Izomláz elleni készítmények

2013. december 31.

Kapcsolódó tünetek:

izomfájdalom, lábikragörcs

Szinte biztos, hogy életében mindenki szembesült már izomláz okozta panaszokkal.

Az izomláz, bár a legártalmatlanabb fájdalmak egyike, mégis kellemetlen, olykor több napon keresztül is elhúzódó panaszokat okozhat.

Mi az izomláz?

Az izomláz megjelenése késleltetett, hiszen az izmok szokásosnál nagyobb megterhelését követően jelentkezik, fél- egy nappal. Régóta kutatják, milyen okok állnak az izomláz hátterében, régebbi elmélet szerint, az izmok megterhelése következtében jelentkező relatív oxigénhiány vezet a tejsav felhalmozódásához az izmokban. Mára a kutatók és szakemberek egyetértenek abban, hogy az izmok megterhelésének hatására az izomrostokban mikro szakadások alakulnak ki, és ezek a mikro sérülések is hozzájárulnak az izomláz kialakulásához. Fontos szerepe van még az erőkifejtés során felszaporodott anyagcsere termékeknek is.

BENU Online Gyógyszertár ajánlata:

Az izomláz megelőzésének lehetőségei

mkater301Az izomlázhoz vezető egyik legfontosabb ok, hogy az erőteljes megerőltetés hatására az izmokban mikroszkopikus repedések, szakadások keletkeznek majd ezek a mikro sérülések gyulladáshoz vezetnek. Fenti okok miatt az egyik leghatásosabb megelőzési praktika a sportolás, vagy egyéb, megterhelő fizikai munka megkezdése előtti alapos bemelegítés. Bár, a bemelegítés sem jelenthet abszolút megelőzési lehetőséget, de minél rendszeresebben és hosszabb távon eddzük, nyújtjuk és lazítjuk izmainkat, annál ellenállóbbak lesznek a mikro sérülésekkel szemben, akárcsak a profi sportolók izomzata. Ha „hideg” izomzattal, bemelegítés nélkül kezdünk sporttevékenységhez, szinte biztosan szembesülni fogunk izomláz okozta panaszokkal.

A magnézium szerepe

Sportolás és mozgás során nagyon fontos, hogy a szervezet magnézium tartalékait pótoljuk. Szintén ajánlható a szőlőcukor bevitele, melyet az izmok nagy arányban használnak fel, fokozott igénybevételük során. A magnézium alapvető szerepet játszik az idegrendszer és az izmok egészséges működésében, az ajánlott napi bevitel 300 mg körül mozog, ha izomlázunk van, a gyorsabb gyógyulást segíti, ha ezt a dózist 500 mg felé emeljük.

Az elérhető magnéziumpótló készítmények ajánlásakor ügyelni kell arra, hogy a leghatékonyabban felszívódó formát javasolja a gyógyszerész a páciensnek. A magnézium mellet jó hatásúak lehetnek a különböző ásványi anyagokat tartalmazó, belsőleg alkalmazható tabletták, pezsgőtabletták. Az antioxidánsokban gazdag, természetes gyümölcslevek, leginkább a meggylé koncentrátum is segít a panaszok mérséklésében.

Izomláz kezelése külsőleg

A hideg- meleg váltózuhany érezhető javulást tud produkálni, vérkeringést fokozó hatása miatt. Heves izomfájdalom esetén hatékonyak lehetnek az izomlazító hatású krémek, sportkrémek. Használhatunk vérkeringést fokozó, mentol, eukaliptusz, rozmaring tartalmú kenőcsöket. Az árnika tartalmú készítmények segíthetnek az izomsérülések gyorsabb rehabilitációjában. A panaszok súlyosságától függően ajánlhatóak a fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő kenőcsök, tapaszok is.(pl. diclofenák tartalmú készítmények).

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

A 4 legbiztosabb ellenszer izomlázra

Mindenki, aki valaha aktív mozgást végzett, tapasztalhatta már az edzések után jelentkező, izomcsoport-specifikus enyhe fájdalmat, az izomlázat. A jelenség teljesen normális, rövid ideig tart, és több hasznos tippel is enyhíthető.

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Achilles-ín gyulladás – Okok, tünetek és kezelés

Az Achilles-ín az egyik legnagyobb ín a testünkben, ugyanakkor a legsérülékenyebbek egyike is. Gyulladása vagy fájdalma majdnem minden mozgástípust befolyásol, ezért már az első tünetek jelentkezése esetén érdemes szakemberhez fordulni.

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

Heti 10 perc testmozgás a hosszabb életért

Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint már heti 10 perc testmozgás is meghosszabbíthatja az életet, és az alacsony intenzitású, rövid ideig végzett edzésnek is jelentős nyoma lehet egészségünkön.

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A szabadtéri sportok jótékony hatásai

A rendszeres testedzés köztudottan jó hatással van az egészségre, azonban van valami, ami még a konditerem gépeinél vagy az aerobic óra kihívásainál is többet tesz testünk és lelkünk jólétéért. Ez a szabadtéri mozgás.

Izomlazítók használata

Izomlazítók használata

Legtöbbünk számára valószínűleg ismerős az izomláz kellemetlen érzése vagy egy izomgörcs fájdalma. A jelenségek sajnos nem csak sportoláskor, hanem egy rossz mozdulatsor után is jelentkezhetnek. Ekkor lépnek színre az izomlazítók.