Ezért aludjunk zokniban

2019. szeptember 17.

Kapcsolódó tünetek:

alvászavar

Zokniban aludjunk vagy sem – ez itt a nagy kérdés! Évtizedek óta komoly vitákat gerjeszt ez a témakör, de most végre megvan a várva várt válasz. Most megtudhatjuk, hogy mezítláb bújjunk-e ágyikóba vagy sem.

Ezért aludjunk zokniban

Ezért aludjunk zokniban

Ki ne aludt volna már zokniban egy hideg őszi vagy téli éjszakán? A legújabb kutatások alapján ez rendkívül jó hatással van az alvási szokásainkra. A sleep.org értesülései szerint a meleg lábak tágítják az ereket, aminek hatására azt a jelet kapja az agyunk, hogy elérkezett a lefekvés ideje. Miután a meleg hatására kitágulnak a végtagjainkban az erek, a melegség végigáramlik a szervezetünkben, ezzel felkészítve minket az esti pihenésre. Tehát a zokni viselése jótékonyan hat az alvásunkra, így búcsút inthetünk a nyugtalan éjszakáknak.

Azonban nem csupán az éjszakai pihenésünkre van pozitív hatással, hanem az elalvásra is, amelyen rengeteget tud könnyíteni és gyorsítani. Utóbbi megállapítást a Weekly Journal of Science című folyóiratban megjelent tanulmány is alátámasztja, amely szerint a megszokottnál akár 15 perccel korábban el tudunk aludni, ha nem hidegek a lábaink. A kutatás során zokniban és anélkül pihenő felnőttek alvási szokásait figyelték meg, így jutottak az előbbi megállapításra. Ezeken kívül azt is bebizonyították, hogy a melegen tartott lábak pozitívan hatnak az orgazmusra.

A tradicionális kínai orvoslás is alátámasztja a fentieket, különös figyelmet fordítva a keringés fokozására. Véleményük szerint a hideg lábak csökkenthetik a test energiáját, továbbá akadályozhatják annak, és a vérnek az áramlását. A meleg azonban épp ellenkezőleg hat, azaz nem gátolja az energia áramlását, hanem segíti azt.

5 természetes altató

5 természetes altató

Azok, akik alvásproblémákkal küzdenek, illetve nehezen alszanak el, végső elkeseredésükben különböző kémiai anyagokhoz nyúlnak, hogy végre kipihenhessék magukat. Előbb azonban érdemes a természetes praktikáknak is esélyt adni. Íme, 5 hatásos altató.

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ezért pihenjünk le bátran ebéd után

Ki ne ismerné azt az érzést, amikor egy finom ebéd után másra sem vágyunk, csak a kényelmes ágyunkra, ahol egy kis időre lepihenhetünk, hogy aztán ismét teljes erőbedobással folytassuk a napot?!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Az ébresztőóra előtt ébred? Itt a magyarázat!

Sokak indítjuk a napot úgy, hogy az ébresztőóra megszólalása előtt néhány perccel, magunktól felébredünk. Ennek okai ismertek, hiszen mindannyiunkban van egy belső óra, ami a mechanikus időmérő elvei szerint működik.

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Minden, amit az alvajárásról tudni kell

Mint a legtöbb alvászavarral, az alvajárással is első sorban szeretteink találkoznak először, hiszen az alvajáró nincs tudatánál ilyenkor. A betegség súlyos problémákat okozhat, ezért minél hamarabb érdemes vele szakemberhez fordulni.

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Itt a magyarázat! Ezért nem emlékszünk az álmunkra

Egy új, egereken végzett kutatás szerint a neuronok egy csoportja segít kideríteni, hogy az agy miért és hogyan felejti el az álmokat.

Összes cikk Alvás témában