Fura egészségszabályok, melyekről az ellenkezőjét gondoljuk

2016. december 9.

Kapcsolódó tünetek:

elhízás, fáradtság

Összegyűjtöttünk 6 egészségszabályt, ami a logikának látszólag ellentmond, mégis igaz!

Fura egészségszabályok melyekről az ellenkezőjét gondoljuk 750

1. A kávé segít, hogy pihenni tudjon!

Ha délutánra ólmos fáradtság telepszik Önre, próbálja ki, hogy megiszik egy kávét majd húsz percet pihen! Japán kutatók szerint pontosan 20 perc után kezd el hatni a koffein. A kávé-húsz perc alvás kombináció egymás hatását erősíti a fáradtság elleni küzdelemben.

2. Közvetlenül étkezés után tilos fogat mosni!

Különösen igaz ez, ha savas ételt fogyasztott, mivel az felpuhítja a fogzománcot, és ha ebben az állapotában mossa meg a fogát, megsérti a fogat védő zománcot. Ha rendszeresen ezt teszi, akkor a fogai érzékenyebbé válnak, és szuvasodásra hajlamosabbak lesznek. Legalább egy órát várjon étkezés után a fogmosással!

3. Pár kilóval nehezebben karcsúbb lehet!

Bizonyára Ön is látott már olyan fotót, amin két hölgy van egymás mellé állítva: egy elhízott és egy karcsú, kisportolt. A közös bennük, hogy mindkettőjüknek ugyanannyi a testtömege. Hogy ez hogyan lehetséges? A kisportolt hölgy rendszeresen mozog és jóval nagyobb az izomtömege, alacsonyabb a testzsírszázaléka, mint a másik hölgynek. Az izom kevesebb helyet foglal, ugyanakkor nehezebb, mint a háj és azt sem árt tudni, hogy minél magasabb a test izomaránya, annál több kalória elégetésére képes. Tehát, ha kisebb ruhaméretet szeretne hordani, akkor szedjen fel egy kis plusz kilót, de izom formájában!

4. Egyen többet, hogy kevesebbet fogyasszon!

A kis kalóriatartalmú szénhidrát nasik csak arra jók, hogy még éhesebb legyen tőlük. Inkább fogyasszon magasabb kalóriatartalmú fehérjét, például sajtot almával, avokádókrémet salátával. Ugyan ily módon több az egyszerre elfogyasztott kalóriamennyiség, de a magas fehérjetartalmú ételek sokáig eltelítenek, így hosszútávon mégis kevesebb a kalóriafogyasztás.

5. Ha fogyni szeretne, felejtse el a diétás ételeket és italokat!

Akik diétás ételt esznek, és diétás üdítőt isznak, azok hajlamosak többet enni, mivel nem számolják azok kalóriaértékét. Márpedig a diétás nem mindig jelenti azt, hogy kevesebb benne a kalória. Ha nem akar plusz kalóriát bevinni az ivással, a legjobb választás a víz, a cukrozatlan teák és olykor megengedhető a diétás üdítőknél sokkal egészségesebb, magas vitamin- és rosttartalmú facsart gyümölcslé (például alma-répa-narancs vagy alma-narancs-gyömbér variáció), ami hosszú időre eltelít és kellemes ízélményt is ad. Ugyanez igaz az ételekre is: fogyasszon magas fehérje- és rosttartalmú, ízletesen elkészített fogásokat és érdemes utánanézni, hogy a diétásnak kinevezett étel valójában mennyi kalóriát tartalmaz.

6. Melege van? Igyon forró italt!

Járt már Egyiptomban? Ha igen, akkor ez az állítás nem lesz idegen az Ön számára, hiszen az ott élő emberek a legnagyobb melegben is forró teát isznak. A forró ital ugyanis előbb lehűti a szervezetet, mint a hideg. Amikor forró italt kortyolgat, a szervezete érzékeli a hőváltozást, és megnöveli az izzadás mértékét, így természetesen hűt.

Ezek a leggyakoribb függőségek

Szinte bármi képes függőséget okozni, legyen az étel, ital, tevékenység, vagy bármi más. Léteznek fizikai és szellemi függőségek, és sajnos mindkét kategória nagyon veszélyes lehet.

Kevés szabadidő? Így mozogjon eleget a mindennapokban!

Egészségünk szempontjából nagyon fontos, hogy rendszeres mozgással is karban tartsuk a testünket. Ez nem csak megjelenésünk miatt lehet fontos, hanem sokféle betegség és mozgásszervi probléma megelőzésének szempontjából is elengedhetetlen. De mit tegyünk, ha alig akad időnk rá? Olyan tippeket gyűjtöttünk, melyek segítségével belecsempészhetjük a mozgást mindennapjainkba.

Ez történik a szervezetünkkel, ha letesszük a cigit

Annak, aki aktív dohányos, elképzelni is nehéz lehet, mi történne azután, hogy elszívta élete utolsó szál cigarettáját. Sokan már a nikotinhiány első gondolatától is visszariadnának attól, hogy megpróbáljanak leszokni. Pedig ezen felül is elképesztő változások mennek végbe a szervezetben, ha leszokunk a cigiről. Ráadásul ezek mind a javunkra válnak.

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

Hormonális fogamzásgátlás – Tévhitek és a valóság

A fogamzásgátlással kapcsolatban nagyon sok tévhit kering a köztudatban és sajnos még mindig csak kevesebben tájékozódnak alaposan a témában, mint szükséges lenne. Amikor pedig a hormonális fogamzásgátlásról beszélünk, talán még több a félinformáció, mint a konkrét tény. Megpróbáljuk eloszlatni a ködöt és a valóságra koncentrálni, hogy könnyebben ismerjétek ki magatokat ezen a területen.

Tippek a mély és pihentető alvásért

Íme néhány tipp a mély és pihentető alvás érdekében!

Összes cikk Életmód témában