Így kezdjünk el okosan mozogni az új évben

2019. január 8.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás

Az újév kezdete sokunk számára legerősebb elhatározásaink megszületésének időszaka. Viszont ha fogyókúrába vagy a fittségért folytatott küzdelembe kezdünk, jól tesszük, ha okosan fogunk bele.

Így kezdjünk el okosan mozogni az újévben

Így kezdjünk el okosan mozogni az újévben

Itt az idő szelfizni!

Annak érdekében, hogy pontosan tudjuk követni fejlődésünket és eredményeinket, rendelkeznünk kell egy meghatározott kezdőponttal és végcéllal. Emiatt pedig nem rossz ötlet, ha indulásként készítünk pár szelfit, és lemérjük magunkat nem csak a mérlegen, hanem a centivel is. Vegyük fel kedvenc edzőszerelésünket, és egy jól megvilágított helyen kattintsunk magunkról pár egész alakos képet.  A kezdeti szelfi azért is kifejezetten hasznos, mert a későbbiekben, mikor már megszereztük első sikerélményeink, mindig vissza tudunk nézni arra, honnan indultunk. A haladást látva pedig sokkal könnyebb lesz továbbra is motiváltnak maradnunk.

Vessük papírra!

Rengeteg motivációs technika alkalmazza az írott szó erejét. Miért ne használnánk hát ki azt mi is az újévi mozgástervünkben? Sokkal könnyebb lesz meghozni az étrendünket vagy életmódunkat érintő változtatásokat akkor, ha leírjuk őket. Az elején pedig nem kell nagy dolgokban gondolkodnunk: vessünk papírra mindennap 5 dolgot, amiben aznap egészségesebb döntést fogunk hozni. Az sem baj, ha a listánk egy hétig ugyanaz lesz. Minden nap végén pipáljuk ki azokat az akadályokat, melyeket sikerrel vettünk, Meglátjuk: egyre több és több teljesített küldetésünk lesz az idő múlásával.

Egyszerre egy

Amikor elhatározzuk, hogy mozogni kezdünk, sokan szinte azonnal a közepébe szeretnénk vágni, hogy minél előbb élvezhessük munkánk gyümölcsét. Azonban pont ez az, ami miatt az ilyen tervek hamar a süllyesztőben végezhetik. Hiszen ha nem mozogtunk eddig rendszeresen, nem várhatjuk el magunktól, hogy egy hét múlva a második otthonunkként gondoljunk a konditeremre. Kezdetben nézzünk csak rá a következő heti beosztásunkra, és változtassunk meg benne egy valamit, az utána lévő héten pedig még egy dolgot. A hosszú távú változtatások kulcsa a fokozatosság. Így ne őrlődjünk azon sem, ha nem hétfő hajnalban vágunk bele edzéstervünk első lépcsőjébe. Ha okosak, megfontoltak maradunk, és hagyunk magunknak egy kis változtatási lehetőséget, biztosak lehetünk benne, hogy ami késik, nem múlik.

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testzsír befolyásolná az agytérfogatot?

A testben található zsír magas aránya számos negatív egészségügyi kockázatot hordoz. Közöttük találjuk a szív- és érrendszeri problémák vagy a cukorbetegség kialakulását is. Egy nemrégiben készült kutatás szerint pedig az agyunkat érintheti.

5 dolog, amit mindennap tegyen meg az egészségéért

5 dolog, amit mindennap tegyen meg az egészségéért

Egészségesen élni nem csak azt jelenti, hogy heti négyszer zöldség turmixszal a kezünkben elindulunk a konditerembe. A legkisebb dolgok is számítanak, olyanok, amelyeket könnyű szerrel beépíthetünk mindennapi rutinunkba.

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Tippek, melyekkel sikeres lehet az év eleji fogyásunk

Az újévi fogadalmak közt talán a fogyás áll az első helyen, ennek ellenére nagyon sokan nem jutnak el az elhatározásuk megvalósításáig. Az alábbi tippekkel abban próbálunk segíteni, hogy jövőre ne csak álom maradjon a súlyvesztés.

Újévi életmódváltás

Újévi életmódváltás

Az új év kezdetével sokan életük, illetve életvitelük megváltoztatását tűzik ki célul, azonban ez az elhatározás gyakran kudarcba fullad. Ennek azonban nem kell így lennie! Az alábbi 5 tipp segíthet ebben.

Így maradjunk egészségesek az ünnepek alatt

Így maradjunk egészségesek az ünnepek alatt

Még az egészséges életmód követőinek is meggyűlik a baja az ünnepekkel. Ilyenkor nem egyszerű betartani a karcsúsághoz szükséges étrendet, vagy követni a fitten tartó edzéstervet. De itt van 4 tipp, melyekkel idén talán könnyebb lesz az évvége.

Összes cikk Aktuális, érdekességek témában

Kulcsszavak: , , ,