Depresszió elleni ételek – Egye magát boldoggá velük!

2016. október 14.

Kapcsolódó tünetek:

nyugtalanság, alvászavar

Ezeket az ételeket egye, hogy segítse a boldogsághormon felszabadulását a szervezetében!

Teljes értékű gabonák

A tönkölybúza, a köles, a zab összetett szénhidráttartalmuk révén lassan szívódnak fel, a vércukorszint nem emelkedik meg, majd zuhan le hirtelen, hanem egyenletes marad. A stabil vércukorszint révén pedig nem jön létre fáradtságérzet, vagy kedélyhullámzás, hanem egyenletes teljesítmény és hangulati stabilitás várható.

Olajos magvak

Az olajos magvak – a tökmag, a napraforgómag, mandula, mogyoró, kesudió – rengeteg hasznos ásványi anyagot tartalmaznak. A magnézium elősegíti a szerotonin termelődését, ezen kívül kedvezően befolyásolja az izomműködést. Ezt az ásványi anyagot az olajos magvakon kívül a hüvelyesek (bab, lencse), a spenót és a zab is tartalmazzák.

A mogyoró és a lenmag omega-3 zsírsavban is gazdag, amely jó hatással van a szív- és érrendszerre. A szív több vért pumpál az erekbe, így az agysejtek több oxigénhez jutnak, ami az ingerületátvivő molekulák képződését segíti elő.

healthy eating, cooking, vegetarian food, technology and people concept - smiling young woman with tablet pc computer and bowl of vegetables over gray background with falling vegetables

B6-, B12 és folsav tartalmú ételek

Depresszió esetén segít a B6-, B12 vitamin és a folsav. Fontos szerepük van olyan fehérje enzimek működésében, melyek az agyi ingerületátvivő anyagok megfelelő szintjét biztosítják. A B6 vitamin megtalálható az édesburgonyában, a búzacsírában, a napraforgóban, a banánban és a szilvában. A B12 vitamin fő forrása a sörélesztő és a növényi csírák, a folsavé pedig a csicseriborsó, a lencse, a bab, a spenót és a spárga.

Banán, mangó, datolya

Egyes táplálékok jó hatással vannak a hangulatért felelős agyi vegyületek termelődésére. Ilyen ételek a banán, a mangó, a datolya. Ezek fogyasztása növeli a szervezetben a szerotonin szintjét, amit boldogságért felelős hormonként is ismernek. A szerotonin kellemes hangulatot kelt, az egyén kipihentnek, kiegyensúlyozottnak érzi magát. Ha a szerotonin szint alacsony, akkor a hangulat is romlani kezd, ha pedig ez a hírvivő anyag hosszú ideig nincs jelen a szervezetben, akkor szorongás és depresszió alakulhat ki.