Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

2018. október 26.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Ennek a hírnek biztos, hogy nagyon sok gyerek és kamasz örülni fog. Na, de lássuk, hogy pontosan hány óra alvást javasolnak a szakemberek.

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Jobb tanulók a többet alvó gyerekek

Orvosok arra a megállapításra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik keveset alszanak, sokkal rosszabbul teljesítenek az iskolában. Egy amerikai tanulmány szerint minimum 8 óra pihenésre van szükségük a diákoknak annak érdekében, hogy jobban tudjanak koncentrálni, és jobb osztályzatokat kapjanak. Ennek ellenére az amerikai tanulók 60-70 százaléka ennél kevesebbet alszik, ami sajnos nem csupán az iskolai teljesítményükre van kihatással, hanem fizikai és lelki problémákhoz is vezethet, mint például a depresszió vagy a droghasználat.

A szakemberek szerint a legtöbb fiatal szeret sokáig ébren maradni, így a szervezetük nem termel elegendő melatonint (az alvási ciklust irányító hormon), ezáltal sokkal később fekszenek le aludni, ami azonban nem változtat azon, hogy reggel nyolcra be kell érniük az iskolába. Ennek ellenére nem az a megoldás, hogy korábban küldjük őket lefeküdni, ugyanis az agyuk másként működik a felnőttekénél. A fény az első számú tényező, ami befolyásolja a napi ritmusunkat. Amikor felkel a nap, akkor az agyunk jeleket kezd küldeni a tobozmirigyhez, hogy leállítsa a melatonin termelését, és ez természetesen fordítva is igaz.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Az amerikai orvosok inkább azt javasolják, hogy a gyerekek mindennap ugyanabban az időben feküdjenek le, a szobában legyen kellemesen hűvös és félhomály. Ezen kívül az iskola kezdési időpontján is módosítanának, ugyanis a későbbi kezdés pozitív hatással lenne a gyerekekre.

2016-ban megvizsgáltak 38 kutatást, melyek az iskola kezdési időpontja és az alvás közti összefüggéseket vették górcső alá. Végül arra az eredményre jutottak, hogy már az is rengeteget javíthat a diákok figyelmén és az osztályzatokon, ha 30 perccel később kezdődik az első óra. Továbbá a tanulók egészségi állapotán is jelentősen javíthat. Egy 2016-os kutatás ugyanis kimutatta, hogy a keveset alvó diákok sokkal gyakrabban nyúlnak alkoholhoz és marihuánához.

Ez a legjobb alvópóz

Ez a legjobb alvópóz

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a napi alvás hossza és minősége különösen fontos testi és lelki egészségünk szempontjából egyaránt. Most pedig kiderült, hogy a legpihentetőbb éjszakához bizony az alvási pozíciónk is nagymértékben hozzájárul.

A délutáni szieszta előnyei

A délutáni szieszta előnyei

Egy kutatásnak szerint nem kell, hogy lelkiismeret-furdalásunk legyen, ha délután szeretünk egy keveset aludni. A sziesztával ugyanis jót teszünk az egészségünknek.

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

Miért vannak visszatérő rémálmaink?

A rémálmok nem csupán az éjszakáinkat, de akár az egész napunkat tönkretehetik, sőt mi több, hosszú távon az egészségünkre is negatív hatással lehetnek. Épp ezért nagyon fontos, hogy kiderítsük, mik lehetnek a kiváltó okok.

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Nő a szívroham esélye, ha keveset alszunk?

Egy nemrégiben készült kutatás során a tudósok több mint 4.000 résztvevő adatait elemezve jutottak arra: nagyban megnő a szív- és érrendszeri problémák kockázata azoknál, akik kevesebb mint 6 órát alszanak.

4 tipp a gyorsabb elalvásért

4 tipp a gyorsabb elalvásért

Az alvás testünk egyik legfontosabb szükséglete, azonban sokan vannak olyanok, akik a századik bárányka számlálásakor is éberen forgolódnak minden este. Nézzünk most 4 tippet, ami segíthet rajtuk.

Összes cikk Alvás témában