Így támogatható a peteérés

2021. február 22.

Kapcsolódó tünetek:

menstruáció

Minden hónapban egy petesejt kezd érlelődni a petefészkek tüszőiben, amely aztán az ovuláció során megtermékenyíthető. Amennyiben gyerekvállalás előtt állunk, az alábbi módokon támogathatjuk a peteérést.

Így támogatható a peteérés

Így támogatható a peteérés

Hogyan váltható ki a peteérés?

A védekezés elhagyása sajnos nem jelent egyet azzal, hogy utána azonnal teherbe is esünk. Amennyiben kimarad a tüszőrepedés vagy rendszertelen a menstruációs ciklusunk, illetve több hónap sikertelen próbálkozás után sem esünk teherbe, akkor keressük fel a nőgyógyászunkat, aki különféle vizsgálatokkal meg tudja állapítani, hogy mi állhat ennek a hátterében. Rendszertelen ciklus esetén az olyan természetes hatóanyagok is segíthetik az ovulációt, mint a barátcserje, de az alábbi tippekkel is támogathatjuk.

#1 tipp – Stressz csökkentése

Életünk számos területén ér minket stressz, ami azonban rengeteg problémát tud okozni. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy a termékenységünkre is negatív hatással van. Ezért annyira fontos, hogy ha teherbe szeretnénk esni, akkor csökkentsük a stresszt: pihenjünk és relaxáljunk minél többet, továbbá fokozottan figyeljünk arra, hogy jól érezzük magunkat.

#2 tipp – Elegendő alvás

A szervezetünknek szüksége van a regenerációra, amire alvás során kerül sor. Ekkor tud a testünk pihenni, ezért olyan lényeges, hogy átlagosan 7-8 órát aludjunk.

#3 tipp – Folsav

A folsavnak is nagy szerepe van a peteérésnél, azonban ennél sokkal többre képes. Ez a vitamin ugyanis rendkívül fontos a magzat korai fejlődése szempontjából, hiszen megakadályozza a központi idegrendszer rendellenességeinek kialakulását. Fontos tudni, hogy a terméketlenséget okozhatja a folsav, valamint különféle vitaminok vagy nyomelemek hiánya, de akár az alultápláltság is kiválthatja. Épp ezért olyan fontos, hogy tegyünk valamit ezen hiányok ellen, illetve fokozottan figyeljünk a kiegyensúlyozott táplálkozásra. Amennyiben betartjuk ezeket, akkor nagy eséllyel a peteérést is pozitívan támogatjuk.

#4 tipp – Rendszeres mozgás

Rendszeres testmozgásra nem csupán azért van szükségünk, hogy jól nézzünk ki. Ezen kívül számos más jótékony hatása van: serkenti a vérkeringést, jobban érezzük magunkat, aktívabbak vagyunk, csökkentjük a stresszt. Mindezek hatására pedig segítjük a peteérést, azaz fokozzuk a termékenységünket.

#5 tipp – Dohányzás kerülése

A dohányzás az egyik legkárosabb szokás ebben a tekintetben, ugyanis a nikotin a termékenység elsőszámú ellensége. Nők esetében jelentősen korlátozza a petefészkek aktivitását, továbbá zavart okozhat a menstruációs ciklusban. Férfiaknál pedig jelentősen rontja a spermák minőségét, így a teherbe esés esélye a felére csökken, ha mindketten dohányozunk. Épp ezért annyira fontos, hogy gyermekvállalás esetén egyik fél se legyen rabja ennek a káros szenvedélynek.

#6 tipp – Alkohol kerülése

Az alkohol szintén csökkenti a termékenységet, így ha teherbe szeretnénk esni, akkor próbáljunk meg teljesen lemondani az alkoholfogyasztásról, főleg a megtermékenyítés és a beágyazódás szakaszában.

Rendszertelen menstruáció – Mi állhat a háttérben?

Rendszertelen menstruáció – Mi állhat a háttérben?

A rendszertelen ciklus egy viszonylag gyakori jelenség, amit a legtöbb esetben számos tényező befolyásol. Cikkünkben ezeknek jártunk utána.

A menopauza lelki tünetei

A menopauza lelki tünetei

Hangulatingadozások, emlékezetkiesések és motiválatlanság – sok nő ilyen és ezekhez hasonló tüneteket tapasztal magán a menopauza során. Nézzük, mi áll ezek hátterében, illetve mit tehetünk a tüntetek enyhítése érdekében.

Ovuláció – Ez történik a női testben

Ovuláció – Ez történik a női testben

Az ovuláció, azaz a peteérés, általában a női ciklus közepén történik. Ekkor a megérett petesejt kilökődik a petefészekből a petevezetékbe. Cikkünkben sorra vesszük, pontosan mi történik ilyenkor a női szervezetben.

Az endometriózis és a meddőség – Ez a kapcsolat

Az endometriózis és a meddőség – Ez a kapcsolat

Az endometriózis egy világszerte ismert betegség. Leggyakoribb tünetei a menstruáció során fellépő intenzív görcsök, de krónikus gyulladásokhoz, hegesedésekhez, összenövésekhez és akár meddőséghez is vezethet.

Menstruáció és strandolás

A menstruáció késleltetésének problémája nem mai keletű.

Összes cikk Hölgyek témában