Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

2017. augusztus 15.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, hátfájdalom

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

A legszerencsésebb helyzet természetesen az, amikor valaki hetente elég időt tud arra szánni, hogy rendszeresen sportoljon és átmozgassa a testét. A lehetőségek száma szinte kimeríthetetlen, viszont sajnos sok ember számára időhiány miatt a mozgás a mindennapokban csak nagyon nehezen oldható meg. Pláne nem rendszeresen. Pedig nem is olyan nehéz ez. Elmondjuk, milyen új szokásokat érdemes bevezetni, hogy egészségesebben éljünk!

Séták és kerékpározás

Akár a munkahelyre reggel, vagy onnan elindulva este, érdemes legalább az egyik utat sétálva megtennünk. Nem is feltétlen az egész szakaszt, de legalább egy részét. Főleg, ha ráérünk és az idő is megfelelő hozzá. Ugyanígy tehetünk próbát a kerékpározással is, ami akár az autót vagy a tömegközlekedést is helyettesítheti és meg is oldjuk vele a rendszeres napi mozgást.

Reggeli pörgés

Lehet, hogy elsőre nem hangzik túl vonzóan, de a napi sportolást akár úgy is kivitelezhetjük, ha reggel félórával vagy 20 perccel hamarabb kelünk fel. Ekkorra jó időzíteni jógát vagy pilatest és könnyebb edzést, ami gyorsan felpezsdíti az izmokat és a keringést. Sokan egyébként futással kezdik a napjukat, ami szintén jó ötlet – lehet, érdemes kipróbálni!

Munkahelyi mozgás

Azt talán mondanunk sem kell, hogy amikor ülő munkát végzünk, óránkét legalább egyszer keljünk fel a helyünkről 10 percre. Ilyenkor végezhetünk lábemeléseket, guggolásokat és sok egyéb kisebb helyen is végezhető gyakorlatot. Az internet teli van ehhez ötletekkel! Vagy egyszerűen lépcsőzhetünk, sétálhatunk egyet az irodában. Ezek mellett az is nagyon fontos, hogy egyenesen üljünk, mert ez is jó a hátizmoknak és a tüdőnek is.

élelmiszer függőség

Élelmiszer-függőség

Az élelmiszer-függőségről keveset beszélünk, pedig ez is egy létező dolog, ami evési rohamokhoz és általában súlyos elhízáshoz is vezet. Viszont jó hír, hogy odafigyeléssel kezelhető.

fogyókúra c-vitaminnal

Így segít a C-vitamin a fogyásban

Ha C-vitaminban gazdag ételeket fogyaszt, már a nap elején is, azzal felgyorsítja anyagcseréjét és így a fogyókúra C-vitaminnal sikeres lehet.

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Túl kevés vagy túl sok – Számít, mennyit alszunk!

Legtöbbször vagy túl sokat alszunk vagy túl keveset. Általábban utóbbi a jellemző. Pedig az alvás mennyisége kimondhatatlanul fontos.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

A fogamzásgátlással kapcsolatban nagyon sok tévhit kering a köztudatban és sajnos még mindig csak kevesebben tájékozódnak alaposan a témában, mint szükséges lenne. Amikor pedig a hormonális fogamzásgátlásról beszélünk, talán még több a félinformáció, mint a konkrét tény. Megpróbáljuk eloszlatni a ködöt és a valóságra koncentrálni, hogy könnyebben ismerjétek ki magatokat ezen a területen.

Összes cikk Életmód témában