Kerülje őket! Ez az 5 leghizlalóbb nyári étel

2020. június 27.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Nyáron sokszor észre sem vesszük, hogy több kalóriát viszünk be, mint általában. Íme, a nyár 5 leghizlalóbb étele!

Cukros üdítők

Nyáron, a nagy melegben különösen fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk, hogy egyensúlyban tartsuk vízháztartásunkat. Ha cukrozott teát, szörpöt, energiaitalokat, gyümölcsleveket vagy sört iszunk, az poharanként 150 kalóriát is jelenthet.

  • Tipp: Készítsünk limonádét citrommal, bogyós gyümölcsökkel vagy házi jegesteát gyümölcsteából, cukor helyett használjunk édesítőszert!

Jégkrémek és egyéb hideg nyalánkságok

Egy pohárnyi jégkrémben vagy egy méretes fagyiban akár 500 kalória is lehet és zsírtartalmuk is jelentős. A tejes turmixok és a tejszínhabos jegeskávé is jócskán bővelkedik kalóriákban.

  • Tipp: Kerüljük a túl nagy adagokat és az édes feltéteket! Válasszuk az alacsonyabb kalóriatartalmú sörbetet, vagy készítsünk házilag egy botmixer segítségével fagyasztott gyümölcsök, jég és méz felhasználásával jégkrémet!

Öntetes saláták

Woman looking at stack of donuts in aweA saláták fontos részei az egészséges táplálkozásnak. Nem mindegy azonban, hogy milyen öntetet és feltétet választunk hozzá: a majonézben tocsogó változat igazi kalóriabomba, s ha még megszórjuk sajttal, sült szalonnadarabokkal vagy krutonnal is, az biztosan nem tesz jót a vonalainknak.

  • Tipp: Öntetként használjunk balzsamecetet, dijoni mustárt, extraszűz olívaolajat, gazdagítsuk a salátát aszalt vagy sült zöldségekkel, szárított fűszerekkel, főtt tojással!

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

  • XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    XLS (XL-S) Medical Direct por 90x

    <p>Az XL-S Medical por természetes és klinikailag igazolt hatóanyaga képes megkötni a táplálékkal bevitt zsír 28%-át, valamint csökkenti az étvágyat és a nassolási vágyat.</p>

    17 990 Ft

Nassok

Mindenkire rátörhet olykor a nassolás utáni vágy, de ha rendszeresen és túl sokat eszünk ezekből a finomságokból, akár már egy hét alatt is plusz kilók rakódhatnak ránk. Minden dekagramm chips nagyjából 60 kalóriát tartalmaz, egy dekagramm sajtos nachosban pedig 250 kalória, 14 gramm zsír és 580 milligramm nátrium, egy doboz pattogatott kukoricában 550 kalória és 31 gramm zsír van.

  • Tipp: Készítsünk chipset házilag, zellerből, céklából, édesburgonyából – a neten számtalan kiváló receptet találhatunk –, de a nyers répa és hozzá a fokhagymás-tejfölös mártogatós is kiváló és egészséges alternatíva!

Zsíros, olajban sült húsok

A grillezett húsok bizony hizlalhatnak, ha zsírosabb fajtából készítjük. Egy fél kilós steak elfogyasztása 1600 kalória bevitelét jelenti, ami egy átlagos testalkatú nő csaknem egy napi teljes kalóriabevitelének felel meg. A bő olajban, zsírban sült húsok sem számítanak alakbarátnak, ráadásul az artériáinknak is ártanak.

  • Tipp: A sertés- és a marhaborda nagyon zsíros, ezért válasszuk helyette a szűzpecsenyét, a csirkemellet (lehetőleg bőr nélkül), vagy a marha soványabb részeit pl. combot. Az elkészítés módja pedig lehet a grillezés vagy sütőzacskóban sütés.
5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

5 életmódváltó tanács, amivel a nyáron fogyhatunk

Egyre csak közeledik a nyári kánikula, amikor az idő nagy részét legszívesebben a strandon töltenénk. Ehhez azonban sokan még meg szeretnénk szabadulni a plusz kilóktól.

Hogyan számol és mit mutat a testtömegindex?

Hogyan számol és mit mutat a testtömegindex?

A testtömegindexet – angolul Body-Mass-Index (BMI) – az egészséges testsúly, az elhízottság, illetve a soványság meghatározására szokás használni. Alábbi cikkünkben összefoglaljuk, hogyan kell kiszámolni, illetve hogy pontosan mi ennek az értéknek a jelentése.

Vegán étrend – Érvek és ellenérvek

Vegán étrend – Érvek és ellenérvek

Noha egyre népszerűbb a veganizmus, továbbra is sokan furcsán néznek a vegán életmódot folytató személyekre. Számos előítélet él az emberekben, így most összeszedtük ezen életforma előnyeit és hátrányait, bízva abban, hogy így nő a tolerancia.

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Egészséges karácsonyi menü dietetikusok szemével

Mennyire táplálkozunk helyesen az ünnepek alatt, és mit kell tennünk azért, hogy ne plusz kilókkal indítsuk a következő évet? Íme, a fő elvek.

Plusz egy érv, hogy leszokjunk a késő esti evésről

Plusz egy érv, hogy leszokjunk a késő esti evésről

Azt már régóta tudjuk, hogy a késő esti nassolás egyáltalán nem tesz jót a vonalainknak, most azonban pár lelkes kutatónak hála kiderült, hogy van egy újabb ok, amiért jobb, ha lemondunk az esti étkezésről.