Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

2016. szeptember 1.

A megfázástól, influenzától tartva sokan kezdenek el különféle készítményeket vásárolni, ám ha nem figyelnek a sokszor azonos összetevőkre, túladagolás is lehet a vége!

Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

A C- vitamin

Önállóan leginkább a C-vitamint szoktuk szedni, főként azért, mert erősítik az immunrendszert. Kiváló antioxidáns, és mivel vízben oldódik, nem lehet túladagolni, a felesleges mennyiség ugyanis távozik a vizelettel. A túl sok C-vitamin ugyanakkor megterhelést jelent azoknak, akik veseproblémákkal küzdenek. Ezért nekik különösen fontos odafigyelniük arra, hogy a megfázásos időszakban szedett egyéb készítmények, például a láz-, fájdalom- és köptetőt is tartalmazó komplex szerek milyen dózisban tartalmaznak C-vitamint.

D-vitamin

A D-vitamin ugyan zsírban oldódik, de a napsütés nélkülözése miatt mégsem árt ilyenkor rendszeresen pótolni. A D-vitamint a csecsemők és kisgyermekek olajos csepp formájában kaphatják meg, míg a nagyobb gyermekek és a felnőttek tablettát is szedhetnek. Nem mindig szükséges a napi alkalmazás, sőt nagyobb dózisok esetében heti bevitel ajánlott. Jó, ha tudjuk, hogy a D-vitamin segíti a magnézium felszívódását, így nem alkalmazhatóak együtt a magnézium tartalmú savlekötőkkel, míg más savlekötők gátolják a hasznosulását.

Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

A-, E-, K-vitamin

Az A-, E- és K-vitamint is el tudja tárolni a szervezetünk, vagyis ha nem figyelünk, könnyen túladagolhatjuk őket. Ezért ha változatosan étkezünk, nem feltétlenül kell naponta gondoskodnunk a pótlásukról. A kismamáknak kifejezetten ügyelniük kell arra, hogy megfelelő mennyiségű – és nem több – A-vitamint vigyenek be, mert árthatnak a magzatnak.

Megoldás: a multivitamin

Ha fáradtnak, kimerültnek, betegesnek érezzük magunkat, érdemes elgondolkodnunk a vitaminpótlás lehetőségén. A multivitaminok minden vitaminból, ásványi anyagból és nyomelemből tartalmazzák az ajánlott mennyiséget, vannak olyan készítmények, amelyeket életkorunk, egészségi állapotunk, nemünk, életmódunk alapján állítanak össze. Ha ilyet választunk, biztosan kivédhetjük a túladagolást! Ezek a készítmények azonban csak akkor fejtik ki jótékony hatásukat, ha huzamosabb ideig, legalább egy szezonon keresztül szedjük őket.

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Most kezdje el felkészíteni télre szervezetét! Íme, a leghatékonyabb módszerek!

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

Az étrendkiegészítők rendszeres szedésével akár kárt is okozhatunk szervezetünkben, sőt gyengíthetjük immunrendszerünket. Íme, az étrendkiegészítők szedésének 5 fontos szabálya!

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

Szeretne fitt és egészséges lenni? Ezekre a vitaminokra és ásványi anyagokra van szüksége, hogy jól érezze magát a bőrében!

A 7 legfontosabb dolog, amit a kalciumról tudni kell!

A 7 legfontosabb dolog, amit a kalciumról tudni kell!

A kalcium szervezetünk egyik legfontosabb építőköve. A következő élettani folyamatokhoz nélkülözhetetlen!

4 vitamin, amire 40 felett mindenkinek szüksége van!

4 vitamin, amire 40 felett mindenkinek szüksége van!

Szervezetünk vitamin- és ásványianyag-igénye folyamatosan változik. Ezeket pótolja, ha elmúlt negyven!