Ezen a 7 dolgon bukik el a legtöbb ember fogyókúrája!

2016. szeptember 1.

Leggyakoribb diétás tévhitek és az igazság.

Ezen a 7 dolgon bukik el a legtöbb ember fogyókúrája!

1. Gyümölcsöt korlátlanul lehet enni

Tény, hogy a gyümölcsök rengeteg vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaznak, de emellett igencsak kalóriadúsak is: fél banán 120 kalória, egy csésze mazsola 500 kalória, és még egy alma is 100 kalória! Ha fogyókúrázik, érdemes a mennyiségre odafigyelni és a kalóriaszegényebb gyümölcsöket például az áfonyát, szedret, málnát előnyben részesíteni!

2. Edzés után jöhet a jutalom

Általános hiba, amit a kezdő fogyókúrázók elkövetnek, hogy edzés után túleszik magukat. A fizikai erőkifejtés után teljesen normális, ha megnő az ember étvágya, de érdemes azzal tisztában lenni, hogy fél óra futással vagy egy egyórás, közepes intenzitású edzéssel nagyjából 300-500 kalóriát égetünk el. Ha az első utunk az édességekhez vezet, lehet, hogy a jutalomfalatokkal sikerül is lenulláznunk az aznapi teljesítményünket. Legyen tudatos! Tervezze bele a napi kalóriamennyiségbe azt a nasit is, amit edzés után elfogyaszt! Az még jobb, ha olyan finomságot választ, ami egészséges is.

3. Az egészséges étel fogyókúrás is

Az egészségesnek vélt ételek (a bio, az organikus, az alacsony zsírtartalmú, a cukor-, vagy a gluténmentes) nem biztos, hogy kalóriaszegények is, ezért figyelni kell arra, hogy ne korlátlan mennyiségben fogyasszuk őket, amennyiben diétázunk. Sok „mentes” termék – épp ellenkezőleg – több kalóriát tartalmaz, mint hagyományos társaik. A glutén-, vagy zsírmentes ételek többségét például rengeteg cukorral teszik kellemesebb ízűvé. Ha biztosra akar menni, soha ne a csábító reklámszövegnek dőljön be, hanem mindig nézze meg az összetevőket, mennyi kalória, szénhidrát és fehérje van az adott termékben!

Ezen a 7 dolgon bukik el a legtöbb ember fogyókúrája!

4. A szénhidrátot el kell felejteni

Az emberek többsége túl sok finomított szénhidrátot eszik, amely valóban hizlal. De azt gondolni, hogy a szénhidrátok minden típusát ki kell iktatni az étrendünkből ahhoz, hogy fogyni tudjuk, nagy tévedés! Bár a szénhidrát elhagyása azonnali testsúlyvesztéshez vezet, rengeteg olyan mellékhatása van, ami megkeseríti az ember életét, ilyen például a fejfájás, vagy az állandó fáradtság. Ráadásul, aki rendszeresen edz, annak az izmai építéséhez szüksége van jó minőségű, összetett szénhidrátra. Jobban bírja a terhelést az, aki barna rizst, durumtésztát is fogyaszt, mint az, aki teljesen elhagyja.

5. Csak a kalória számít

A kalória számolása fontos dolog, de csak egy része az egészséges étkezésnek. Egy banánnak ugyan jóval nagyobb a kalóriatartalma, mint egy zacskó ropinak, de ha a tápanyagot is nézzük, akkor az előbbiben vannak még vitaminok, ásványi anyagok és rostok, míg az utóbbiban nem sok jót találhatunk. Amikor összeállítjuk az étrendünket, ne csak a számokat nézzük, hanem azt is, mi haszna van az elfogyasztott ételnek az egészségünk szempontjából és igyekezzünk inkább azt enni, amiből a jó ízen kívül mást is profitálhatunk.

6. Grillezett hús és saláta minden nap

Az egészséges táplálkozás egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindig ugyanazt kell enni.  Ráadásul, ha így teszünk, nagyon hamar megunjuk a hús-saláta kettősét és előbb-utóbb feladjuk a diétát, pedig valójában rengeteg étel belefér az egészséges étkezésbe. A kiegyensúlyozott étrendből nem hiányozhatnak az ízek, és az ételek sokféle alapanyagból készülhetnek. Egy ízletes leves, zöldséges rizs vagy bulgur, hal is tökéletes választás lehet és elegendő energiát ad ahhoz, hogy végigcsináljuk a napot.

7. Az a lényeg, mit mutat a mérleg

A mérleg által mutatott szám önmagában keveset mond a testünk fejlődéséről. Ráadásul nem feltétlenül egészségesebb, aki vékonyabb. Lehet valaki izmosabb, energikusabb és karcsúbb anélkül, hogy egyetlen grammal is kevesebbet mutatna a mérleg. Az izom nehezebb, mint a zsír, ezért csalóka, hogy ki hány kiló: egy izmos és edzett ember alatt lehet, hogy többet mutat a mérleg, mint egy kevésbé edzett, alacsonyabb izomtömeggel, de magasabb zsírszázalékkal rendelkező személy alatt, mégis egészség és látvány szempontjából is az edzettebb a nyerő.

5 diétás étel, amely valójában hizlal

Ezek az ételek jelentik a legnagyobb mellényúlást, ha diétázik!

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye, ha fogyni szeretne

A leghatékonyabb, fogyókúrát segítő zöldségek és gyümölcsök

A leghatásosabb rostforrások diéta idején

Ezeket egye, ha éhezés nélküli diétára vágyik!

7 karácsonyi táplálkozási tipp dietetikusoktól

7 karácsonyi táplálkozási tipp dietetikusoktól

Így étkezzen karácsonykor, ha nem akar hízni! 6+1 hasznos tanács dietetikusoktól az ünnepekre.

Egészséges karácsonyi menü – 2. rész: Főételek és italok

Egészséges karácsonyi menü – 2. rész: Főételek és italok

Így tegye egészségessé a karácsonyi menüsort! Alakbarát főételek, emésztéssegítő italok.