integrálni a mindennapjainkba.

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Otthoni praktikák izomfájdalom ellen

Az izomláz nem elkerülhető, hozzátartozik a sportoláshoz. Ennek ellenére nem kötelező tőle szenvedni. Íme, pár praktika, melyek segítségével enyhíthetünk a fájdalmon.