Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

2018. október 26.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Ennek a hírnek biztos, hogy nagyon sok gyerek és kamasz örülni fog. Na, de lássuk, hogy pontosan hány óra alvást javasolnak a szakemberek.

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Orvosok arra a megállapításra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik keveset alszanak, sokkal rosszabbul teljesítenek az iskolában. Egy amerikai tanulmány szerint minimum 8 óra pihenésre van szükségük a diákoknak annak érdekében, hogy jobban tudjanak koncentrálni, és jobb osztályzatokat kapjanak. Ennek ellenére az amerikai tanulók 60-70 százaléka ennél kevesebbet alszik, ami sajnos nem csupán az iskolai teljesítményükre van kihatással, hanem fizikai és lelki problémákhoz is vezethet, mint például a depresszió vagy a droghasználat.

A szakemberek szerint a legtöbb fiatal szeret sokáig ébren maradni, így a szervezetük nem termel elegendő melatonint (az alvási ciklust irányító hormon), ezáltal sokkal később fekszenek le aludni, ami azonban nem változtat azon, hogy reggel nyolcra be kell érniük az iskolába. Ennek ellenére nem az a megoldás, hogy korábban küldjük őket lefeküdni, ugyanis az agyuk másként működik a felnőttekénél. A fény az első számú tényező, ami befolyásolja a napi ritmusunkat. Amikor felkel a nap, akkor az agyunk jeleket kezd küldeni a tobozmirigyhez, hogy leállítsa a melatonin termelését, és ez természetesen fordítva is igaz.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Az amerikai orvosok inkább azt javasolják, hogy a gyerekek mindennap ugyanabban az időben feküdjenek le, a szobában legyen kellemesen hűvös és félhomály. Ezen kívül az iskola kezdési időpontján is módosítanának, ugyanis a későbbi kezdés pozitív hatással lenne a gyerekekre.

2016-ban megvizsgáltak 38 kutatást, melyek az iskola kezdési időpontja és az alvás közti összefüggéseket vették górcső alá. Végül arra az eredményre jutottak, hogy már az is rengeteget javíthat a diákok figyelmén és az osztályzatokon, ha 30 perccel később kezdődik az első óra. Továbbá a tanulók egészségi állapotán is jelentősen javíthat. Egy 2016-os kutatás ugyanis kimutatta, hogy a keveset alvó diákok sokkal gyakrabban nyúlnak alkoholhoz és marihuánához.

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

5 fura dolog, ami a testünkkel történik éjjel

Nincs is jobb, mint egy pihentető éjszaka, amely alatt testünk minden porcikája megnyugszik, hogy reggel frissen és üdén kezdhessük napunkat. De ne higgyük, hogy ez idő alatt semmi nem történik velünk. Szervezetünk igenis működik.

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

4 orvosi ok, ami miatt nem tudunk aludni

Míg néha vannak olyan időszakok, amikor egyszerűen csak nehezebben alszunk el, ha hosszabb ideje tart a probléma, lehetséges, hogy valami komolyabb áll a háttérben.

Kialvatlansággal nő az Alzheimer-kór veszélye

Kialvatlansággal nő az Alzheimer-kór veszélye

A folyamatos álmosságtól elnehezedő szempillák és a kevés pihenés okozta napközbeni bágyadtság veszélyesebb lehet, mint gondolnánk – állítja egy Egyesült Államokban végzett kutatás.

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

Füldugó: mikor és miért érdemes használni?

A füldugó egy nagyon egyszerű és okos találmány, aminek kezdetleges változatait az emberiség már nagyon-nagyon régóta használja. Leginkább azért alkalmazzuk, hogy a kellemetlen zajokat kiszűrjük vele, de nem csak a hallás, hanem a fül védelmének szempontjából is nagyon hasznos lehet.

Tippek a mély és pihentető alvásért

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!

Összes cikk Alvás témában