Ezért aludjunk zokniban

2019. szeptember 17.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Zokniban aludjunk vagy sem – ez itt a nagy kérdés! Évtizedek óta komoly vitákat gerjeszt ez a témakör, de most végre megvan a várva várt válasz. Most megtudhatjuk, hogy mezítláb bújjunk-e ágyikóba vagy sem.

Ezért aludjunk zokniban

Ezért aludjunk zokniban

Ki ne aludt volna már zokniban egy hideg őszi vagy téli éjszakán? A legújabb kutatások alapján ez rendkívül jó hatással van az alvási szokásainkra. A sleep.org értesülései szerint a meleg lábak tágítják az ereket, aminek hatására azt a jelet kapja az agyunk, hogy elérkezett a lefekvés ideje. Miután a meleg hatására kitágulnak a végtagjainkban az erek, a melegség végigáramlik a szervezetünkben, ezzel felkészítve minket az esti pihenésre. Tehát a zokni viselése jótékonyan hat az alvásunkra, így búcsút inthetünk a nyugtalan éjszakáknak.

Azonban nem csupán az éjszakai pihenésünkre van pozitív hatással, hanem az elalvásra is, amelyen rengeteget tud könnyíteni és gyorsítani. Utóbbi megállapítást a Weekly Journal of Science című folyóiratban megjelent tanulmány is alátámasztja, amely szerint a megszokottnál akár 15 perccel korábban el tudunk aludni, ha nem hidegek a lábaink. A kutatás során zokniban és anélkül pihenő felnőttek alvási szokásait figyelték meg, így jutottak az előbbi megállapításra. Ezeken kívül azt is bebizonyították, hogy a melegen tartott lábak pozitívan hatnak az orgazmusra.

A tradicionális kínai orvoslás is alátámasztja a fentieket, különös figyelmet fordítva a keringés fokozására. Véleményük szerint a hideg lábak csökkenthetik a test energiáját, továbbá akadályozhatják annak, és a vérnek az áramlását. A meleg azonban épp ellenkezőleg hat, azaz nem gátolja az energia áramlását, hanem segíti azt.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Mint a legtöbb alvászavarral, az alvajárással is első sorban szeretteink találkoznak először, hiszen az alvajáró nincs tudatánál ilyenkor. A betegség súlyos problémákat okozhat, ezért minél hamarabb érdemes vele szakemberhez fordulni.

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Egy új, egereken végzett kutatás szerint a neuronok egy csoportja segít kideríteni, hogy az agy miért és hogyan felejti el az álmokat.

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Végre! Itt az alvópózok rangsora

Az megfelelő hosszúságú, pihentető alvás az egészségünk megőrzésének egyik legfontosabb eleme. Nélküle súlyos fizikai és mentális panaszokat tapasztalhatunk már rövid időn belül. De hogyan is aludjunk, hogy az a szervezetünknek a legjobb legyen?

Összes cikk Alvás témában