Így vegyük be a vitaminokat és más kiegészítőket

2019. március 14.

Kapcsolódó tünetek:

ásványianyag-hiány

A legtöbben összevissza szedjük a különböző vitaminokat és gyógyszereket, pedig nagyon lényeges, hogy mit mikor juttatunk be a szervezetünkbe, ugyanis a bevétel időpontja befolyásolhatja azok hatását.

Így vegyük be a vitaminokat és más kiegészítőket

Így vegyük be a vitaminokat és más kiegészítőket

A testünkben eltérő folyamatok zajlanak le különböző időpontokban, épp ezért nem mindegy, hogy mikor milyen gyógyszereket szedünk be.

A-, D-, E- és K-vitaminok

Ezek mind zsírban oldódó vitaminok, így zsírra van szükségük a tökéletes felszívódáshoz. Épp ezért zsíros ételek fogyasztásakor ajánlott ezeket beszedni.

Q10 koenzim

A sejtek energiatermeléséhez elengedhetetlen Q10 koenzim is zsírban oldódik, így étkezés közben ajánlott bevenni.

Omega-3, Omega-6 zsírsavak

Ezek szintén zsírban oldódnak, így zsíros ételek fogyasztásakor ajánlott beszedni.

Probiotikumok

A probiotikumokat közvetlenül étkezéskor javasolt bevenni, ugyanis a legtöbb baktérium ekkor jut el a bélrendszerbe. Az ilyen típusú készítményeknek köszönhetően egészséges marad a bélflóránk.

Emésztő enzimek

A különféle emésztő enzimeket is étkezés közben kell beszedni, ugyanis ekkor a leghatásosabbak.

B-, C-vitamin

Ezeknek a vízben oldódó vitaminoknak nincs szükségük zsírra. A B-vitamin savas közegben szívódik fel a legjobban, így étkezés előtt egy órával vagy két órával étkezés után javasolt bevenni. Amennyiben savlekötőt szedünk, akkor a B- és C-vitamint csak részben tudja feldolgozni a szervezetünk.

A C-vitamin mindössze pár óráig marad a véráramban, ezért három óránként ajánlott megismételni a szedését. Amennyiben ez túl körülményes, akkor a napi szükséges adagot osszuk háromfelé, és minden étkezés előtt egy órával, vagy két órával az után vegyük be.

Egyes vitaminoknak – például a C-vitaminnak is – stimuláló hatásuk van, így nagyon lényeges, hogy ne lefekvés előtt vegyük be ezeket, ugyanis megnehezíthetik az elalvást.

Rostok

A rostok rátapadnak a bélfalra, ezáltal lelassíthatják vagy akár meg is gátolhatják a vitaminok felszívódását. Épp ezért nem ajánlott a vitaminokat a rostok előtt bevenni. Leginkább a vas felszívódását képesek befolyásolni.

Tipp

Annak érdekében, hogy mindig jó időpontban szedjük be a vitaminokat és gyógyszereket, vásároljunk egy gyógyszeradagoló dobozt, aminek segítségével rendszerezni tudjuk, hogy melyik napszakban melyik készítményt kell épp beszednünk.

A magnéziumhiány jelei – Így pótolja!

A magnézium az emberi sejtek belsejének második legnagyobb koncentrációban megtalálható pozitív töltésű ionja, jelentőségét tekintve azonban a szervezet legfontosabb fémionjának tekinthető.

A vitaminok hiánya és tüneteik

A szervezet hiányos vitaminellátottsága jellegzetes hiánytünetekben nyilvánul meg.

A folyadékvesztés veszélyes lehet

A folyadékvesztés veszélyes lehet!

A hasmenés és a hányás főleg a folyadék- és sóháztartást veszélyezteti.

TOP 10 ásványi anyag, amire Önnek is szüksége van! 1. rész

Ha szeretnénk sokáig elkerülni a betegségeket, megőrizni testi-szellemi fittségünket, a következő 10 ásványi anyagra mindenképpen szüksége van szervezetünknek.

TOP 10 ásványi anyag, amire Önnek is szüksége van! 2. rész

Cikkünk első részében ismertettük az első 5 nélkülözhetetlen ásványi anyagot, amelyre szervezetünknek feltétlenül szüksége van a zavartalan működéshez. Lássuk a lista második felét!

Összes cikk Hónap témája témában