Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

2016. szeptember 1.

A megfázástól, influenzától tartva sokan kezdenek el különféle készítményeket vásárolni, ám ha nem figyelnek a sokszor azonos összetevőkre, túladagolás is lehet a vége!

Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

A C- vitamin

Önállóan leginkább a C-vitamint szoktuk szedni, főként azért, mert erősítik az immunrendszert. Kiváló antioxidáns, és mivel vízben oldódik, nem lehet túladagolni, a felesleges mennyiség ugyanis távozik a vizelettel. A túl sok C-vitamin ugyanakkor megterhelést jelent azoknak, akik veseproblémákkal küzdenek. Ezért nekik különösen fontos odafigyelniük arra, hogy a megfázásos időszakban szedett egyéb készítmények, például a láz-, fájdalom- és köptetőt is tartalmazó komplex szerek milyen dózisban tartalmaznak C-vitamint.

D-vitamin

A D-vitamin ugyan zsírban oldódik, de a napsütés nélkülözése miatt mégsem árt ilyenkor rendszeresen pótolni. A D-vitamint a csecsemők és kisgyermekek olajos csepp formájában kaphatják meg, míg a nagyobb gyermekek és a felnőttek tablettát is szedhetnek. Nem mindig szükséges a napi alkalmazás, sőt nagyobb dózisok esetében heti bevitel ajánlott. Jó, ha tudjuk, hogy a D-vitamin segíti a magnézium felszívódását, így nem alkalmazhatóak együtt a magnézium tartalmú savlekötőkkel, míg más savlekötők gátolják a hasznosulását.

Mennyi és milyen vitamint szedjünk influenza-szezonban?

A-, E-, K-vitamin

Az A-, E- és K-vitamint is el tudja tárolni a szervezetünk, vagyis ha nem figyelünk, könnyen túladagolhatjuk őket. Ezért ha változatosan étkezünk, nem feltétlenül kell naponta gondoskodnunk a pótlásukról. A kismamáknak kifejezetten ügyelniük kell arra, hogy megfelelő mennyiségű – és nem több – A-vitamint vigyenek be, mert árthatnak a magzatnak.

Megoldás: a multivitamin

Ha fáradtnak, kimerültnek, betegesnek érezzük magunkat, érdemes elgondolkodnunk a vitaminpótlás lehetőségén. A multivitaminok minden vitaminból, ásványi anyagból és nyomelemből tartalmazzák az ajánlott mennyiséget, vannak olyan készítmények, amelyeket életkorunk, egészségi állapotunk, nemünk, életmódunk alapján állítanak össze. Ha ilyet választunk, biztosan kivédhetjük a túladagolást! Ezek a készítmények azonban csak akkor fejtik ki jótékony hatásukat, ha huzamosabb ideig, legalább egy szezonon keresztül szedjük őket.

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Így vihet be influenzaszezon alatt több C-vitamint

Ha a közelgő influenzaszezonban az influenzát meg is ússzuk, akkor is könnyen megfázhatunk. De hogyan lehet ezt elkerülni? Például a megfelelő vitaminbevitellel, aminek egyik alapja a C-vitamin!

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Immunrendszer erősítés ősszel és télen

Most kezdje el felkészíteni télre szervezetét! Íme, a leghatékonyabb módszerek!

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

A helyes vitaminszedés 5 legfontosabb szabálya

Az étrendkiegészítők rendszeres szedésével akár kárt is okozhatunk szervezetünkben, sőt gyengíthetjük immunrendszerünket. Íme, az étrendkiegészítők szedésének 5 fontos szabálya!

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

8 vitamin és ásványi anyag a boldog, fitt és egészséges élethez

Szeretne fitt és egészséges lenni? Ezekre a vitaminokra és ásványi anyagokra van szüksége, hogy jól érezze magát a bőrében!

A 7 legfontosabb dolog, amit a kalciumról tudni kell!

A 7 legfontosabb dolog, amit a kalciumról tudni kell!

A kalcium szervezetünk egyik legfontosabb építőköve. A következő élettani folyamatokhoz nélkülözhetetlen!