Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

2018. október 26.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Ennek a hírnek biztos, hogy nagyon sok gyerek és kamasz örülni fog. Na, de lássuk, hogy pontosan hány óra alvást javasolnak a szakemberek.

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Orvosok arra a megállapításra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik keveset alszanak, sokkal rosszabbul teljesítenek az iskolában. Egy amerikai tanulmány szerint minimum 8 óra pihenésre van szükségük a diákoknak annak érdekében, hogy jobban tudjanak koncentrálni, és jobb osztályzatokat kapjanak. Ennek ellenére az amerikai tanulók 60-70 százaléka ennél kevesebbet alszik, ami sajnos nem csupán az iskolai teljesítményükre van kihatással, hanem fizikai és lelki problémákhoz is vezethet, mint például a depresszió vagy a droghasználat.

A szakemberek szerint a legtöbb fiatal szeret sokáig ébren maradni, így a szervezetük nem termel elegendő melatonint (az alvási ciklust irányító hormon), ezáltal sokkal később fekszenek le aludni, ami azonban nem változtat azon, hogy reggel nyolcra be kell érniük az iskolába. Ennek ellenére nem az a megoldás, hogy korábban küldjük őket lefeküdni, ugyanis az agyuk másként működik a felnőttekénél. A fény az első számú tényező, ami befolyásolja a napi ritmusunkat. Amikor felkel a nap, akkor az agyunk jeleket kezd küldeni a tobozmirigyhez, hogy leállítsa a melatonin termelését, és ez természetesen fordítva is igaz.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Az amerikai orvosok inkább azt javasolják, hogy a gyerekek mindennap ugyanabban az időben feküdjenek le, a szobában legyen kellemesen hűvös és félhomály. Ezen kívül az iskola kezdési időpontján is módosítanának, ugyanis a későbbi kezdés pozitív hatással lenne a gyerekekre.

2016-ban megvizsgáltak 38 kutatást, melyek az iskola kezdési időpontja és az alvás közti összefüggéseket vették górcső alá. Végül arra az eredményre jutottak, hogy már az is rengeteget javíthat a diákok figyelmén és az osztályzatokon, ha 30 perccel később kezdődik az első óra. Továbbá a tanulók egészségi állapotán is jelentősen javíthat. Egy 2016-os kutatás ugyanis kimutatta, hogy a keveset alvó diákok sokkal gyakrabban nyúlnak alkoholhoz és marihuánához.

Tippek alvászavar ellen

Tippek alvászavar ellen

Vannak olyan éjszakák, amikor ide-oda forgolódunk, és egyszerűen nem tudunk elaludni. Annak érdekében, hogy ez ne váljon mindennapossá, és ne alakuljon ki alvászavar, az alábbi tippeket ajánlott megfogadnunk.

Szép álmokat!

Az alvás életünk létfontosságú és nélkülözhetetlen része, így ha romlik a minősége, csökken a mennyisége, az súlyos következményekkel járhat.

5 természetes altató

5 természetes altató

Azok, akik alvásproblémákkal küzdenek, illetve nehezen alszanak el, végső elkeseredésükben különböző kémiai anyagokhoz nyúlnak, hogy végre kipihenhessék magukat. Előbb azonban érdemes a természetes praktikáknak is esélyt adni. Íme, 5 hatásos altató.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Összes cikk Alvás témában