Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

2017. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, hátfájdalom

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

A legszerencsésebb helyzet természetesen az, amikor valaki hetente elég időt tud arra szánni, hogy rendszeresen sportoljon és átmozgassa a testét. A lehetőségek száma szinte kimeríthetetlen, viszont sajnos sok ember számára időhiány miatt a mozgás a mindennapokban csak nagyon nehezen oldható meg. Pláne nem rendszeresen. Pedig nem is olyan nehéz ez. Elmondjuk, milyen új szokásokat érdemes bevezetni, hogy egészségesebben éljünk!

Séták és kerékpározás

Akár a munkahelyre reggel, vagy onnan elindulva este, érdemes legalább az egyik utat sétálva megtennünk. Nem is feltétlen az egész szakaszt, de legalább egy részét. Főleg, ha ráérünk és az idő is megfelelő hozzá. Ugyanígy tehetünk próbát a kerékpározással is, ami akár az autót vagy a tömegközlekedést is helyettesítheti és meg is oldjuk vele a rendszeres napi mozgást.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Reggeli pörgés

Lehet, hogy elsőre nem hangzik túl vonzóan, de a napi sportolást akár úgy is kivitelezhetjük, ha reggel félórával vagy 20 perccel hamarabb kelünk fel. Ekkorra jó időzíteni jógát vagy pilatest és könnyebb edzést, ami gyorsan felpezsdíti az izmokat és a keringést. Sokan egyébként futással kezdik a napjukat, ami szintén jó ötlet – lehet, érdemes kipróbálni!

Munkahelyi mozgás

Azt talán mondanunk sem kell, hogy amikor ülő munkát végzünk, óránkét legalább egyszer keljünk fel a helyünkről 10 percre. Ilyenkor végezhetünk lábemeléseket, guggolásokat és sok egyéb kisebb helyen is végezhető gyakorlatot. Az internet teli van ehhez ötletekkel! Vagy egyszerűen lépcsőzhetünk, sétálhatunk egyet az irodában. Ezek mellett az is nagyon fontos, hogy egyenesen üljünk, mert ez is jó a hátizmoknak és a tüdőnek is.

Ezek a sportok égetik a legtöbb kalóriát

Ezek a sportok égetik a legtöbb kalóriát

Sokan a hosszú távú súlyveszteségben reménykedve számolgatják a kalóriákat. Az egészséges étrenden kívül azonban tennünk is kell a szép alakért. Szerencsére a tudomány már kiderítette, melyek az erre leghatékonyabb mozgásformák.

A szénsavas víz közre játszhat az elhízásban

A szénsavas víz közre játszhat az elhízásban

A szénsavas víz sokak hidratáltságát menti meg: nem tartalmaz cukrot vagy édesítőszereket, mégis izgalmasabb a sima csapvíznél, amelyet többen nem is szeretnek igazán. De egészségünkre vajon milyen hatással van a szénsav?

Már a terhesség alatt eldőlhet a gyermek elhízása

Már a terhesség alatt eldőlhet a gyermek elhízása

A gyermekkori elhízás nem csak fizikailag egészségkárosító, hanem lelkileg is megterhelő lehet a fiatalok számára. Most kiderült: tinédzserkori elhízás kockázatát az anya már a terhesség alatt csökkentheti.

4 terhesség alatti tévhit, ami ellen lehet tenni

4 terhesség alatti tévhit, ami ellen lehet tenni

A legtöbb kismama végighallgatta már, mekkorát fog nőni a lába, mire világra hozza babáját. Azonban az efféle hiedelmeknek nem szabad feltétel nélkül hinnünk. Összeszedtünk 4 terhesség alatti tévhitet, ami nem teljesen úgy van, ahogyan azt állítják.

Leghatékonyabb megoldások a derékfájás kezelésére

Leghatékonyabb megoldások a derékfájás kezelésére

A derékfájdalom napjainkban már-már népbetegséggé nőtte ki magát. Mivel nem mozgunk annyit, rengetegen végeznek ülőmunkát, és a stressz is mindennapjaink részévé vált, sokakat érhet el ez az egészségügyi probléma.

Összes cikk Életmód témában