Emésztési problémák? Betegségek? Ez lehet az oka!

2016. szeptember 1.

Amit a prebiotikumokról és probiotikumokról feltétlenül tudni kell!

Emésztési problémák? Betegségek? Ez lehet az oka!

Jó és rossz baktériumok

A testünkben, szervezetünkkel szimbiózisban élő baktériumokat, gombákat, mikroorganizmusokat együttesen mikrobiomnak nevezzük. Némelyek minden emberben előfordulnak, míg mások csak egy-egy személyre jellemzők. A beleinkben csaknem 1000 mikrobafaj lakik, melyek egy része barátságos, de akadnak közöttük kevésbé ártalmatlanok, mint az E. coli vagy a calicivírus. Ha szeretnénk egészségesek maradni, nagyon fontos, hogy a hasznos egyedeket támogassuk, hiszen a jó baktériumok kiszorítják a rosszakat, elfoglalják előlük a teret.

A bélmikrobiom működését a környezeti hatások és a táplálkozás jelentősen befolyásolják. A szükségtelen antibiotikum szedéssel illetve az antibiotikummal kezelt állatok húsával, tejtermékekkel, trágyamaradványokat tartalmazó zöldségekkel, gyümölcsökkel károsítjuk a bélflórát. A regenerálódást elősegíthetjük élőflórás baktériumokat tartalmazó joghurt, kefír fogyasztásával és probiotikum szedésével.

Emésztési problémák? Betegségek? Ez lehet az oka!

Mik azok a prebiotikumok?

A bélrendszer egészségét főként a bélflóra állapota, a bennünk élő jó és rossz baktériumok aránya határozza meg. Míg a probiotikumokkal jó baktériumokat vihetünk a szervezetünkbe, a prebiotikumok olyan természetes élelmiszer-összetevők, amelyek a vastagbélbe jutva elősegítik a hasznos baktériumok szaporodását. A vízben oldódó rostok a bélcsatornán áthaladva számos kedvező hatást fejtenek ki. A gondoskodásért cserébe béllakóink K- és B-vitamint, valamint zsírsavakat termelnek, ásványi anyagokhoz, vashoz, kalciumhoz, magnéziumhoz juttatják szervezetünket, erősítik immunrendszerünket, sőt a káros koleszterin szintjét is csökkentik.

Természetes prebiotikum források: gyökérzöldségek, hagymafélék, banán, spárga, olajos magvak, zabpehely, zabkorpa

Őrizzük meg bélflóránk egészségét!

Manapság alig akad olyan ember, akinek ne lenne valamilyen emésztési problémája. A bélgyulladások nagy része a bélflóra egyensúlyának normalizálásával megszűnhet, de az emésztési zavarokon túl is számos betegség hozható kapcsolatba a bélflórával. Bőrünk állapota, a cukorbetegség, a fáradékonyság, a depresszió, csontritkulás is lehet a rossz anyagcsere következménye. Ráadásul bélrendszerünk állapota a hízás-fogyás folyamatát is befolyásolja. Ha sokat betegeskedünk, nem jó az emésztésünk, érdemes szakemberhez fordulni és kivizsgáltatni magunkat, de probiotikum szedésével – a mai készítmények többsége prebiotikumot is tartalmaz-  és prebiotikum tartalmú ételek fogyasztásával máris sokat tettünk egészségünk megóvásáért.

Mi az a bélpolip?

A polipnak nevezett furcsa kis képződmények szervezetünkben jellemzően nyálkahártyán alakulnak ki, azon belül is gyakran fordulnak elő a bélrendszerben. Megjelenésük okairól túl sokat nem tudni, de azért segítünk megfejteni azt, mik is ezek és miért érdemes odafigyelni rájuk.

Amit feltétlenül tudnia kell a laktóz intoleranciáról!

Amit feltétlenül tudnia kell a laktóz intoleranciáról!

5 fontos tudnivaló, ha érzékeny a tejcukorra!

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

A leggyakoribb emésztőrendszeri problémák karácsonykor

7 tipp a puffadtság, a gyomorrontás, hasmenés és a pluszkilók elkerüléséhez

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

5 hatásos étkezési szokás, amely megerősíti immunrendszerét!

Mikor, mit és milyen színűt együnk az egészségünk megőrzése érdekében?

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Ezeket igya, hogy erős legyen az immunrendszere!

Az őszi, téli fertőzéses időszakban nem mindegy, hogy mennyit és mit iszunk, de még az sem, hogy mikor, hiszen mindez hatással van immunrendszerünkre.