Így erősítse immunrendszerét az ünnepek előtt!

2016. december 13.

Kapcsolódó tünetek:

immunrendszer gyengesége, fáradtság

5 bevált módszer, hogy karácsonykor se betegedjen meg!

Így erősítse immunrendszerét az ünnepek előtt!

Hívjunk rendszeresen barátokat!

Az ünnepi időszak az ünneplés mellett társasági esemény is: sok vendéget fogadunk, és mi magunk is felkeressük rokonainkat és barátainkat. Olyankor nem is gondolunk bele, hogy minden egyes látogató óránként nagyjából 38 millió baktériumot is juttat a lakásunk légterébe. Kutatók szerint, ha serkenteni szeretnénk immunrendszerünk működését, egész évben érdemes rendszeresen vendégeket hívnunk, hogy hozzászokjunk a miénktől eltérő baktériumflórához, így kevésbé kell tartanunk tőle, hogy pont az ünnepek alatt betegszünk meg.

Együnk meg naponta egy almát!

Már naponta egy alma elfogyasztásával is sokat teszünk azért, hogy karácsonyra erősebb legyen az immunrendszerünk. Ez a gyümölcs igazi vitaminbomba: gazdag B1-, B2-, B6-, C-vitaminforrás, ezen kívül bőven tartalmaz folsavat, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot, és cinket. Az alma értékes rostanyaga a pektin, ami javítja az emésztést, és béltisztító hatású.

Étkezzünk változatosan!

Az ünnepek előtti időszakban fokozottan figyeljünk oda a táplálkozásunkra! Kerüljön az asztalra több hal, frissen facsart narancs és zöldséglé! Pépesítsünk lenmagot, napraforgót és mandulát, az ételekre hintve napi 1-2 teáskanálnyi már csodákat tehet az immunrendszerünkkel! Az immunrendszer hatékony működéséhez fontos, hogy legalább napi 3 liter vizet igyunk, fokozva a vizelet átáramlását, átmosva a vesét, a húgyvezetéket. Kerüljük az egyszerű cukrokat, a finomított szénhidrátokat, az élelmiszer allergéneket, az alkoholt és a fűszereket! Együnk sok fokhagymát, természetes antibiotikus hatása miatt, és a gyömbért és a vörös áfonyát se felejtsük el!

Előzzük meg a rossz közérzetet!

A nyomott hangulat és a rossz közérzet bizonyítottan károsan hatnak az immunrendszer működésére. Sajnos, a napos órák számának csökkenésével szervezetünk D-vitamin és dopamin szintje csökkenni kezd, amely hangulatunkra negatív bélyeget nyomhat. Ez ellen leginkább úgy tehetünk, ha télen is rendszeresen sportolunk, hiszen bizonyított tény, hogy a testmozgás az adrenalin és a dopamin szintünk emelkedésében is fontos szerepet játszik. Emellett ne feledkezzünk el a téli vitaminpótlásról sem, s ha tanácstalanok vagyunk, mit szedjünk, kérjük gyógyszerészünk tanácsát!

Kezeljük a stresszt!

Ne hagyjuk, hogy a stressz eluralkodjon rajtunk! A legstresszesebb pillanatokban is van egy beépített fegyverünk, ami rögtön lenyugtatja a szervezetet: a légzés. Ha egy percig figyelünk a légzésünkre, máris lejjebb megy a vérnyomásunk és le tudjuk lassítani a stressz hormonok termelődését. Ezen kívül a nevetés is kiváló stresszoldó. Amikor csak tehetjük, nevessünk, viccelődjünk, a rosszkedv ugyanis kifejezetten káros az egészségre.

Mikor van szükség probiotikumok szedésére?

A probiotikumokról szinte naponta hallani vagy olvasni, divatos dolog lett beszélni róluk és az immunerősítésen keresztül, a szépségápoláson át, ma már nagyon sokféle területen használják őket. De mik is ezek pontosan és mikor lehet valóban szükség a szedésükre?

Mi az a bélpolip?

A polipnak nevezett furcsa kis képződmények szervezetünkben jellemzően nyálkahártyán alakulnak ki, azon belül is gyakran fordulnak elő a bélrendszerben. Megjelenésük okairól túl sokat nem tudni, de azért segítünk megfejteni azt, mik is ezek és miért érdemes odafigyelni rájuk.

Stresszkezelés a maximumon!

Stresszkezelés a maximumon!

Formálja át a mindennapi stresszt az eredeti MAGNE B6-tal! Töltse ki stressztesztünket!

Így változik meg az élete, ha lemond a cukorról!

Így változik meg az élete, ha lemond a cukorról!

Mi történik, ha elhagyja a cukrot? A cukormentes élet előnyei.

Egzotikus betegségek térképe

Egzotikus úticélok és a területre jellemző leggyakoribb betegségek.

Összes cikk Egészség A-Z témában