A legfontosabb nyári vitaminok

2017. május 25.

Kapcsolódó tünetek:

Vitaminhiány, fáradtság

Készítse fel szervezetét és bőrét belülről a legfontosabb nyári vitaminokkal!

C-vitamin

A C-vitamin elengedhetetlen a mindennapjaink során, nyáron is! Erősíti az immunrendszert, véd a fertőzésekkel szemben. A C-vitamint leginkább gyümölcsökkel, citrusfélékkel pótolhatjuk, de bőven tartalmazza az egres, a spenót, a sóska, a zöldpaprika és a bogyós gyümölcsök is. Ha tabletta formában szedjük, érdemes a liposzómás változatát választani, amely 24 órán át, folyamatosan szívódik fel és sejtszinten hasznosul.

Magnézium és kálcium

Tavasszal sokan diétázni kezdenek, hogy a bikiniszezont már karcsú alakkal köszönthessék. Arra mindenképpen oda kell azonban figyelni, hogy a rendszeres edzések és a diéta sok magnéziumot és kálciumot von ki a szervezetből, ezért ezeket mindenképpen pótolni kell! Igyunk napi 2 liter ásványvizet, amely már magában is tartalmaz magnéziumot és kalciumot is, de minden nap egy speciálisan sportolóknak kifejlesztett pezsgőtabletta is elláthatja testünket ezekkel az értékes nyomelemekkel. A görögdinnyében is sok magnézium található, ezen kívül pedig C-vitamin, illetve B-vitamin félék is, ezért érdemes beépítenünk az étrendünkbe!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

D-vitamin

Nyáron a napozásnak köszönhetően a szervezetben beindul a D-vitamin termelés, de amennyiben nem töltünk elég időt a napsütésben, akkor ezt a vitamint is máshogyan kell pótolnunk. A D-vitamin a kisgyermekek számára nagyon fontos, mivel segíti a kalcium beépülését a csontokba és fontos szerepet játszik a növekedésben is! A lazac, a szardínia, makréla, tonhal, a shiitake gomba és a tojássárgája tartalmazza nagyobb mennyiségben.

E-vitamin

Az E-vitaminnak a sejtöregedés lassításában és a testünket érő káros oxidatív stressz hatásának semlegesítésében van nagyon fontos szerepe. Mivel a túlzásban vitt napozás hatására szabad gyökök képződnek szervezetünkben, az E-vitamin pedig képes ezeknek a káros szabad gyököknek a megkötésére, érdemes már tavasszal gondoskodni róla, hogy megfelelő mennyiségben legyen jelen a testünkben. A tokoferol megtalálható a növényi olajokban, dióban, mandulában, mogyoróban, az avokádóban, kiviben és a mangóban is.

Q10- koenzim

A szabad gyökök káros hatásának kivédésében illetve az ellenük való védekezésben van jelentős szerepe az erős antioxidáns Q10 koenzim-molekuláknak, amelynek mennyisége az életkor előrehaladásával csökken. Étrendkiegészítők formájában számos típusban megvásárolható, amely készítményeknek mind felszívódása, mind biológiai hasznosíthatósága kitűnő. Természetes formájában tartalmazza a földimogyoró, a petrezselyem, az avokádó, a marha- és sertésszív és a szardínia.

Egzotikus betegségek térképe

Egzotikus úticélok és a területre jellemző leggyakoribb betegségek.

5 hasznos tanács frontérzékenyeknek

Így kezelheti természetes módszerekkel frontérzékenységét!

Idegrendszer erősítő vitaminok és ásványi anyagok

Ezeket a vitaminokat és ásványi anyagokat fogyassza, ha erősíteni szeretné idegrendszerét!

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

A leghasznosabb vitaminok az izmok, porcok védelmére és a hiánybetegségek megelőzésére.

5 hibás alvási szokás, amit a legtöbben elkövetünk

Ezek a leggyakoribb, alvással kapcsolatos rossz szokások és a megoldások, hogyan változtathatunk rajtuk!

Összes cikk Életmód témában